Återköp....

Sv: Återköp....

Det är alltid bättre att ringa eftersom att det är svårt att vara helt nyanserad vad gällr mail. Enligt SKK så var vi en gång skyldiga att betala tillbaka hela köpesumman + utlägg hos veterinär för en hund som föddes med en defekt njure och sedan avlivades. Veterinären ansåg att njuren inte var ärftlig, men det ansåg försäkringsbolaget, så det vara bara att betala!
 
Sv: Återköp....

Tack så jätte mkt! Det löste sig dock nu då valpköparen hörde av sig och hon fått tag på skk tidigare. De säger att hon inte hade rätt att lämna tillbaka hunden enligt avtalet då vi ej skrivit avel i papprena. Så hon skulle skaffa ett intyg att testiklen vandrat och sen så får hon tillbaka 15 % av köpeskillningen.

Jag är så glad att det löst sig.. Däremot så kommer jag kolla runder om någon av min sambos jaktkompisar är intresserade av en valp - men då är det ju till ett annat pris.. Så om de kan tänka sig ett billigare pris på honom så ska jag försöka hjälpa dem hitta ett nytt hem till honom..

Till alla..

Tack så jätte mkt för alla era svar!!!
 
Sv: Återköp....

Skriv gärna vad de svarar. Sånt här är intressant att veta.

Oj, missade att det ordnat sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Återköp....

Tack så jätte mkt! Det löste sig dock nu då valpköparen hörde av sig och hon fått tag på skk tidigare. De säger att hon inte hade rätt att lämna tillbaka hunden enligt avtalet då vi ej skrivit avel i papprena. Så hon skulle skaffa ett intyg att testiklen vandrat och sen så får hon tillbaka 15 % av köpeskillningen.

Jag är så glad att det löst sig.. Däremot så kommer jag kolla runder om någon av min sambos jaktkompisar är intresserade av en valp - men då är det ju till ett annat pris.. Så om de kan tänka sig ett billigare pris på honom så ska jag försöka hjälpa dem hitta ett nytt hem till honom..

Till alla..

Tack så jätte mkt för alla era svar!!!

Väldigt seriöst :bow:
 
Sv: Återköp....

Även om det hela löst sig nu så tänkte jag att jag skriver in svaret jag fick av skk om det är någon som är intresserad. :)

"För att hävda att hunden är köpt till avelshund så bör det framgå av avtalet samt att köparen är uppfödare av samma ras med registrerat kennelnamn och då är det köplagen som reglerar köpet. Om inget står så är det enligt SKK s avtalen sällskapshund"

Som sagt tack igen för all hjälp!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 593
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 460
Senast: Migo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 654
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp