Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tsarabians
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 185
  • Visningar Visningar 276 004
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."

Jättekul att du kom dit Bewelinn! Som sagt kul att få ett ansikte på någon (även om jag inte är mer än 170 cm;))

Fantastiskt roligt att det kom 10!!!!!!!! föl på fölmönstring. Tack alla som som var med!! Det blev många klass 1 föl.........

madde++++

Jättekul att du kom dit Bewelinn! Som sagt kul att få ett ansikte på någon (även om jag inte är mer än 170 cm;))

Fantastiskt roligt att det kom 10!!!!!!!! föl på fölmönstring. Tack alla som som var med!! Det blev många klass 1 föl.........

madde++++

Kommer det att publiceras ett fullständigt resultat någonstans?

Du tror inte att det beror på VEM som bedömmer händelserna? En som gärna vill marknadsföra sin produkt kanske inte är helt objektiv. Oavsett om varenda xx-galoppör slängde av sin ryttare och avvek från banan så var det ändå så att det var arablöpet som visades i TV och det var mycket olyckligt.

Visst är det så att det har betydelse VEM det är som bedömmer händelserna och det är kanske möjligt att Cleese inte är objektiv, vad vet jag?
Men vad vinner du/arabiska fullblodet på att enligt ditt inlägg bedöma att arabernas vilja att löpa är lika med noll efter dom händelserna i går på Blommeröd?
/Camilla

Åh alla dessa sarkastiska inlägg som inte resulterar i något bra.
Suck. :eek: Orkar inte ens lägga energi på det, kommentarer utan gruns, bara ren skit. Blä.

Madde! Berätta gärna lite om dagen, jag är jättenyfiken!
Klass 1...hur många? Klass2?
Vad sa Benny allmänt? Tell us!

Li

Åh alla dessa sarkastiska inlägg som inte resulterar i något bra.
Suck. :eek: Orkar inte ens lägga energi på det, kommentarer utan gruns, bara ren skit. Blä.

Madde! Berätta gärna lite om dagen, jag är jättenyfiken!
Klass 1...hur många? Klass2?
Vad sa Benny allmänt? Tell us!

Li

Är jag sarkastisk och lämnar kommentarer utan gruns?
/Camilla

Nog bör väl arabfolk tåla lite kritik? Och självkritiska är heller inte fel av oss att vara. Det var faktiskt ingen bra reklam för arabhästarna, detta olycksaliga lopp som visades på TV, det måste ni väl hålla med om? Tyvärr kommer rasens baktalare att minnas just arablöpet, inte hur vädret var eller om det hände lika mycket i de övriga loppen.
Det låter ju mycket mer positivt angående fölmönstringen.Var det bara arabföl? Var den "officiell"?

Det finns konstruktiv kritik, sedan finns det nedbrytande kritik, kritik som läggs som ett påstående eller sanning mm.

Det är väldigt enkelt att sitta bakom en anonym användare och kräkas ren skit. Det skulle jag åxå kunna om jag hade ett intresse i det men det har jag inte, för jag gillar att vara konstruktiv!

Mvh Linda

Nog bör väl arabfolk tåla lite kritik? Och självkritiska är heller inte fel av oss att vara. Det var faktiskt ingen bra reklam för arabhästarna, detta olycksaliga lopp som visades på TV, det måste ni väl hålla med om? Tyvärr kommer rasens baktalare att minnas just arablöpet, inte hur vädret var eller om det hände lika mycket i de övriga loppen.
Det låter ju mycket mer positivt angående fölmönstringen.Var det bara arabföl? Var den "officiell"?

Jag kan börja med att tala om att jag inte såg detta arablöp på TV igår, så jag kan inte utala mig om det.

Självklart ska man vara självkritisk i många samanhang i livet!
Men poängen med att jag regerade på Maria Magdalenas inlägg var att hon konstaterade vad det Arabiska Fullblodet tycker om att springa gallopplöp enligt hur de reagerade på Blommeröd i går!

Det kallar jag inte att vara självkritisk utan det kallar jag att fördömma en ganska stor ras utifrån några enskilda händelser. Eller händer detta ofta på arablöpen att araberna beter sig på det sättet?

Sen måste jag erkänna att jag i bland får känslan av att Maria Magdalena är en av dessa "baktalare"? Jag tycker att hon uttrycker sig ofta på ett negativt sätt om rasen i sina inlägg samtidigt som hon ibland glänser till ordentligt i sina inlägg.
/Camilla

Det finns konstruktiv kritik, sedan finns det nedbrytande kritik, kritik som läggs som ett påstående eller sanning mm.

Det är väldigt enkelt att sitta bakom en anonym användare och kräkas ren skit. Det skulle jag åxå kunna om jag hade ett intresse i det men det har jag inte, för jag gillar att vara konstruktiv!

Mvh Linda

Instämmer!
/Camilla

Jag undrar om inte Benjamin Syrsa och Maria Magdalena är samma person egentligen..?
*host* :angel:

Senast ändrad:

madde++++

Jag är ju inte precis lång själv. ;) Jättekul att det kom så många föl, jag hann bara se dem som var inne med sina mammor i stoklassen. Jättesynd att det inte blev ngt i Linköping i år. Jag blev rätt sugen på att visa min dam ju. Även om Benny nog tyckt att hon vore "ngt tung", haha.

Bra att han tog upp röntgen och försäkringsstatistik tycker jag. :bow:

Fölmönstringen var jättekul! Benny Freme dömde och han var mycket noggrann.

Resultat:

Wenessa stoföl e. Moses el Din u. Wetlina Klass 1
GG Soleil stoföl e. Aramaani u La Luuna Klass 2
Arwen stoföl e Fernando u Acesa Klass 1
Lycka AWS stoföl e. Elcatero u.Lawca Klass 1
Flaming Star hingstföl e. Ege PL u Soza klass 1
EgeZentric hingstföl e. Ege PL u LA Cinderella Klass1
TS My Doll stoföl e. Ege PL u TS My Bonnie klass 1
TS Cimba hingstföl e. Ege PL u. TS Cireina klass 2
TS Millence hingstföl e. Ege PL u Minina klass 2

Partbreed
Jack Sparrow hingstföl e. Ege PL u Köhl´s Donna RW klass 1

Alltså 10 föl bedömda och 7 st FÖR DAGEN klass 1, Det är som Benny sa "föl kan ändra sig nästan från den ena dagen till den andra, idag klass 1 imorgon klass 2 eller tvärtom". Men han sa att det var väldigt hög klass på fölen som visades. Han tyckte dessutom att bästa fölet av ALLA var partbreed ungen! En otroligt fin liten häst. Grattis alla som var med!

Personligen tyckte jag ju att det var kul att få bedömningen på Ege också:), och 4 av 6 klass 1 ännu roligare.

Jag återkommer med allas kritik om någon är intresserad??????

madde++++

*knapplån*

Nu undrar jag om en arabhingst!!! ;)

Ekstern! Är det någon som har hans showresultat? Gärna från vilka år och ännu bättre - vilka hästar som han ställdes mot? Så man har lite att jämföra med. Jag är hemskt nyfiken då jag har två hästar med Ekstern som farfar, och han själv är en av mina favorithingstar :)

Ekstern är obesegrad i showringen, så han har slagit alla hingstar som var ute under 1999-2000... Här är hans totala resultat när det gäller galopp, utställning och vart han har stått tillgänglig för avel:

Löpte under 1997 med 10 starter (0-0-1-1-3)

Utställningsresultat:
1995 Polish National Junior Champion, Michalow
1996 International Junior Champion, Babolna
1999 UK International Champion Stallion, Towerlands
2000 European Champon Stallion, Vilhelmsborg
2000 Polish National Champion Stallion, Janow Podlaski
2000 All Nations Cup Champion Stallion, Aachen
2000 World Champion Stallion, Paris
2000 International Tulip Cup Champion, Deurne
2003 Mercedes Diamond Cup Champion, Borgloon

Avel:
1998 Michalow
1999-2000 Jadem Arabians, Belgien
2001-2002 Michalow
2003 Bialka och Jadem Arabians
2004-2005 Janow Podlaski
2007 Michalow

och några bilder tagna på honom nu i augusti...

Ekstern0540.jpg

Ekstern0550.jpg

Ekstern1220.jpg

Anette Mattsson

madde++++

JA TACK!

Jag och Emma skulle ner, men så åkte man på tidernas förkylning...:mad: med feber, huvudvärk och snorig till tusen... så jag vill gärna ha så mycket rapporter som möjligt!

Jag hoppas att jag blir frisk fort, för jag hade planerat att hämta mina två damer :love: till veckan... och sen skulle jag ju ner en sväng till dig också Madde.

Anette

Personligen tyckte jag ju att det var kul att få bedömningen på Ege också:), och 4 av 6 klass 1 ännu roligare.

madde++++

Ja tack! Plis.

Tack för bilder Anette!

Senast ändrad:

ÅÅÅ TACK Annette!!! :bow: Verkligen intressant läsning och OJ vad annorlunda han ser ut på bilderna!!! :D Han var ju mörkgrå när jag såg honom sist... Vit med grå man på bild... :D

Det var guld värt att få se honom på kort! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 586
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 500
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 122
Senast: Janni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 867
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka