Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@happyrider Tack! Operationen gick bra!
Däremot har han fått en streptococcus bakterie infektion i benet och måste såklart stå på intravenöst penicillin.
Men om bakterien är resistent fför penicillinet så ser inte prognosen så god ut..
@Vimsan Jadu, jag vet inte vad vi gjort för att förtjäna två stora operationer på ett år. Han är verkligen en toppen häst och jag hoppas han klarar sig nu..
Snuvtider nu, Calle var också lite snuvig här om dan. Tycker det är svårt att täcka, jag tyckte det var varmt så jag täckade min äldre med 100gr ist för 200gr så kom han in skakandes..
Min sadel som skulle stoppas om satt inge bra så den ska inte användas.
Tog tag i det direkt och köpte en ny som ska sitta bra enligt sadelutprovare. Skulle prova den i fredags men när jag tog in Allis hade hennes ena bakben svullnat upp och hon hade massa sår fick panik o ringde ut vet. akut och som tur va markerade hon varken i skritt eller trav och såren var ytliga så hon fick metacam och sen lindade jag benet. Frågan är vad som har hänt men hennes "kompis" gillar henne inte så bytte hage till 2 snällare hästar där hon trivs kanon
Och igår red jag i nya sadeln i skritt och travade ett par varv! Hon är så jäkla fin så jag hoppas att vi kan komma igång nu med ridningen. Hon har blivit jättefin i kroppen nu o breddat sig och växt lite på höjden med tror jag.
Jag är iaf väldigt glad just nu
kan ni se filmen?
Nu måste ni vara ärliga allihopa och berätta om hur era blivande fyraåringar är på riktigt!
Är de bara snälla och lugna eller fullt ös/medvetslös?
Nu måste ni vara ärliga allihopa och berätta om hur era blivande fyraåringar är på riktigt!
Mitt gråa spöke är en riktig fåntratt!
Idag tänkte jag ta en liten tur i skogen.
Har ridit ut en gång själv i år och 2 gånger förra året.
Idag blev han helt hispig.... bara för att maken placerat sin jobbebil på gårdsplanen!!
Han kastade sig, stegrade, slog bakut och snorklade i tio minuter innan han kunde lukta på den!!
Sen satt jag upp, vi red förbi bilen som då var ofarlig.
Vi tog oss bort till skogsvägen och jag tänkte trava, Walle tänkte bara skutta och hoppa.
Normalt sätt tycker jag man häver bock med att rida framåt, men han är så snubblig och klumpig i skogen så vi hade garanterat stått på öronen om jag manat på honom. Istället saktade jag ner och så gick vi serpentiner mellan granarna istället.
Han lugnade sig och frustade. Provade trava igen men direkt blev han spänd, tog ner huvudet och försökte bocka.
Även om jag är 100 gånger modigare nu än i höstas så gillar jag INTE bockande hästar.
Några tips?
Vi snirklade runt i skogen i 30 minuter, sen red jag hem.
Mötte en bil precis vid vår infart, den brydde han sig inte alls om.
För övrigt så fick han ett nytt träns idag + en extra nosgrimma
Det beror verkligen på dagsformen hur passet går.
Härom dagen, när jag skulle rida var det lugnt och sansat. Tills pållen upptäckte den nya läskiga pallen som står i mitten av ridbanan, som vi passerat många gånger och även hoppas upp från samma pass. Nej då blev det något bockliknade bus.
Jag longerar alltid lite innan ridning, ett tag har han varit skogstokig på lina men trevlig att rida.
Just nu tuggar han alltid på grimskaftet eller longerlinan, tyglar mm, som tur för han inte mig .
En annan dag red jag ut med sällskap, helt ok tur, longera inte, lite spänd i början men efter lite off road blev det ok. Skrittar lugnt och behagligt på en grusväg sista biten hem, tvär stopp, back, frust, skutt (kompisen var lugn, och gick vidare) för det var en vägskylt som var "läskig".
Så du är inte ensam!
@Vimsan spontant känner jag att du nog behöver rida ut betydligt mycket mer :O Jag rider ut minst 1 gång i veckan, 2 dagar till är jag ute och antingen tömkör eller bara promenerar. Det kanske du gör, men det lät lite lite med 1 gång ute på 3 månader av det här året
har min på lösdrift också, hade säkert varit odräglig just nu annars ( 7 killar i 1-5 års ålder) lite att tampas med.Åh så skönt att höra!
Började nästan fundera på om han gått och blivit tokig
Är glad att han går på lösdrift, hade han stått på stall så hade han säkert haft mer överskottsenergi.
Hur gör du och ni andra när ni häver bockningarna?