Sv: Arabiska Fullblod
Jag kommer oxå åka dit, ska hjälpa Fredrika med Ffenix och eh.... Vad nu den andra hette
KL
Idag åkte Fille på äventyr! Den blå lådan gick till stan, där lastade vi ur på en parkering och gick en sväng. Han skötte sig ruskigt bra, med bussar, folk som joggade och cyklade om honom.
Lite märkligt är det, han är ju lite harig av sig sådär annars, men det var inga problem alls. Inte ens när polarens hund satte tassarna i Filles ansikte reagerade han.
Däremot när vi kom till ett dike, ca 1,5 meter brett och fullt med vatten, dåååå var det livsfarligt
Men jag fick över honom efter ett tag, och sen hoppade vi över 3 ggr.
Men stadsmiljön reagerade han inte det minsta på. Nån dag ska vi ta o gå till tågstationen med tänkte jag, för de är viktigt att han inte blir rädd för. Det finns många fina galoppvägar precis bredvid spåren.
Liten uppdatering från Ella med, inga tecken på fölning alls än, 1 månad och 10 dagar till beräknad fölning. Hon har faktiskt blivit riktigt pigg nu och springer och skuttar rätt bra i hagen. Jag tycker att hon borde ha släppt bäckenbanden lite vid det här laget, men det ser inte ut som att hon har planer på det än. Kanske behåller hon bebisen för sig själv så länge hon kan
Pojkarna vet dock att tiden mellan glädje och ilska är riktigt kort på henne, så de ger henne gott om utrymme, och pratar bara med henne på hennes initiativ (ingen aning om hur det ordet stavas????).