Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser en skillnad på att ta kanske 2-3 öl och att "festa" där folk super sig fulla. Eller blir folk så fulla på utställningar? Jag har aldrig sett det nämligen, när jag har varit med har det varit väldigt städat.

Riktiga fester och barn hör inte ihop, där håller jag med dig helt.

Jag ser en skillnad på att ta kanske 2-3 öl och att "festa" där folk super sig fulla. Eller blir folk så fulla på utställningar? Jag har aldrig sett det nämligen, när jag har varit med har det varit väldigt städat.
Riktiga fester och barn hör inte ihop, där håller jag med dig helt.

Vad skönt höra!
Man kanske har olika tolerananivåer.
Vill inte måla ut någon, men kan lova dig att barn kommit emellan.
Mår så illa då barn går omkring från läger till läger och får en peng... godis.... uppdrag av fulla folk.
Ser högljudda dispyter.... En peng om du hämtar "Kalle".
Finns många exempel men det tar vi inte här!
Alkohol och barn = inte min grej.

Däremot förstår jag Tempens "skämt" som säljer champagne.
Vore dumt skåla i mjölk då, sen är resten upp till henne.

Vad skönt höra!
Man kanske har olika tolerananivåer.
Vill inte måla ut någon, men kan lova dig att barn kommit emellan.
Mår så illa då barn går omkring från läger till läger och får en peng... godis.... uppdrag av fulla folk.
Ser högljudda dispyter.... En peng om du hämtar "Kalle".
Finns många exempel men det tar vi inte här!
Alkohol och barn = inte min grej.

Däremot förstår jag Tempens "skämt" som säljer champagne.
Vore dumt skåla i mjölk då, sen är resten upp till henne.

Säljer jag champagne? Jag är mer känd att bjuda, tror jag. Mellanmjölk är ett uttryck för det lama, tråkiga och det som är ok i Landet Lagom.

Säljer jag champagne? Jag är mer känd att bjuda, tror jag. Mellanmjölk är ett uttryck för det lama, tråkiga och det som är ok i Landet Lagom.
Hoppas att jag är duktig på att sälja champagne.
Kan vi kanske i denna tråd INTE attackera varandra? Det blir så töntigt när det ska göras poänger på felaktigheter, IGEN. Det är INGEN i denna tråden som känner mig såpass mycket att det går att beskriva vad jag jobbar med eller exakt vilka hästar jag har ens.

Hoppas att jag är duktig på att sälja champagne.
Kan vi kanske i denna tråd INTE attackera varandra? Det blir så töntigt när det ska göras poänger på felaktigheter, IGEN. Det är INGEN i denna tråden som känner mig såpass mycket att det går att beskriva vad jag jobbar med eller exakt vilka hästar jag har ens.
33faogw.jpg
[/IMG]
33faogw.jpg

And on that note; grattis Kimmis- bebisarna är jättefina!

Jag instämmer till fullo. Vi kan dra lärdom av hur det gick med den andra tråden, som förstördes fullständigt, låstes, och raderades helt, så att all värdefull information, alla fina bilder och alla bra diskussioner som fanns i den är borta för alltid. Detta på grund av gliringar och regelrätta personangrepp, som vi alla är så OTROLIGT trötta på.

Jag instämmer till fullo. Vi kan dra lärdom av hur det gick med den andra tråden, som förstördes fullständigt, låstes, och raderades helt, så att all värdefull information, alla fina bilder och alla bra diskussioner som fanns i den är borta för alltid. Detta på grund av gliringar och regelrätta personangrepp, som vi alla är så OTROLIGT trötta på.
Den tråden ekade långt utanför Buke, kan jag säga.

Det gäller at samtliga tänker på hur man skriver, och hur man väljer att lägga sin röst.
Så fram med fräscha bilder utan undertoningar :)

Det gäller at samtliga tänker på hur man skriver, och hur man väljer att lägga sin röst.
Så fram med fräscha bilder utan undertoningar :)
Jag tycker det är humor när människor uttrycker sig tvärsäkert utan att veta, eller kunna se. :)
Men det är bara ok att vara vass när man anmärker på folks hästar/hästhållning/avelsprogram?

Jag tycker det är humor när människor uttrycker sig tvärsäkert utan att veta, eller kunna se. :)
Men det är bara ok att vara vass när man anmärker på folks hästar/hästhållning/avelsprogram?
Så är det nog lite överallt spec då man själv är en utstickare.

Nu till ett känsligt ämne.
Till veckan ska jag ta bort en häst åt en vän, en äldre arabvalack.
Vi hjälper varandra, så har det alltid sett ut.

Hästen ska slaktas på ett privat slakteri och familjen ska ha köttet, inte min vän men hennes föräldrar.
Detta är såklart inte enligt alla "min häst serier" men jag stöttar henne.
Kanske inte mitt beslut men hon ser kroppen som kropp då hästen är borta.
Själen har gått bort och kvar är liksom en hantering.
Även om jag inte skulle kunna äta min egen häst så lider inte hästen av att hamna på tallriken. Och kött äter många av oss. Ingen dubbelmoral.

Däremot så känns det mer "ok" att äta en nordsvensk än en arab?

Utan att döma personens val: hur resonerar ni kring ämnet? Äta häst?
Inga påhopp vill jag se, beslutet är nog tungt som det är.

Självklart ska man äta häst! Jag vill inte äta mina egna, men någon annan får gärna äta upp dem när det är dags för det! Så onödigt att bra kött från ett djur som dessutom har haft ett bra liv bara ska gå till spillo!

För mig känns det självklart. Tyvärr har jag inget slakteri som tar emot häst i närheten, jag har istället skickat hästar till kolmården och senaste fick jag skicka till destruktion då det var för lång väntetid till kolmården, och det kändes inte sjysst att skicka en halt häst över halva landet för att den skulle gå till slakt.

En skrämmande sidnot... Senaste avlivningen till destruktion så kollade de inte passet, kollade inte att personen som höll i snöret ägde hästen. Kollade kort sagt INGENTING.

Självklart ska man äta häst! Jag vill inte äta mina egna, men någon annan får gärna äta upp dem när det är dags för det! Så onödigt att bra kött från ett djur som dessutom har haft ett bra liv bara ska gå till spillo!

För mig känns det självklart. Tyvärr har jag inget slakteri som tar emot häst i närheten, jag har istället skickat hästar till kolmården och senaste fick jag skicka till destruktion då det var för lång väntetid till kolmården, och det kändes inte sjysst att skicka en halt häst över halva landet för att den skulle gå till slakt.

En skrämmande sidnot... Senaste avlivningen till destruktion så kollade de inte passet, kollade inte att personen som höll i snöret ägde hästen. Kollade kort sagt INGENTING.
Du tänker som jag, känns sunt!

Mja jag håller med. Aldrig då jag tagit bort hästar till "Scan" har de kollat passet.

Valacken har melanom, det borde inte spela roll? Det sitter väl subkutant?

Jag kommer inte med något bidrag till hästköttsdebatten utan vill bara visa en bild på min mamma och min häst. Simple as that. :P Jag har aldrig låtit honom äta gräs när han blir ledd, (om jag inte stannar och säger "Var så god") och det börjar jag få cred för nu. Vem som helst kan leda honom utan att huvudet "åker ned". :)

_DSC0013.JPG

Jag kommer inte med något bidrag till hästköttsdebatten utan vill bara visa en bild på min mamma och min häst. Simple as that. :P Jag har aldrig låtit honom äta gräs när han blir ledd, (om jag inte stannar och säger "Var så god") och det börjar jag få cred för nu. Vem som helst kan leda honom utan att huvudet "åker ned". :)

_DSC0013.JPG

Jag blir så glad se er, vet hur jobbigt det varit tidsvis.
Du gör ett så fruktansvärt välgjort jobb, all cred till dig och din kille.
Bravo!

Roligt att se, Oh_really! Härlig bild!

Äta hästkött? Jo, kan man äta andra djur kan man äta hästar också, tycker jag. Det ena djuret är inte mer värt än det andra, om man drar det till sin spets. Kan till exempel bli rasande irriterad över att man för ett par år sen rev upp himmel och jord över att man sköt en varg här nere, och i nästa sekund går man ut och skjuter älgar och rådjur som det mest naturliga i världen. Dubbelmoral så det skriker!!
Däremot skulle jag aldrig kunna äta mina egna hästar. Det finns någon mental spärr där.

Så är det nog lite överallt spec då man själv är en utstickare.

Nu till ett känsligt ämne.
Till veckan ska jag ta bort en häst åt en vän, en äldre arabvalack.
Vi hjälper varandra, så har det alltid sett ut.

Hästen ska slaktas på ett privat slakteri och familjen ska ha köttet, inte min vän men hennes föräldrar.
Detta är såklart inte enligt alla "min häst serier" men jag stöttar henne.
Kanske inte mitt beslut men hon ser kroppen som kropp då hästen är borta.
Själen har gått bort och kvar är liksom en hantering.
Även om jag inte skulle kunna äta min egen häst så lider inte hästen av att hamna på tallriken. Och kött äter många av oss. Ingen dubbelmoral.

Däremot så känns det mer "ok" att äta en nordsvensk än en arab?

Utan att döma personens val: hur resonerar ni kring ämnet? Äta häst?
Inga påhopp vill jag se, beslutet är nog tungt som det är.

Jag ser inget konstigt i att vilja ta tillvara köttet. Själv skulle jag nog däremot ha svårt att äta min egen häst men skulle mycket väl kunna äta "grannens", lite dubbelmoral kanske men den egna hästen ligger nog för nära hjärtat för att jag ska äta den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 166
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.