Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Ffenix är född fux!
Han var så söt när jag köpte honom som sjumånaders föl, men han började skimla rätt snart.

Misstänkte fux :) Han är riktigt fin tycker jag. Används han till något?

Tyckte det var riktigt trevligt att se honom, en hingst som verkar ha ett supertemperament, vara hanterbar och om jag inte minns fel, var trevligt visad.

Senast ändrad:

Ffenix rids å tränas just nu för att kunna börja tävla lite smått under året i dressyr och distans, Han tränas också från marken i löslongering och lite frihetsdressyr men vi har inte kommit så långt ännu ;) jag försökte mig på lite vid visningen men det blev lite förvirrat för honom så jag lät honom fortsätta showa runt istället då jag inte hade fullt fokus från honom. Han är en fantastisk individ, otroligt lättlärd, energisk och glad. Vi ska fortsätta träna så får vi se om vi kan visa upp oss ännu bättre i framtiden, hade varit kul att visa honom riden men så långt har vi inte hunnit än att det är ngt att visa upp :p det tar tid att bygga upp en häst å detta var bara första delmålet men KUL var det :D

Ska bli intressant att se hur det går för honom. Riktigt fin tycker jag! :) Och han verkar vara så trevlig och välhanterad! Han stod ju till o med nästan still på bedömningen, bara en sån sak! :)

Ska bli intressant att se hur det går för honom. Riktigt fin tycker jag! :) Och han verkar vara så trevlig och välhanterad! Han stod ju till o med nästan still på bedömningen, bara en sån sak! :)

Haha ja nästan :p jag ska bara skaffa ett par längre ben :D

Vad kul att du gillar Ffenix! Jag har haft tur och hittat en verkligt engagerad fodervärd som ser hans potential och lägger ner mycket energi på honom. Det absolut bästa med honom är hans fantastiska temperament och att han har utstrålning som få. Han älskar människor och vill vara med överallt!

Det ska bli oändligt spännande när han får komma ut på tävlingsbanorna!!

KL

Blev ju helt förvirrad efter hingstvisningen så jag har ju glömt att berätta... I lördags travade jag och Angelique. :) Det gick jättebra och hon tyckte det var roligt. Bara sådär 20 meter åt gången, men hon kunde både börja trava och sakta av till skritt. Vi red även ut med sällskap runt gården, vilket hon tyckte var jättekul. I söndags fick hon vila, och igår tömkördes hon. :) Min lilla fröken börjar bli riktigt duktig!

*KL*

Tänkte att jag skulle dyka upp här och berätta om våra finfina poäng från helgens dressyrtävlingar men ack nej.....

Lätt C: Första som hände efter att vi klev av transporten var att Moona träffade en hagkompis som ridit klassen en timme innan. Hon vart helt hysterisk över att lämna kompisen, och min vanligtvis så coola, lugna Moona förvandlades till ett vilddjur som bara sprang runt mig och skrek och min fina utbakade fläta som jag stått o gjort skakade hon ur på 2 röda för att hon slängde med huvudet så mycket. Superdålig reklam för rasen är jag rädd, :o var det någon som trodde innan att araber var hispiga så fick dom ALLA fördomar bekräftade av hur M betedde sig....hursom, efter 15 minuters springa/skrika satt jag upp o red fram i alla fall, och hon var så ARG att det var bara framåt o frusta, framåt o frusta, och jag tänkte att tar jag med mig in detta på tävlingsbanan har vi INGA problem med framåtbjudningen. Mycket riktigt, vi kom in och fick 7.5 genom nästan hela travprogrammet, skritten gick okej, men sen när vi skulle galoppera gick proppen ur för M och nu skulle hon minsann uttrycka sin frustration genom att galoppera när och hur HON ville!! :arghh: Vilket resulterade i 2or, 3or och 5or genom hela galoppprogrammet. Så vi red på typ 55 nånting %, domaren kom fram efteråt och sa att det var så synd på missarna för att hästen var så fin innan. :banghead:

I Lätt B hade vi gått o väntat i flera timmar, då var hon hur fin o harmonisk som helst men det blev pannkaka igen i galoppen, förmodligen för att vi var trötta båda två, och även den klassen slutade på 55 nånting. Vi blev 39:a av 39 startande.....:o

Men nu ska vi ut igen om ett par veckor och nu j-ar ska det bli godkända poäng!!!! :rage: Skam den som ger sig!!

Oj, så kan det bli ibland! Kanske var brunst på gång eller allmänna vårkänslor- eller också helt enkelt en sån där dag ...:meh:

Strongt att du delar med dig av både ros och ris tycker jag. Hoppas på att det går som det ska nästa gång!

Jen84: Så kul att höra om dina/era framsteg, och jag är mycket imponerad över att du tar det så lugnt och inte stressar fram saker och ting. :)

Hejja! Bra jobbat!!! :bump:

Jag är MYCKET intresserad av er fortsatta utveckling då jag kan tänka mig att min arab skulle bete sig PRECIS likadant i tävlingssammanhang. :D Det ska bli väldigt intressant att följa er utveckling och jag hoppas verkligen du delar med dig av den.

Det som är särskilt intressant är ju att veta förloppet av förbättringarna. Kommer det att märkas skillnad redan på nästa tävlingstillfälle eller behöver ni mer tillfällen på er? Om du fortsätter berätta om dina erfarenheter så blir det lättare även för mig att lägga upp en realistisk plan på vad jag kan förvänta mig av "min pelle" i framtiden.

Jag är inne på att vi ska ha en säsong då vi bara besöker andra ridhus och verksamheter innan vi börjar tävla. Eller ska man kanske bara åka dit med sin häst och "titta på tävlingarna" innan man börjar tävla själv? :p Vi har ju känsliga själar som kanske behöver lite längre inskolning när det är tävlingsdags!

Keep up the good work! Jag följer er med intresse! :banana:

KL:

Nu måste jag knapplåna och visa bild på det här lilla livet som föddes kl 04 i natt! Ett sto e. Pakistan u. Exelencja. Än så länge namnlös .... hittar inget bra på E, allra helst Ex i början ... Hjälp, någon?

1015970_735530589811840_8370646519085682244_o.jpg

Ex.... Och Pakistan....
Exsista...Exsistah....Extrasistrah.
Alltså typ extra syster.

Eller.... Extiah... Exiprola (prolarna)...Exiprolah

Ex Pleione
Ex Penelope (fast kan bli svårt att få igenom)
Ex Persefone (samma där)
Ex Proserpina
Ex Pythia
Ex Palmyra
Ex Parvati
Ex Pala (efter en indisk dynasti)
Ex Parthia
Ex Mingora
Ex Panatia
Ex Penthesilea

:love::love::love: Cornelia hon är helt underbar :D

Tussinussen haha ja så kan det gå, själv råkade jag ut för samma sak med min nsv på en hästdag hon var helidiot så fort kompisen eller egentligen kompisens föl försvann ur synhåll :o fick ju skämmas gärnet, enda fuxen med så kunde inte skylla ifrån mig heller :sneaky:

Här har det hällregnat hela dagen, Ffenix talade minsan om för mig att han fått vara ute i detta HEMSKA väder :nailbiting: eller så blev han bara sur för att Kalle fick gå in först, igår fick de ju gå in samtidigt :p lilla charmtroll, har nästan bestämt mig för att prova första clearrounden i distans i Juni, nästa i Juli försöka mig på sport cupen i Augusti å en sista distans i September, kul att sätta upp små mål tycker jag :p men nää jag är ingen tävlingsmänniska ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 100
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 142
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka