Här är inga problem att ta med hund, har turen att det finns en stor hundgård på tomten. Om följa med in beror på hund och om/ vilka fler som är där då många jag känner är allergiska.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med.
Jag har katt.
Nej jag vill inte låsa in henne i sovrummet så att hundarna kan vara med. Det skulle stressa henne att ha vilt främmande varulvar (från hennes perspektiv) utanför dörren.
If there is a will there is a way... Men det är väl artigare att skylla på hundarna än säga sanningen då?Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med.
Jag har katt.
Nej jag vill inte låsa in henne i sovrummet så att hundarna kan vara med. Det skulle stressa henne att ha vilt främmande varulvar (från hennes perspektiv) utanför dörren.
Hundar är väl okomplicerat, man får fråga om hunden kan följa med, kan den inte det kanske man får stanna hemma. Eller så kommer man ensam.
Men barn däremot, det låter väldigt märkligt att förbjuda människor i sitt hem. I synnerhet om motivet är att man inte tycker om barn. Jag tycker inte om telefonförsäljare, sverigedemokrater och jehovas vittnen men det innebär ju inte att jag portar dem om de finns i bekantskapskretsen. Tycker inte heller att argumentet att ens hem inte är barnanpassat håller, kommer någon hit med sitt barn så håller väl föräldern koll på det. Och skulle det ändå nåt t ex åka i golvet så är det ju sånt som händer. Jag råkar också slå sönder saker ibland.
det också, men framför allt tycker mina djur inte om små barn. det blir en himla massa skrik och skrän om barnet inte får gå fritt på golvet och ingen kommer att ha roligt i mitt hem om de kommer hit - varken barn, hund, katt, förädrar eller jag.... så det är bättre om vi träffas annorstädes.Mina vänner vet att jag inte tycker om småbarn så det är ett ickeproblem.
Jag vill inte att mina saker ska råka gå sönder pga klåfingrig unge
Det får mig att tänka på chocken min mamma berättat att hon fick när folk med småbarn kom hem till oss när jag var liten. Själv var jag en sån där unge som inte pillade på saker och mamma hade alla prydnader, dukar etc framme. Sen kom det hem någon skitunge till oss och drog i ALLT den fick tag i.Mina vänner vet att jag inte tycker om småbarn så det är ett ickeproblem.
Jag vill inte att mina saker ska råka gå sönder pga klåfingrig unge
Ehrm. RättelseDet får mig att tänka på chocken min mamma berättat att hon fick när folk med småbarn kom hem till oss när jag var liten. Själv var jag en sån där unge som inte pillade på saker och mamma hade alla prydnader, dukar etc framme. Sen kom det hem någon skitunge till oss och drog i ALLT den fick tag i.
Jag tänker att man får acceptera båda sakerna. Du vill inte ha hund hemma och de vill inte lämna sin hund när de är lediga och kan umgås med den alltså får ni ses någonstans utanför ditt hem där de kan ta med sin hund.Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med.
Jag har katt.
Sant. Men för mig var det "skitunge" med glimten i ögat. Ber om ursäkt om det inte framgick.Ehrm. Rättelse
...Sen kom det hem några föräldrar som inte tog tillräckligt ansvar för sitt lilla barn ...
Hundar är väl okomplicerat, man får fråga om hunden kan följa med, kan den inte det kanske man får stanna hemma. Eller så kommer man ensam.
Men barn däremot, det låter väldigt märkligt att förbjuda människor i sitt hem. I synnerhet om motivet är att man inte tycker om barn. Jag tycker inte om telefonförsäljare, sverigedemokrater och jehovas vittnen men det innebär ju inte att jag portar dem om de finns i bekantskapskretsen. Tycker inte heller att argumentet att ens hem inte är barnanpassat håller, kommer någon hit med sitt barn så håller väl föräldern koll på det. Och skulle det ändå nåt t ex åka i golvet så är det ju sånt som händer. Jag råkar också slå sönder saker ibland.
Precis!Jag tänker att man får acceptera båda sakerna. Du vill inte ha hund hemma och de vill inte lämna sin hund när de är lediga och kan umgås med den alltså får ni ses någonstans utanför ditt hem där de kan ta med sin hund.