Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 004
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Mamman är väl inte fy skam heller :love:

Nej, Darlina e. Dardir u Alpina. Trippelchampion, liten brun och tjock! Men som hon rörde sig!:d

Kan någon fixa bilder? haha, jag som inte har en susning. Men nu har jag lärt mig att klistra in och så. Det kommer lite i taget.

madde++++

*kl

Nu har jag bokat tid för röntgen av unghästen. Känns bara skönt! Lär väl bli nervös vad det lider, men nu känns det finfint. Framförallt eftersom hon inte fötts upp som man skulle kunna önska. Så håll tummarna för oss den 2:a oktober!

Vet inte vad jag gör OM det skulle visa något, det får jag ta då. Blev förvånad över hur billigt det var också: 1500 kr för båda bak. Frambenen är väl lite "överkurs"?

Här är Gomirs hingstunge :d:

colt-by-Imad.jpg

Off topic men:

För de som inte har hittat "Fugly horse of the day- bloggen" ännu så kommer här en länk. En rolig och tämligen bitsk blogg skriven av en veterinär som analyserar (dålig) exteriör, driver med knäppa hästannonser mm.

http://fuglyhorseoftheday.blogspot.com/

Jag har precis kommit överens om att köpa denna Imad son och skall betala handpenning för honom.
Så det är en bit kvar till han är här och min på riktigt, men håll gärna tummarna för att allt går i lås.
Jag räknar med att han är avvand och klar för att resa hem till Sverige i årsskiftet.
Ingela

GRATTIS till denna underbara lilla hingstunge!
Vi behövde ju nytt Crabbet-blod i Sverige, hoppas att denna avel kan ta fart på allvar nu! Bra jobbat, nu har du (snart) importerat 3 hästar på kort tid! Och Barabia får hem sitt (förhoppningsvis) dräktiga sto till våren också - det kanske blir ännu en ny avelshingst av det fölet? En eloge till er!:bow:
/Anne

....och tänk att jag mest troligt kommer berikas med ännu en drottning....återkommer med info!

Mvh Li

Jag har precis kommit överens om att köpa denna Imad son och skall betala handpenning för honom.
Så det är en bit kvar till han är här och min på riktigt, men håll gärna tummarna för att allt går i lås.
Jag räknar med att han är avvand och klar för att resa hem till Sverige i årsskiftet.
Ingela

Jag haller tummarna, för han ser verkligen fin ut!
Hur har du gjort när du köpt hästar i England, har du rest dit och tittat pa dem live eller beslutat dig via foto och kontakt med ägaren?
Hls Limona

Grattis Ingela - han ser super ut! Roligt med nytt och ovanligt blod också! Hoppas nu att allt går som det ska med affärerna och att du snart får hem honom!

En generell fråga till alla som har koll på vartenda hov som rört sig i landet... ;-)

Armaniak (Banat - Arba/Comet) har stått station i Sverige under en tid (+Frankrike & Ryssland). Vad vet ni om honom och hans avkommor? Bilder är mycket välkomna.

Betäckte mitt äldsta sto med honom.
Fick en hingst, sedemera valack.
Fick hederspris av SAHF två år i rad för ponnyhoppning.
Arm. fick väl några avkommor när han var stationerad hos
Royal Sweden.

Jag kan lista hans 18 avkommor från Sverige så har du lite att söka efter;
Erupcja, Al Mirak, Carba Cochness, Diba, Dira, Esquire, Garma, Gatsby, Narma, Pistol, Wiezak, Aragon, Caniak, Essa, Lirpa, Myzack, Petersburg och Sarmaniaka.
// Linda

Hello.....vet inte om jag har hamnat helt fel men jag har en fråga jag hoppas ni "arab människor" kan svara på:d.... Jag har ett underbart arabsto på foder och har försökt forska lite i hennes stam men jag har bara hittat hemsidan till hennes mamma, hon är efter e: Capos eu: Spotlight:)
Uppskattar om någon vet.....kan vara kul att se vem hon är mest lik och vem som hon har fått temperament ifrån..... tack tack!:bow::bow:

Jag kan lista hans 18 avkommor från Sverige så har du lite att söka efter;
Erupcja, Al Mirak, Carba Cochness, Diba, Dira, Esquire, Garma, Gatsby, Narma, Pistol, Wiezak, Aragon, Caniak, Essa, Lirpa, Myzack, Petersburg och Sarmaniaka.
// Linda

Ja, då har jag att göra i natt då! :-)

Är det någon av dessa som presterat som ni känner till?

Var det endast hos Royal han stod när han var i Sverige?

Hej!

Jag har sett Armaniak både i Polen och i Sverige. Han stod till avel även i Ryssland och i Frankrike och lämnade en del bra avkommor i Ryssland.
Personligen tyckte jag bättre om hans helbror Arbil :love:, som även var en mycket bättre fadershingst.

Av de avkommor du nämde ovan så har du lite information här:

Carba Cochees startade i distansritter upp till 50 km. Han dog 2003.

Erupcja är född i Polen på Kurozweki och importerades av familjen Axelsson, Wilkesbacka gård, som tvååring. Hon fick en dotter e. Maz som heter Erupea. Erupcja är död nu.

Al Mirak har avkomman Nautile (u. Nustica), som tävlas i hoppning.

Sarmaniaka tävlas i western.

Anette

Är inte Armando u: amanda efter honom åxå? Eller är jag helt ute i det blå? Hans Hammargren uppfödare har jag för mig. Och vad hände med honom? Hans alltså...

Li

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 586
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 506
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 122
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 867
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka