Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
2i0yelx.jpg

Haha, jag klarade det till slut!!! Det här är mitt arabsto (e.Gimmick) som jag tävlar lite dressyr med.

Kan tyvärr inte se bilden :(

Äh! Det är bara min säkerhetsdator på jobbet som är dum, tynipic är inte en godkänd sida

@Pyrite Spännande att de valde att visa en bild på en fölunge som inte alls är speciellt extrem i mina ögon, eller vad tycker ni andra? Vinkeln lurar en ju att den är mer extrem än vad den egentligen är, dessutom så har den uppspärrade näsborrar vilket ytterligare bidrar till att man blir lurad. Under bilden finns texten: Arabians bred for an extremely dished facial feature will suffer a lifetime with a deformed nasal cavity. Jag vågar nästan svära på att detta föl inte har några som helst problem med sitt huvud.

dishedfacearabian.jpg

Den ser dessutom ut att vara klippt (tycker det är så fult med arabföl som klipps i ansiktet!) och det gör ju att den ser mer extrem ut.
Finns nog exempel på mer extrema nosryggar än denna ....

Och jag tycker den ser väldigt extrem ut. Nästan gäddliknande i ansiktet. :crazy: Men jag är ju van vid halvblod, welsh och lipizzaner föl.

@Springsteen Du får tänka på att hästen rätar ut sig massor från föl till vuxen. Kan ge ett ex.

615967_10151280613621223_983178423_o.jpg

528252_299333103527958_1613380815_n.jpg

46814_356158644512070_1850167373_n.jpg

Det här är alltså samma häst, med ca 7-8 månaders mellanrum, och lite olika vinklar.

28juni3.jpg

28juni4.jpg

Jag och Galishimo tränade galopp idag. Det gick kanoners, tyvärr inga bra bilder på just galoppen (mamma ville inte fotografera utan var mer intresserad av att titta med egna ögon, och hejja på oss) men jag blev stolt! Märker att traven blir finare efter galoppen och tror verkligen att den kommer att bättra på hans form!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 166
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka