Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jätteroligt!! Är ju helt underbart när man hittar den tränare som det klickar med... Har inte jag gjort, men har anmält mig och Plannja till clinics i AR fem gånger nästa år med start i januari! Funkar det så kan jag ta med mig Pasja i stället, hon blir ju tre nu och ska smaka på det vuxna livet lite ....:)

Är han bara fyra så lär han växa lite till och kommer förmodligen passa bra ihop med sin rumpa så småningom! :D
Plannja är inte så stor, 147- 148, men de föl hon har fått här är stora och mycket välväxta. Pasja är störst i sin lilla årskull här, och Patrycja är störst bland årets föl. Vet inte hur Pikat ser ut i kroppen? Svårt att se på bilderna, men han ser ganska rejäl ut. Både Plannja och hennes föl här är av mycket god ridhästmodell, så jag antar att han också är det.

Han är grövre än han ser ut. Behöver använda min vidaste sadel på honom - en extravid Stübben focus (islandshästmodellen) eftersom den som "bara" är vid, åker fram lite vid ridning. Har inte testat någon av westernsadlarna än men tror att den rundskurna FQ simcon blir lämpligast eftersom han är ganska kort i ryggen.
Han känns åtminstone hittills stadig och trevlig i ridning, även om det bara är fyra ridturer jag hittills tagit på honom. Imorgon ska han få skor, så då kan jag våga mig på lite andra vägar.

Cornelia jättekul!! AR är intressant men jag har blivit lite besviken de gånger jag provat men det handlar nog om hur träningssättet passar en själv :D

Tempen åå jättespännande ju, hoppas det blir riktigt givande :banana: själv är jag så himla lycklig att en tränare/ ryttare på den nivån vill ta sig an mig, kanske inte så stort i hästvärlden men ändå för mig enormt, för några år sen hade jag nog inte ens vågat prova rida för en sån tränare men det är också ett kvitto på att det lönar sig att gå sin egen väg ibland, låta saker ta sin tid å växa fram :) Jag ska också på en 3 dagars kurs i slutet av dec i dressyr och mental träning, så banne mig sen om jag låter nerverna hindra mig från att tävla nästa år ;)

@kimmis87 -

Ser att du har satt ut Pselma till försäljning. :(
Hur känns det?

Hade jag behov av en häst + pengarna så....hon är så oändligt vacker o verkar så trevlig. Hoppas verkligen att du hittar en köpare som kan ta vara på henne.

@kimmis87 -

Ser att du har satt ut Pselma till försäljning. :(
Hur känns det?

Hade jag behov av en häst + pengarna så....hon är så oändligt vacker o verkar så trevlig. Hoppas verkligen att du hittar en köpare som kan ta vara på henne.

Det känns faktiskt bra! Hon är en jättetrevlig häst på alla sätt och vis, men jag har aldrig haft "den" kontakten med henne. Det blev ännu tydligare hos fodervärden eftersom de hade den kontakten och hon var väldigt nöjd där. Trots att det var en stor anläggning på över 100 hästar :D

Trevlig är hon! Hon är en såndär som man lätt skulle kunna ta en barbackatur på vid 12 slaget på nyår utan att behöva oroa sig det minsta över något!

Jag har henne hemma nu och har hunnit rida några ggr och det är väldigt trevligt att rida en häst som är lite lättare, där jag kan påbörja piruettarbete istället för att öva så grundläggande saker som jag gör på Fille i dagsläget, båda är roliga, men på sina egna sätt :)

Jag hoppas oxå att hon kommer till någon som kan ta tillvara på hennes förmågor! Jag sänker hellre priset så att hon hamnar hos rätt person än får det jag begär och så blir hon bara skogsmulle. Även om hon själv givetvis inte lider av att bli skogsmulle. Men skulle jag stå där och ha ett val mellan 2 i övrigt ganska likvärdiga köpare så...

Jag har bara råd med en häst, och när Fille och jag har "den" kontakten så är valet ganska enkelt. Det gör lite ont att släppa ett sto med så bra blodslinjer som Pselma faktiskt har, men de finns ju i Fille med, och han har ju verkligen inte gjort mig besviken med hur han har producerat ;)

Åhhh Pselma låter så härlig. Hade jag haft tid för en till så... Å andra sidan räcker det med en fuxprinsessa (även om min är mer gulbrun).

Jag är sjuk just nu så släppte fröken Prinsessa på volten idag, hon tyckte det var jätteskoj och mitt hopp om att nån gång kunna ställa ut henne blev lite högre- hon kan ju flagga :-). (och gnägga i full galopp och bocksprång- knäppa häst!). Försökte fota och filma men mörkret gav mest satansögon som sprang runt...

/Lavinia

Åhhh Pselma låter så härlig. Hade jag haft tid för en till så... Å andra sidan räcker det med en fuxprinsessa (även om min är mer gulbrun).

Jag är sjuk just nu så släppte fröken Prinsessa på volten idag, hon tyckte det var jätteskoj och mitt hopp om att nån gång kunna ställa ut henne blev lite högre- hon kan ju flagga :-). (och gnägga i full galopp och bocksprång- knäppa häst!). Försökte fota och filma men mörkret gav mest satansögon som sprang runt...

/Lavinia

Hon är väldigt härlig!! Jag har ju vuxit lite med beslutet eftersom hon har varit hos fodervärd i 1,5 år. Jag känner mig redo nu. Men det lär alla gånger komma tårar när hon åker härifrån trots att jag vet att det är rätt beslut :( :cool:

Förstår att det är jobbigt, med en häst som verkar så härlig!! Och det är väl klart att man blir ledsen även om man vet att man gör rätt.
/Lavinia, som har knappt 2 veckor till nästa klinikbesök, ska vi hitta hältorsaken denna gång tro??

Skulle jag få bestämma så skulle Pselma gärna få hoppa i första lastbil och komma till finland för att bli min nya tävlingshäst samt avelssto i framtiden <3

Jag tycker att det låter som en utmärkt idé! Jag har verkligen inte tid med 2 hästar. En halv vecka och jag är redan helt slut. Nu jobbar jag 5 dagar i rad med... yey.
Stackare!

Jag har så svår att förstå hur folk hinner med fler än en häst, men jag antar att jag är alldeles för pysslig (eller har för långt till stallet).

/L

Stackare!

Jag har så svår att förstå hur folk hinner med fler än en häst, men jag antar att jag är alldeles för pysslig (eller har för långt till stallet).

/L
Till saken hör att min mor har skadat sig så jag sköter ju typ alla 5 hästar i stallet. Även om de andra inte rids så ska det mockas och matas, och när man jobbar så mkt natt som jag gör så har man inte så mkt ork. Denna månaden blir det 20 pass på jobbet.

Det blir bättre i februari, då ska alla arbetspass bli 12 h, så då får jag jobba färre pass = mer ork och ledighet till annat!!

Till saken hör att min mor har skadat sig så jag sköter ju typ alla 5 hästar i stallet. Även om de andra inte rids så ska det mockas och matas, och när man jobbar så mkt natt som jag gör så har man inte så mkt ork. Denna månaden blir det 20 pass på jobbet.

Det blir bättre i februari, då ska alla arbetspass bli 12 h, så då får jag jobba färre pass = mer ork och ledighet till annat!!
Som sagt, stackare. Skönt att ha ett februari att se fram emot. Själv längtar jag till om 2 veckor när jag och sambo far till värmen i 2 veckor. Den här hösten har varit sådär skoj så vi behöver en flykt från allt.

/L

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 143
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur