Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen en jätte prestation av både häst och ryttare! Grattis @CK!!

Sockan är verkligen en superhäst, ska bli spännande att se vad hans avkommor gör på distansbanorna! Hur gamla är de äldsta?

Håller med Kimmis, fantastisk prestation av Sokrates och CK! Vilken häst ....!!

Waldorff, Pasja ska bli ridhäst och avelssto, i den ordningen.;) Vill att hon ska bli välutbildad och gärna tävla lite innan hon betäcks. Och nästa år ska hon visas på utställning, tillsammans med lillasyster Patrycja.

10525948_799216720109893_9082858145074999793_n.jpg

Nä nu har jag missat alldeles för mycket! Jag litar inte längre på bevaka tråd-funktionen :cautious:
Haritcza är überbrunstig precis som hennes arabkompis i grannstallet (det har ju kommit ett nytt STO dit :banghead:) så istället för en ridtur gick vi en promenad i skogen off-trail. Hästen tyckte väl inte det var sådär jättekul men det var bra träning att få lyfta på benen och jag fick rätt rejäl motion jag med :)
PX_b2KGntHJxn3iY8U9azZbC6UT1x_-A9OkfMqNsB1kMUBVP9OqWKydUqPeS1x1rSijCCDfkgjccTJqBiFxLoXcVNqsJedlC1OWgT-UtTkbvhonfiQ6AS2mkh0vQuYTUUIMa5-bwO-7IRGvJzI2ISu1gO9jat485fsjkIvbAzTI27q5O9RkWCJzgBkvsjArzBGxNALg6IAyYtXqmp0YNy7d65EFQEVFmlAbqS-5XWXEGNJa7XuO5Z3XtM1d8gWYmTxOcow1Lz1cN3BNbRwgM4qDKgsaQMXWJ25WqnWkWRQi6AarDTgVAuYp0KjvRf9DM-aJAwjBO9ciH-fCmfhoJrqpS3xP_4vip-XPn8nIwQfAeOd6M_6iAhDl-bOzvkvFz6MDdLrOSmi5CpdH83FjCf6vxFMlrTU8XhwhvlGSMEjugVfXP3ArxZxoAo8nA0Ph-x0j2zhbyGFbKkxo4MvwDhw1RWSWYVut6tlQgPLGX2qAakL_JlEmIZmetHKMTH0wKSQDnsm8CvFbNXdsbHuVR2dsyRujGIB2KipFK3rzRSTRJgVZYFanZUVGhMvppwnxrin4ai1Q=w1342-h480-l75

Så, nu kom bilden med också! Ändrade nog förra inlägget minst 5 gånger, men så kan det gå om man ska tänka så här sent på kvällen ;)
4igg7s.jpg

Vacker bild på din fina flicka..

Tempen: Läcker <3

KL: Bild på arabprinsessan. Jobbade lite på ridplanen igår, bommar och cavaletti på en åttvolt. Konstaterar dock att mina dagar på hästryggen är räknade, magen börjar komma lite i vägen.. men vi tar nya tag efter Jul då bara och låter andra rida innan dess

10608557_10204379576232559_3251199389087885829_o.jpg

10514620_10204379576152557_6094887645944208924_n.jpg

10365471_10204379576272560_3733743227419091969_o.jpg

Igår travade jag och Omman bommar för första gången på ca 3 år. Helt underbart roligt. Vi la in lite galoppfattningsövningar också (sånt har vi inte heller jobbat mycket med) och hon var superduktig. Såå glad!

Nu ska vi bara få upp lite mer muskler så kommer det bli superbra!

/Lavinia

1620869_722229691146220_8618684476087511494_n.jpg

Uppdatering av Angelique.

Vi har ridit på ridbanan två dagar på rad. :) I lördags när vi red hade jag en liten fröken som först tjurade och var allmänt surig till allt och som efter ett litet tag hade framåtbjudning, spetsade öron och verkade trivas rätt bra. Det vi övade på gick lite sådär, men känslan var bra. Igår red vi för tränare, samma sak där, först tjurig fröken som efter ett litet tag blev mer och mer samarbetsvillig, denna gång gick övningarna bättre, men känslan var lite sämre. Det vi jobbar med på ridbanan nu är att hitta framåtbjudning, att få Angelique att lyssna på hjälperna och att när de delarna faller på plats få henne lösgjord och trevlig att rida. Det går långsamt mellan varven, men jag ser förbättringar varje gång. Jag får Aha-upplevelser lite då och då och blir uppmärksam på vad det egentligen är jag säger åt henne att göra, att inte ge dubbla signaler är inte alltid lätt, och då blir det ju inte lättare för Angelique att förstå vad det är hon ska göra. Hon är i alla fall en väldigt känslig häst, bara av att jag ändrade sitsen lite så gjorde hon en halt... Nu var det inte det jag egenligen ville be henne om, men hon gjorde ju det jag faktiskt bad om...

Liten fröken är just nu i en testperiod, allt ska i frågasättas och testas minst två gånger. Hon ger mig grå hår, men jag tycker så om denna häst och är helt övertygad om att hon kommer bli en toppenhäst.

Idag står uteritt på schemat, så får vi se hur det går.

Härligt att läsa om vad som händer i stallen hos er, och härligt med mycket bilder!

Här på hemfronten har det varit liite lugnare i skolan, så förra helgen och denna har jag kunnat smita ut och rida. Annars har tant och lilleman gått på bete hela sommaren.

Det är nu man är tacksam att man har en arab, efter 3 mån vila, och när jag inte har nån passande sadel, så är det inte ett dugg konstigt att kunna rida ut i skogen barbacka... i grimma.. med grimskaftet fastsatt undertill.. ;) Älskar att det inte ens slog mig att det inte borde gå..

Igår hade jag letat på tränset och tog en filt att sitta på för att få lite klister i rumpan, och vi vågade oss på en galoppfattning... på hemvägen... Hon gick så fint som hon någonsin gjort.

Det är klart att hästen stannar när man säger till?!
Allra senast när man säger -Hörrudu med basröst.
Vaddå? gör inte de stora bruna fantastiska halvbloden det?? ;P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 166
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka