Araptyper-spinoff på arab/hbl

Sv: Araptyper-spinoff på arab/hbl

kl

vad är min lilla sötis för typ då? han ser ut såhär (tyvärr ingen bättre bild..)

17208145_edited.jpg

16feb461.jpg

och här är stammen
http://www.allbreedpedigree.com/mirald

själv tycker jag han ser ut som ponny :D

Han är till största del polsk, men har lite Egypt i sig från Jager och lite ryskt i sig från Maritsa, fast Pomar kanske räknas som polsk då han är född på Blommeröd? Rätta mig om jag har fel:)

ja det är faktisk några hingstar som tom jag känner igen, trots att jag är totalt arab-okunnig. :D

KL

spansk arab

Fiolek - 86

Fiolek-1.jpg

Son till Fiolek

Vodka.jpg

Egypt
Hanya Bariqh 2001 162 cm i mankhöjd
9_57.jpg

Vad tycker ni om dessa hästar?

Fuxen ser hängd ut i framknäna o den sista skimmeln
ser snygg ut , men ser på bilden ut att ha en bedrövlig trav med raka framben o dåligt påskjut. Sen skulle jag byta hovslagare på den.:angel:
MEN ta detta med en ordentlig nypa salt för med det vill jag egentligen säga att det är jättesvårt att bedömma på bilder.:)

Fuxen ser hängd ut i framknäna o den sista skimmeln
ser snygg ut , men ser på bilden ut att ha en bedrövlig trav med raka framben o dåligt påskjut. Sen skulle jag byta hovslagare på den.:angel:
MEN ta detta med en ordentlig nypa salt för med det vill jag egentligen säga att det är jättesvårt att bedömma på bilder.:)

haha jo jag vet att det är väldigt svårt att bedöma utifrån bilder..Tänkte mer vad ni anser om typen av hästarna, med tanke på att det finns så få spanska araber i Sverige.

Jag tycker den sista skimmeln var fin, men som kicket säger så är det svårt att bedöma gångarter utifrån en bild, på den bilden ser han ut att ha dålig trav med dålig påskjut, men det kan lika gärna vara nåt tillfälligt, kanske satt ett spöke i buskarna där ? :D

Fösökte hitta filmen som jag hade på honom.. men den är bort tappad i rensning av dator..

kan mkt väl ha vart ett litet spöke i busken :D

den tycker jag var fin!

Han har även vunnit Holländska mästerskapen i fälttävlan bland stora hästar som jag förstått det! Han är bara såå :love:

Samma temprament och vilja som pappa

Vad heter den hästen? Tänkte på vart han finns? Rena spanska linjer eller?

Vad heter den hästen? Tänkte på vart han finns? Rena spanska linjer eller?

Lobeke heter den som vann holländska mästerskapen, står i Holland men uppfödd i spanien. man får inte länka va? googla på bild så kommer deras hemsida upp..rena spanska linjer

Fiolek heter pappan finns i Madrid, Spanien. rena spanska linjer

inte lätt att se eftersom han mest reser sig och hoppar omkring, men från mitt synpunkt som dressyrryttare så har den helt värdelösa bakben....

men man kanske vill ha sån gång i vissa arabkretsar, vad vet jag :crazy:

han lyfter dem ju snyggt... men när bakbenen svävar mer än frambenen så betyder det väl oftast att de har mest tyngd på fram?

men han kan nog bättre om han har vunnit fälttävlanstävlingar...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 060
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 131
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10