Tack så jättemycket för era tankar
Jag har senaste tiden insett att min självkänsla är rätt låg och att jag är mer bekväm i att tillgodose alla andras behov och sätter mig själv sist. Något jag försöker jobba på. Att äga min space som Squie skrev.
Jag behöver diskutera detta med att jag behöver tystnad med min man men jag vet inte HUR. För mig är det så självklart att man inte pratar med någon som pratar i telefon med någon annan, stör när nån läser en bok eller bryter in mitt i ett samtal eller vilken aktivitet det än må vara. Är personen man vill prata med upptagen med något så väntar man.
Lika självklart är det för min man att det som han vill meddela borde jag kunna ta emot fast jag gör något annat samtidigt. Jag får ständigt avbryta och säga att jag är upptagen, kan du vänta en liten stund.
Ska jag be om tystnad vissa klockslag? Som att "nu är jag trött och behöver vila, prata inte med mig på 2 timmar". "Nu ska jag läsa min bok. Stör mig inte då".
Det här har gått så långt att jag allvarligt funderar på om vi måste gå isär, enbart för att jag ska få vara ifred.