Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glada nyheter! Jag fick idag mail om att min sadel är på väg mot Sverige! :D:D:D:D:banana::banana::banana::banana:
Troligtvis har jag den hemma strax efter månadsskiftet.

Jag lyckades faktiskt få en bild på den lille parveln! Jag både syns på bild och tog bilden, så den är inte jätte bra... Fortfarande alldeles rosa runt ögonen är han den lille!

10402684_10152481144276223_2263586253495995118_n.jpg

@Oh_really Ser jätte fint ut!

vilken söt liten fölunge Fille har blivit pappa till <3

Oh Really: ser jättefint ut, det är så roligt att följa era framsteg här på Bukefalos :)

Cornelia: Tack, Meciliah har i sommar börjat visa lite mera gångartär än hon gjort tidigare, förr har hon varit ganska vinglig och inte riktigt ahft koll på benen, men nu börjar man se att det finns lite rörelser i henne med :)

Fille lämnar verkligen föl som liknar varandra! Han ser fin ut den här lille också, grattis till fina fölungar! Gillar upprätta fina halsar och fin resning.
Måste säga att det har Pakistan också lämnat, jag är mer än nöjd med årets "skörd" eller vad man ska säga. Vi gör om det med Kornelias halvsyster Mesjaz (Nimbusz- Kanoria), så jag ska betala in licensen för honom nu efter helgen. Kanske vi gör en ny liten Plannja- baby också ....

Jag gillar verkligen resningen på dina fölisar @Cornelia! Jag kan inte minnas att de andra pakistan fölen jag har sett har haft det?

Med bra resning så blir de himla trevliga på dressyrbanan sen!

Den här fölungen har vi fått för våra synder iaf! När vi kommer i hagen så travar han fram med öronen platt bakåt och öppen mun! Han biter och sedan vänder han och slår, eller ställer sig på bakbenen och slår med frambenen istället.

Detta hände första gången när han var 2 dagar gammal! Aldrig varit med om nåt liknande! Och nu har han lärt sig att sparkas ordentligt med.

Jag tror vi kommer ge denna lite space så får pappa och brorsan tala om vart skåpet ska stå i vinter sen. Eller vad tycker ni som är mer erfarna?
Han siktar och sparkar på Ella med, men hon tar det med ro.

Oj, en riktig tuffing! Hur är mamman mot honom, förutom att hon låter honom sparka? Helt klart att han behöver plockas ner på jorden så småningom, men det kanske är en god ide att låta Fille och brorsan ta hand om honom under vintern ....

Tycker nog att jag har sett flera Pakistan- avkommor med mycket resning. Men jag har inte sett så jättemånga å andra sidan.

@Cornelia Ella är alldeles för snäll, hon kommer inte sätta honom på plats. I morse så drev han henne iväg i hagen... Och hon tog det som med allt annat, med ro...

Får se hur jag gör, vissa saker måste ju funka, tex verkning o sådär. Ibland är han ju jätte snäll, och ibland är han en liten djävul :devil:

Min lilla gris som jag lätt brukar ta med till fållan i bara manen för iordningfix innan ridning , gick med mig snällt halva vägen...sedan körde han en blixtsnabb helomvänding och drog i väg tillbaka till polarna, hahaha men ha fick röra sig i hagen istället ;)
kolla blicken!
Foto-3EHVQYAX.jpg

jag drar!!!
Foto-GFE3KQOU.jpg

tjohooo fick igång de stora bruna med!
Foto-8UAGEEQD.jpg

min underbara lilla skithäst <3
Foto-3XL4F3IC.jpg

Arabizar: Han påminner så mycket om min W så det är sjukt.
Dessa gamla polska herrar!<3

Kimmis: Sicken sötpropp. Gilllade verkligen namnet ;)

Min lilla gris som jag lätt brukar ta med till fållan i bara manen för iordningfix innan ridning , gick med mig snällt halva vägen...sedan körde han en blixtsnabb helomvänding och drog i väg tillbaka till polarna, hahaha men ha fick röra sig i hagen istället ;)
kolla blicken!
Foto-3EHVQYAX.jpg

jag drar!!!
Foto-GFE3KQOU.jpg

tjohooo fick igång de stora bruna med!
Foto-8UAGEEQD.jpg

min underbara lilla skithäst <3
Foto-3XL4F3IC.jpg

Härliga Arthur, han är en klar favorit för mig :D

10455642_10203863752377285_2786522702572322309_n.jpg

Imorgon är det ett år sen jag såg Angelique för första gången och om två veckor så har hon varit hos mig ett helt år.

Från att vara i princip ohanterad så går hon nu att rida i skritt och trav, hon är trevlig i all hantering och hon tycker det är sååå roligt att komma ut i skogen vid tömkörningen. Dessutom så är hon precis lika snäll och vänlig som när jag hämtade hem henne.

Är så glad att jag har min lilla ponny. Kärlek vid första mötet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 166
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V