Vilka fina pollar alla har!
Får väl presentera min 11a också.
Gydine,
Mylord Carthago - CalvaroZ - Nimmerdor.
Köpte henne i slutet på Oktober, oinriden, inte mycket hanterad men löshoppad iaf 1gång vad jag vet. Blev ett inpulsköp då ägarna till hästen jag red hade andra planer för henne. Visste först inte om jag skulle köpa nån nya häst då jag har en F.10, men så hade iaf mamma hört av sig till en bekant som köper in en del från Holland. Hon visste en som nog hade passat mig då jag helst ville ha en 4-5åring, så fick se en löshoppningsfilm och den såg super ut lite dålig trav men hoppa kunde den. Tyvärr va den lite dyrare så det blev inte den. Men så sa hon att hon hade en 3åring hemma, så hon skickade en film på henne och fatta om jag blev mäkta förvånad
Precis det stoet blev jag döförtjust i när jag kollade på lite klipp på YT från samma säljare som den andra hästen! Stod att hon va såld till Sverige, så där försvann mina förhoppningar. Men blev helt eld och lågor när det visade sig vara vår bekant som köpt den och ville att jag skulle köpa henne! Så på 2h hade jag bestämt mig och vi hämtade henne samma kväll
Nu är hon både tam och inriden. Supersnäll, dock lite nerv, men otroligt lättlärd. Satte igång henne idag efter 2v vila och trodde det skulle gå vilt till men icke. Lite spänd o sådär men inga dumheter alls! Änsålänge (pepparpeppar) har jag inte ramlat av när hon busat till det
Har kommit så långt som att vi hoppat bana på 70cm och siktar på att komma ut i skogen så fort som möjligt så vi kan bygga kondis och muskler
Tanken är att försöka kvala henne till championatet i höst
Lite dåliga bilder, tror jag haft henne nån dag här bara.
Försäljningsvideon på henne.
Film från träningen i mellandagarna