Sv: Ardenner på ridskola?
Nej det är inte konstigt...precis som jag sa finns det raser som gör sig bättre på tävling än andra men det fråntar inte de andra rasernas förmåga till att utföra momenten korrekt. Ardennern, väl utbildad och tillriden regelbundet, är en utmärkt läromästare. Det sitter inte i rasen!
Konstigt då att olika raser är olika framgångsrika inom olika grenar... Just det huruvida hästen är korrekt byggd eller ej för ridning hänger ju faktiskt ganska mycket på vilken ras den tillhör. Visst, en mer erfaren ryttare skulle kanske kunna rida en ardenner riktigt bra, men nu talar vi ju om elever som faktiskt rider på ridskolan för att lära sig något från förhoppningsvis välutbildade hästar.
Därför tycker jag det är extra viktigt att en ridskolehäst inte har exteriören emot sig i och med att den ska ridas av så många olika ryttare med otroligt varierande kunskap.
Nej det är inte konstigt...precis som jag sa finns det raser som gör sig bättre på tävling än andra men det fråntar inte de andra rasernas förmåga till att utföra momenten korrekt. Ardennern, väl utbildad och tillriden regelbundet, är en utmärkt läromästare. Det sitter inte i rasen!