Människor är egoistiska varelser, så att majoriteten inte vill leva rätt kan mycket väl verka vara sant i sak, det krävs att man offrar av något som ska gå till en själv, för att göra något för en annan så att säga. Att inte nöjesflyga tex. Det är bara att se hur många som flyger. Att inte köpa lyxmat som är krävande av jordens resurser. Det fortsätter folk att göra. Att köra stora, dyra, bilar som inte är det minsta miljövänliga är fortfarande rätt coolt, speciellt hos en del män. Att inte skjuta raketer, bara det, bara den lilla detaljen är så in i bombens svår att få folk att sluta med. Så ja, människor gör det som ger dem något, på bekostnad av andra, djur och människor.
Men många, och här tror jag det rent faktiskt är en majoritet, gör i alla fall något för andra trots att man på andra punkter sätter sig själv först. Min förhoppning är att det blir mer och mer vanligt att göra rätt val, enklare och enklare också för all del, för ibland är det inte riktigt lätt, men det krävs ju också en vilja.
Att tro på en tvingande politik är naivt, jag förstår inte varför vi människor inte kan göra saker utan tvång? Det som ändå är det bästa för oss, djuren och varandra, utan att någon över våra huvuden säger åt oss, som om de vore våra föräldrar eller förmyndare. Jag har aldrig förstått människor som resonerar så , "om inte regeringen bestämmer detta kommer jag aldrig...". Tror sådana personer behöver förmyndare egentligen...