Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Indian Shimad GB e. Imad GB u. Indian Shimmer GB är en hingst som är mörkfux med stjärn, nu har han nyligen lämnat Sverige men han har funnits här i 6 år.

Jag tittade på honom i hagen när jag var o hälsade på Manda. Riktigt söt och "pussig" herre :D
Blev lite kär i hans ena avkomma faktiskt :p

Rörde sig ganska likt Fille när han travade i hagen och visade upp sig lite, riktigt läcker!

Aliah, det där har ni ju igen när ni börjar rida- min gamla Yazz vande sig ALDRIG utan skulle alltid försöka smita förbi eller möjligtvis doppa ena hovspetsen om jag insisterade ilsket...;)

Förresten, nu har Exelencja börjat fylla juver, och hon har släppt bäckenbanden. Kollad mina anteckningar, och förra gånger fölade hon tio dagar tidigare än beräknat. Hon är beräknad till femte april. Nu i helgen åker kameran upp i stallet.

Det var Plannja som fölade exakt på datum förra gången, nu är hon beräknad till den femtonde april.

Spännande med bäbisar! :)

Dagens Galishimo. Han var ett riktigt fladder men ibland glimtade han till. <3

c.jpg
[/IMG]

JO det är lite så vi tänker när vi jobbar med unghästarna här hemma på gården att vi vill vänja dom med lite allt möjligt som de kan råka ut för sen när man skall börja rida, grejaoch ha sig :) Det har hittills varit ett väldigt fungerande koncept :)

Spännande med fölning på gång oj vad jag väntar :)

Japp! Jag åkte upp till Manda när jag var sjukskriven, jag var sjukt uttråkad. Vi åkte ut och gick en promenad med Lovah, pussades med Indianen och så kärade jag ner mig i den ljusa åringen efter Indianen :love: Hade hon fått plats i bagaget så hade du saknat henne nu ;)

Han pussas precis som Fille, så jag kände mig som hemma :D

Oh! Jag förväntar mig uppdatering så fort den lille kolsvarta hingsten har kommit ut! ;)

Bilder på Indianen får du fråga Gomir om, jag tittade och pussade bara :D Äger ju ingen kamera så det är lite svårt.

Jag kan inte lägga in bilder här på buke :o det finns bilder på ArabHästHagens hemsida.

Åhh vad roligt att se Enbari igen! Honom såg jag växa upp på Toms stuteri, jag tävlade även hans syster Elizza (u Elkan) i distans :) Har nog foton på honom som ett o två åring nånstans

Åh va skoj att höra det finns nån som minns han som ung! du får jättegärna leta upp bilder på honom :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 093
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka