Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 004
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Är inte Armando u: amanda efter honom åxå? Eller är jag helt ute i det blå? Hans Hammargren uppfödare har jag för mig. Och vad hände med honom? Hans alltså...

Li

Nej, han är efter Eleis (Banat-Elewacja). Men det är helt korrekt att Hans är uppfödare. Hans har vad jag vet några hästar kvar och bor fortfarande på Gäddeviksås i Tingsryd.

Anette

Kul att du har hittat datan efter flytten. :)

Välkommen till mitten igen!:)

madde++++

Grattis Ingela - han ser super ut! Roligt med nytt och ovanligt blod också! Hoppas nu att allt går som det ska med affärerna och att du snart får hem honom!

En generell fråga till alla som har koll på vartenda hov som rört sig i landet... ;-)

Armaniak (Banat - Arba/Comet) har stått station i Sverige under en tid (+Frankrike & Ryssland). Vad vet ni om honom och hans avkommor? Bilder är mycket välkomna.

I Sverige tillförde han inte mycket om man ser till utställningsresultat. Bästa avkomman var Diba. Hon vann på Blommeröd med höga poäng som 1-åring men rasade till 10 plats och 10 poäng sämre på Riks samma år . Övriga noteringar som jag sett, är inget att nämna! Själv lyckades han bli Champion hingst och
B.I. S i Finland men i Sverige var han ingen vinnare i utställningsringen, trots proffstränad/visad.

Här är Gomirs hingstunge :d:

colt-by-Imad.jpg

:love::love::love::love:
/Camilla

Snart är han Sveriges mest 'betittade' hingstunge må jag säga!:cool:
Lycka till Ingela!!!

Bia

Jag håller med er andra, han är verkligen läcker Ingela :love:

El Amin kommer tillbaka till Oppreva till nästa år!! otroligt roligt tycker jag som grämde mig så över att han var där två år för tidigt..

El-Amin-03small.jpg

Ja, den var inte dum. Hans föl är otroligt bra! har inte sett någon som inte sett bra ut. Där kan man snacka om att prägla.:d

madde++++

El Amin kommer tillbaka till Oppreva till nästa år!! otroligt roligt tycker jag som grämde mig så över att han var där två år för tidigt..

El-Amin-03small.jpg

...och gissar jag rätt att du har en fin dam att använda honom på?:angel: Hur är det med nyförvärven? Jag antar att de är precis bedårande!

Var inte Alzo utannonserad till salu för ngt år sedan? Jag har ingen aning om var han är nu dock (eller om han lever).

KL.
Är det någon som vet vart Alzo står? Lever han fortfarande?

Sunrise, har väl kvar honom. Vet inte har inte pratat med Janne om honom. men han börjar väl också bli till åren?

madde++++

Jag vet att Tony sålde han till Lysekil. Där stog han senare till salu. Jag tror han är född 1988.

Jag har funderat på det här med arabtyp, vilket engagerar dom flesta.
Är det så att det inte finns utrymme för olika typer, vem har rätt?
Jag vet att det finns en rasbeskrivning, och att alla har sin tolkning av den.
Men tex Franska och Bahraniaraber skiljer sig från den typen vi är vana att se, men är dom fel?
Skall man inte få föda upp vilken typ man vill utan att få spott och spe och bli sågad vid fotknölarna om man sen gud förbjude fick för sig att visa sin arab.
Är det inte en tillgång att det finns olika typer av araber och på så sätt hittar alla sin typ, eller?
Ingela

Jag förstår hur du tänker Ingela.
Och det är jättesvårt.
Vad är rätt och vad är fel?
Finns nog ingen mall, så länge man håller sig inom ramarna, men det är klart. En desertbreed gör sig inte så bra i Aachen.
Modet, pengarna och folket styr hur våran arab ska se ut.

Mvh Li

GRATTIS till denna underbara lilla hingstunge!
Vi behövde ju nytt Crabbet-blod i Sverige, hoppas att denna avel kan ta fart på allvar nu! Bra jobbat, nu har du (snart) importerat 3 hästar på kort tid! Och Barabia får hem sitt (förhoppningsvis) dräktiga sto till våren också - det kanske blir ännu en ny avelshingst av det fölet? En eloge till er!:bow:
/Anne

Vem är den stolta mamman till Imad-sonen? Imads blodslinjer finns ju redan i Sverige sedan gammalt så jag är nyfiken på vilka nya linjer som kommer in.

Jag har funderat på det här med arabtyp, vilket engagerar dom flesta.
Är det så att det inte finns utrymme för olika typer, vem har rätt?
Jag vet att det finns en rasbeskrivning, och att alla har sin tolkning av den.
Men tex Franska och Bahraniaraber skiljer sig från den typen vi är vana att se, men är dom fel?
Skall man inte få föda upp vilken typ man vill utan att få spott och spe och bli sågad vid fotknölarna om man sen gud förbjude fick för sig att visa sin arab.
Är det inte en tillgång att det finns olika typer av araber och på så sätt hittar alla sin typ, eller?
Ingela
Jag tycker att det är ganska enkelt egentligen. Det ska vara lätt att se att det är en arab = arabtypisk! En arab kan se ut på många olika sätt, men ändå lätt kännas igen. Sedan ska rasbeskrivningen följas efter bästa förmåga och tolkning.

Carina på Silver Arabians

En god vän till oss som födde upp araber sa alltid. En arab skall vara för vacker för att kunna beskrivas.

En god vän till oss som födde upp araber sa alltid. En arab skall vara för vacker för att kunna beskrivas.

Där tycker jag att den goda vännen slog huvudet på spiken!!!!!!!!!!!:):):):) Se finns det ju olika typer, men man ska SE att det är en arab.

madde++++

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 586
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 506
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 122
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 867
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka