Att berätta för nära och kära?

Sv: Att berätta för nära och kära?

Åh jag blir rent tårögd här när jag ser alla glädjebesked framför mej, alla lyckliga mammor, pappor och mor- och farföräldrar! Så härligt!

KL

Hann ju inte läsa alla svar innan jag berättade ;)
Mamma blev så hysteriskt glad och tokgrät. Samma sak med syrran haha. Pappa skrattade och sa "Men jag är ju inte mogen att bli morfar" o flinade lite.

Sättet jag berättade på blev att ge en bok för far- och morföräldrar med en stor text BARNBARN på typ :D

Det jobbiga är att jag/vi alltid säger mormor morfar till mina föräldrar från hundarna, dem säger det själv osså så lite förvirrat/ missförståelse e risk att det blir om man säger nåt sånt.

Det man funderat lite på e att fråga dem hur det känns att vara farmor/farfar (till brossans son, han e adopterad) och hur det kommer att kännas att få ett barnbarn till (dem håller på o ska adoptera en till) så förklarar dem.....Så frågar man bara hur det då känns att bli mormor/ morfar?? Skulle vara ett alternativ men på ett sätt känns det långsökt och jag kommer vara så nervös att jag ej kommer palla säga allt det..:crazy:

Fundera vidare!

Jag hade sagt till min bästa kompis att jag skulle testa mig på torsdagen, så när jag gjorde testet på morgonen och det visade ett plus så ringde jag till henne.
Hennes sambo svarade yrvaket och jag undrade om E var hemma.
- Hon sover, muttrade han.
- Väck henne, det är jätteviktigt!, skrek jag.

Han vöckte henne och sa att det var jag i telefon. Då log hon över hela ansiktet och tog luren och skrek: HALLÅ!?
- Jag är med barn, sa jag och hon började skrika och hoppa upp och ner i sängen.
När hon la på hade hennes sambo frågat: Är Emily med barn eller?
-Näe...ehhh, hon hade vunnit 25 kr...på triss!, sa min kompis.
:rofl:
Behöver väl knappast säga att hennes sambo inte trodde på henne :D

Två dagar senare åkte vi på tävling, och då hade jag en gul t-shirt som det stod "TRISS - plötsligt händer det" på. Då skrattade kompisen sambo ganska gott.

Fin lögn :D

memma, måste du komplicera det då? Kan du inte bara säga, mamma jag ska ha barn!? !?! :love:

Vem var det som hade lagt en bulle i ugnen åt sin sambo? Det tyckte jag var rätt så kul :D

När jag blev gravid så hade jag inte haft kontakt med min mamma på jättelänge, men jag kände att jag ville berätta det för henne, så jag skickade ett sms och sa att jag ville träffa henne.

Då hade jag redan berättat för min mormor, och det kanske var lite dumt med tanke på att hon är välkänd för att alltid råka försäga sig om allt.

Då hade min mamma ringt till mormor och sagt: Har du hört så underbart? (Då menade hon alltså att jag hade kontaktat henne)
- Ja, att hon ska ha barn, det är ju för roligt.., sa mormor då.
- VA!? BARN!?, undrade mamma.
- Oooops ( I did it again) borde mormor ha sagt då :p

Mamma ringde jag till samma vecka som vi + :at.
Jag kommer inte ihåg vadjag sa men mamma har berättat att samtalet var ungefär såhär:
Jag *jätte nervös för att hon skulle bli arg*: Mamma det har hänt något jätte dumt
Mamma *jättenervöst*: VADDÅ????????
Jag *ännu nervösare*: Jooo alltså jag och Håkan ska ha barn.
Mamma *pustar ut*: Jaha. Fan Elin du får inte skrämmas så jag trodde det var nått hemska som hänt!!!
Jag *förvånad*: Så du blev inte arg då?
Mamma *irriterad*: Nä varför skulle jag bli det alla människor skaffar väl barn!!! Det är väl världens mest naturliga grej!

:rofl: och jag som var så nervös det var ju inget farligt:rofl:

Mamma berättade för Mormor och Morfar och Pappa efter en 3 månader ungefär då allt kändes "säkert". Mormor och Morfar blev jätteglada och Morfar började gråta av glädje :love:
Pappa vart mindre glad och undrade om jag inte var lite ung för att bli mamma... Var på Mamma upplyste honom om att jag faktiskt skulle fylla 23 år! Det trodde inte pappa på :D

Håkan ringde till Svärfar och berättade han blev jätteglad! Han i sin tur berättade för Svärmor...
Vilket inte var fullt lika lyckat....
Hon fick ett Epelepsi anfall och höll på att drunkna i badkaret :D

Håkan ringde till Svärfar och berättade han blev jätteglad! Han i sin tur berättade för Svärmor...
Vilket inte var fullt lika lyckat....
Hon fick ett Epelepsi anfall och höll på att drunkna i badkaret :D

:rofl::rofl: ursäkta men du gjorde just min dag :bow:

stackars svärmor dock :crazy:

Jag får nog bara säga det typ så där rakt ut....kommer vara SÅÅÅÅ nervös...(sjuk:grin: jag e ju ändå 26 år)

ska fundera massa men ska iaf först bestämma min NÄR jag ska berätta det!!

*hehe* jag tyckte det var ganska lyckat :D En rolig sak att berätta för släkt och vänner och på internetforum :angel:
Tänker dock undvika att berätta det för lilla Idun :D

Det är ju klart lättare om de vet att man försöker skaffa barn...

Själv är jag världens sämsta på att hålla tyst om grejjer, så min mamma visste det typ med det samma och pappa också. Mamma ville såklart ringa och berätta för morfar som började stortjuta. I v 6 tror jag alla mina kompisar visste...

Jag sprang hem till mamma när jag plussat med andra graviditetstestet, och när hon öppnade dörren så tjoade jag att 'jag har plussat!!'. Mamma fattade såklart inte vad plussat betydde, så jag fick förklara, vilket sabbade tjoandet lite :D. Jaja, glad blev hon! Min sambo ringde sin mamma samma kväll och sa att hon skulle bli farmor. Hennes reaktion var att fråga om hästen blivit dräktig :rofl:. Hon frågade 'ska Bella ha föl', och sambon svarade 'nä, men vi ska ha!'. Men som tur var kom det ut en människobebis :D. Tänk att det var över ett år sedan jag plussade ...

Min svärmor säger ibland att 'om du bara VISSTE vad viktig hon är för mig, det är bättre än att få egna barn, större på något sätt ' :love:

*kl*

vi ringde till min mamma först och små pratade lite först sen sa jag att hon skulle bli mormor i januari. Hon frågade om jag skulle bli mormor. (brukar säga så om nåt av djuren ska ha ungar) Nej, du ska bli mormor. Ska jag??!! Blev nog lite förvånad för hon var tvungen att ringa upp igen och fråga om det stämde.

Pappa blev glad och tyckte att det skulle bli kul.

Svärmor skrek rakt ut och trodde att vi ljög. Hon skriker så fort vi berättar nåt om barnet nu. Tyckte att det skulle bli jobbigt att bli farmor (hon är 47 och tycker att farmor låter så gammalt.)

Svärfar trodde inte heller riktigt på oss men blev glad.
Sambons farfar skrockade gott.

Nu när vi vet att det är en liten "Rasmus" som ska komma i januari så ska vi ta ett kort så fort som möjligt när han kommit ut på sambon, hans pappa och hans farfar och den lille så har vi 4 generationer Jakobsson.
Kan vara lite roligt eftersom han är den enda mor elller farföräldrar som är kvar i livet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 260
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 874
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve