Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årgång 2011 del 5

Som andra sagt. Ston. Hade en liknande med dåvarande ungsto. 3 h, 2 personer, sällskapet redan i släpet. Häst blåvägrade och betedde sig som en apa. När hon väl gick på var det bara för att HON bestämt sig för det var okej.

Lättlastad innan, lättlastad efter.

Andas! :)

Det är ett sto, de gör så.
Nästa gång traskar hon på som om ingenting hänt :D

Det händer valacker med. Min odåga vägrade åka hem i lördags och vi fick ta hjälp av några andra. Åsna!
På vägen dit gick han in på mindre än en minut. Ibland vet jag inte hur dom tänker?

Kl

Angående vargtänder så tycker jag att har hästen det så ska dom ut.
Dunder blev av med sina för en månad sen. Märktes jättetydligt att dom störde honom. När jag ville vänster gick han åt höger, drog upp huvudet, inget stöd på bettet m.m.
Å nu när dom är borta är han normal igen :)
Han fick dessutom beröm från tandläkaren att han har en perfekt hästmun. Han blev helt lyrisk och bad mig fota den :p

Ska bara berätta också att nu när jag ridit 3 gånger den här veckan så kom Nasse till mig i hagen när jag hämtade honom igår :)

Så han blir mer frånvarande när jag inte gör något med han.

Nu ska jag fokusera på uteritter för att stärka honom och tömkörning.
Ska prova löshoppa nån mer gång med eftersom jag bara gjort de 2 gånger innan. Får vi se om det blivit någon skillnad.

Det är så kul att äntligen vara på gång :D :bump: :banana:

Vad roligt :)

Önskar jag kunde göra mer med Dunder men han är ju ponny och växer långsammare än en stor häst. Så vi får fortsätta ta det lugnt ett tag till. Rida ut någon gång i veckan en kort tur eftersom han tycker det är roligt. Rider inte alls i paddocken nu utan kör bara lite trix. Löshoppning gör vi bara på träningen nu. Nästa är i slutet på månaden och han har total vila fram tills dess även om det kliar i fingrarna.
Vill också kunna rida 3 dagar i veckan!

Blir en massa utställningar istället :D

Utställning låter kul :)
Lite tråkigt att min inte är renrasig, hade nog gjort sig bra på utställningar

Jag rider endast korta pass för min växer relativt långsamt med (han är 1,48)
Men nu har han ju vilat och i vintras gjorde vi inte så mycket mer än promenader

Utställningar är läskigt för min sociala fobi. Jag är tacksam jag har en tjej som ställer upp och hjälper mig :p
Jag har märkt att hästeri och social fobi inte går ihop särskilt väl. Så nu när han visades i lördags så vågade jag göra hälften iaf :)

Min vilade i två månader i vintras och har ju hållit igång i en månad nu så det blir lagom med lite vila nu igen innan treårs :)
Sedan ska jag åka på semester en vecka på söndag så då får han automatiskt vila. Så det är bara denna veckan jag får stålsätta mig för att låta bli honom :p

Svårt eftersom det är så roligt att rida!

Du kan väl åka på utställningar ändå?
Det går tex en nu här nere i juni som är öppen för alla raser, även korsningar. Inofficiell så klart men roligt att vara med ändå. Dunder är anmäld till den men ska se om vi kan vara med på en annan som går då med, den är officiell så är hellre med på den.

Va skönt! Men då räcker det väl att du gör hälften, kanon o få hjälp när man är nervös! Skulle jag med vara :D

Ja treårs för hans del är det att visas för hand och löshoppning? Ska bli spännande att se alla som ska med sina på treårs :)

Jaha, det visste jag inte! Just nu måste lite päls av innan jag vågar visa honom ;)

Hon var såååå söt och rar så fort jag inte bad henne röra på fötterna eller ge sjutton i att skjuta ut vänsterbogen och springa rakt på matte/transporten/Chrille/Eva också. Den lilla ögontjänaren...

Nåväl, blir kanske bra med en veckas paus från varandra, så kanske hon är tam när jag kommer hem igen. :rofl:

Zarah hälsar att du troligen
1, gjorde fel och inte bad utan sa vad hon skulle göra
2. gjorde fel och kanske bad men inte efter nåt hon ville göra
3. gjorde fel och fyllde i ansökan fel, för att lasta 2 dagar i rad ska även formulär B7 fyllas i.

Jag frågade för säkerhetsskull om det kunde varit så att du gjorde rätt men att lilla donnan kanske bara trilskades men nä, det KAN ha varit så att du gjort rätt men då gjorde du troligen fel dagen innan. Eller dagen efter.

Skulle vi byta sto mot hingståring sa du? ;)

Var hittar man formulär B7? Kanske ska testa det nästa gång min ska lastas :D

Klart du ska ställa ut :)
Det är ju bara en rolig grej. Bra träning för hästen att komma iväg och kul att få den bedömd exteriört.

Har ni andra hoppat in era hästar något skutt?

Dunder känns helt klart redo att hoppa över en liten stock i skogen med mig, storlek SMALL :D
Rider inte i paddocken eftersom han tycker det är tråkigt där så där blir det ingen hoppning.
Jag tror faktiskt han är en terrängponny :)

Zacke hoppade för första gången i onsdags. Små små kryss och tyckte det var jättekul men det är allt. Var inte tänkt att han skulle ens hoppa. Bommarna låg vid stöden på marken så hon tänkte trava över dem så han lyfte hovarna lite mer. Gick bra där det låg EN bom. Men där det låg två.. Han skuttade över dem ;) Så slutade med två små kryss istället när vi var klara :p

Tanken:

1975234_10203680957173913_707933598_n.jpg

Resultatet:

1959398_10203680955253865_1211660147_n.jpg

Jag skulle varit med igår och löshoppat men istället stod vi två timmar på gårdsplan och hade fullt krig angående huruvida man ska åka transport två dagar i rad eller inte. Usch, vilken ångestladdad grej, hon var förbannad och betedde sig riktigt illa (både slog och bet efter mig) och jag var så arg att jag höll på att gå upp i atomer stundtals. På kom hon, på damens nåder, till sist, men det känns inte direkt som att vi löst något utan snarare som att ett halvårs bra uppförande nu togs ut i ordentlig trots och trams. :banghead: Kräk! Hon var sjukt billig igår kan jag säga...

Ja, visst blir man arg när de gör så!! :arghh:
Min är likadan när han har andra åsikter.
Reser sig och gör kosparkar efter en....
Det är egentligen inte släpet min bråkar om då utan det är ren och skär trots.
Släpet triggar bara fram det där mer bara.
Å han passar på att bråka när jag är lite stressad eller nervös också.
Tur att jag har S med mig för det mesta som är cool och vet hur kaxiga djur ska tas. Lite jobbigare när jag är själv...

Det går bättre nästa gång ska du se å då är hon dyr igen ;)

Quimero: Jag är djupt imponerad. Jag vill köra in Imbra, men AE har inte tyckt att hon varit klar för det, nu kanske hon är det. Vi får se. Jag behöver en schysst sele om jag ska köra henne för min gamla är inte så bra.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 345
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka