Vilken politik ? Jag är inte det minsta insatt i hur politiken ser ut, och är inte det minsta intresserad av att engagera mej i den. Men visst de tjänar ju bra de som är politiker. Men nope, inte intresserad av poltik. Jag röstar, men mer än så, nope.
Min del i debatten var helt enkelt just det. JAG äter det som är billigast, JAG är inte för att vi ska ENBART köpa vad som är rätt... (om det nu inte framgick !) Jag äter gladeligen saker från andra länder OAVSETT min miljöpåverkan när jag gör det, Jag nöjesflyger, jag kan åka bil en hel dag enbart för nöjet att åka till ett ställe och sen åka hem igen.
Blir det dyrare så tar jag fortfarande det billigare alternativet. SÅ min åsikt är att vill man göra det BILLIGARE att äta inhemsk och närproducerad mat så är jag på. Men neeeeej, det ska va så "fiiiiint" att äta dyrt å närproducerat, för då biiiidraaaar man verkligen ... Så länge politiken ser ut som den gör så går jag den enklaste och billigaste vägen...
Jag tror @Enya har rätt i sin analys ovan, blir som ett matematiskt bevis av de två citaten. Men hur ska du ha det? Är det alltså den politik, som du inte är det minsta insatt i hur den ser ut, som gör att du går den enklaste och billigaste vägen?