Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Du kan få köpa min ;)

*kl*

Nu har jag gjort första steget i att försöka anmäla till treårstestet...
Hu, det är ju en hel djungel :p

Jag försöker anmäla min men när jag ska lägga till ryttare säger den åt mig att trycka på sök. Finns ingen sökknapp :devil:
Så snart anmäler jag med mig som ryttare om inte jag får svar på hur jag löser detta.

Åh, har ni kommit så långt i processen nu?
Jag tänker fortfarande på det :D

Men ska åka iväg en vecka nu på söndag så ska anmäla honom nu i veckan så är det gjort :)
Fattar inte varför mina nerver inte pallar sånt här. Det är en månad kvar och ändå darrar jag av skräck redan :p

Har du lagt till den som ska rida bland "Mina ryttare"? Eller är det det du försöker göra? När jag går in på den sidan kommer det inte heller upp någon sök-knapp, men skriver jag något i fälten kommer sökresultaten automatiskt upp i en ruta undertill.

Jag ska lägga till. Söker på hennes namn men den går inte med på att jag trycker lägg till utan säger:

Ett fel förhindrade ryttarskapet från att sparas

Du måste först söka upp en ryttare för att lägga till den. Fyll i licensnumret och tryck sök.

Får ju fnatt :p Om jag hittar personen och allt. Varför ska jag söka? Nåja väntar på att få licensnummer av henne.
Den kanske går med på det om jag skriver in numret istället. Tryck sök för mig betyder tryck på en sökknapp.
Jag får upp en scrollista när jag skriver. Till slut bara hon där, markerar och trycker lägg till men får svaret ovan.

Är visst inte ensam om att ha ett sto som tjurar till det märker jag :p
Har tränat Ai på banan ett par gånger nu just för hitta formen. Hon är inte alls glad nu när man börjat ställa lite mer av henne och igår tog hon sitt första bocksprång i protest. Hon är även sur och grinig på de andra hästarna för stunden så hon är väl inne i en sådan period. Men efter lite gnabb så gick hon riktigt fint och avslappnat, men frågan är hur länge detta humör ska sitta i. Är inne på sätta skor på henne fram då hon ömmar ute med.

KL
Länge sen jag skrev nåt, har mest varit less på Balder och inte kunnat hitta glädjen med honom alls riktigt. Så han har bara skrotat, ätit, skitit och gosat. I helgen lade jag ut min 10a på annons, och får jag bara honom såld kommer jag antagligen ha betydligt mer tid och ork att ta tag i Balder också. Som det känns nu är det inte alls på tapeten med vårt mål för i år vilket var frivilligt körprov på sommarpremieringen i augusti. Jag har lagt allt på is. Antagligen blir det istället snålbete och inridning i sensommar.

Han är bra söt ändå min kille, tur för honom.
_DSC0249_zps72a4d5b1.jpg

Snällaste ögonen
_DSC0255_zps512e2971.jpg

Äh, motivation tryter ibland. Det gör inte Balder något att skrota i hagen :)
Dom är ju inte gamla, man behöver inte ha prestationsångest över att man kommer efter ibland.
Ta det lugnt och vips ska du se att energin kommer tillbaka :)

Tyvärr inte, var lite väl kort varsel med det priset. Men tänkt försöka hinna dit som fotfolk iaf ena dagen :) Ska du va med ?

Ja det kan man verkligen säga :d
Nä, jag ska på CR-kurs både lör-sön.
Ska också försökt köra förbi någon av dagarna.
Han är verkligen kanon!!

Måste ha varit tankeöverföring, jag funderade så sent som i förmiddags vart det blivit av er :)

Fina Balder!! I sensommar/höst blir det jobba av ;)

Quimero - underbara bilder och otroligt snygg gigg!

Maja Kandi - roligt höra ifrån er, och som andra sagt - han dör inte av att vara häst tills du har mer tid och energi =)

KL

Vi mest bara leker vi. Idag tog jag det här med lös ett steg längre ;)
Ang filmen - vi är inte i en hage utan på ett fält ute i skogen, men det var en kohage där förr så det är stolpar kvar men inget stängsel. Och ang galoppen, så han gjorde en vurpa innan jag började filma, och han är bakhög och växer så jag tror och hoppas det är därför galopperna trasslar så för honom och han inte får till det. Det har iaf inte varit problem innan. Men som synes under hans innovativa skutt så är det inte alltid så övertänkt eller ens vettigt ;P

(Bäst är med ljud på)

https://www.youtube.com/watch?v=IQapnP80HfE

https://www.youtube.com/watch?v=7Q2dhI0e0zI

Gosiga mjölmulen!

Han mår nog inte dåligt av att du låter honom skrota lite. Växer inte kallbloden lite långsammare också? Fokusera du på Queenie så länge.

Och jag såg att du mailat högvakten om kaptenen, kan verkligen rekommendera dem. Min svägerska har ridit hästar för dem i många år. Väldigt proffsiga och duktiga med hästarna ( synd bara att han kommer få byta namn om han hamnar där ;) )

Sorry för lite ot där.

Här sitter jag och är nervös...

Imorgon, (eller ja idag egentligen) går 4 av våra 11or ut och visar upp sig.

Nanook ( den gråa som jag ridit lite ) kvalar ju "bara", men de andra tre är nämnda av han som tipsar i programmet.

Lopp 1

Tippad som tvåa i mål (efter en annan rikshäst)
" en annan högintressant rikshäst är 7 Der Blaue Reiter, som kommer att gå en stark säsong till mötes"

Lopp 5 (tippade tvåa och trea)
" 1 Poison ivy befinner sig i utvecklingsstadiet och hon verkar ha speeden som främsta vapen, 3 Gluck Zuruck var hårt betrodd på toton i debuten och dagens 2000m borde falla honom väl i smaken"

Ska bli jättespännande verkligen, men så var det det där med mina nerver...
Jag är ju dessutom svensk galopps fotograf på tävlingarna, så jag måste koncentrera mig på att ta bilder under loppen...inte bara gå under av nervositet.

Förutom de där fyra har vi fyra till som springer imorgon :nailbiting:

+ Quimero, Alexandra_W och supercassie: Ni är för goa! Om ni bara visste vad mycket jag behövde höra det där... Klart han inte dör av att göra ingenting, men han har gjort ingenting så länge så jag börjar misströsta och tycker synd om honom. Kallbloden växer långsamt ja, han har varit väldigt bakhög en period, har precis börjar växa ikapp sig och blivit jämnare. Halsen har kommit tillbaka och blivit riktigt fin också. Min plan har ju hela tiden varit att rida in honom i höst, och så verkar det bli också.

supercassie: Jo det hade ju varit lite kul om han hamnade där min röda, men jag fick till svar att han "för närvarande är för liten för att direkt passa in" så det blev väl inte så ändå.

Lycka till med era idag! :)

Äh min har ju inte heller gjort många knop men du tänkte väl också ha din i sisådär 30 år?

Till slut är man ju där, inriden, körd osv.

Fast det känns hopplöst ibland.

Så sööööööööööööööt!!! :love:
Skutt och hopp kungen :D

Min får inte busa i sommarhagen mer.... Han trillar ju bara å vi har inte tid med några skador innan 3 årstestet :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka