Bölderna såg bättre ut idag, de är troligtvis på grund av att det har regnat in i täcket och blivit instängt och fuktigt, ena bölden hade fått som små krustor så det är väl något svampliknande. Tänkte leta efter ett regntäcke med helhals som han kan ha nu när det inte är så kallt längre utan mest blött.
Ställde upp några hinder i padocken på runt 30 cm Han är inte direkt en naturbegåvning när det gäller hinder, bommarna trillade och han tyckte mest det var hel-festligt att springa över hinder Men det var trots allt bara andra gången i sitt liv han hoppade hinder uppsuttet så han lär sig nog så småning om. Hoppade ett hinder på diagonalen och hade två hinder på långsidan med 17 meter mellan.
Vi har lite problem med det här att fatta rätt galopp. Är det fler här som har det och hur jobbar ni med det? Jag brukar försöka lägga fattningarna ur hörn eller ur en volt men det är inte alltid det blir rätt ändå. Det känns inte som att det pga oliksidighet för det är likadant i båda varven, samma sak ute i skogen där jag försöker vara konsekvent med vilken galopp jag väljer så att han ska gå lika mycket i bägge. Men det kan bli lite vad som helst där med.
Befäster fattningarna på töm.
Och innan det är gjort ber jag bara om galopp med rösten ute i skogen och struntar i vilken det blir.
Har alltid jobbat mycket från marken och nu när jag har vettig hjälp blir det mer