C
Cairo
Sv: Arabavel, forts på "Arabhingstar..."
Vad tycker ni om Gapro ox och hans avkommor?
Vad tycker ni om Gapro ox och hans avkommor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen blev det diskussion om var exteriör-delen ska ske, med vilka domare osv.
madde++++
Men vad vill du ha? En prestationsarab eller en billig hingst?
Vill du ha prestation så får du ju betala för det!!!!!
madde++++
Jag skulle dock vilja veta lite mer om vad han har för rykte.
Nej, jag förlitar mig absolut inte på vad andra säger om en hingst, men man kan ju höra sig för i alla fall. Jag fick flera PM till mig avseende hingsten Imppressiv och det var flera som sa att han lämnade skarpa och svåra avkommor. Det måste ju ändå innebära att han faktiskt gör det, eftersom att så många sa det. Det var inte bara folk som sa det till mig här, utan även IRL. Jag skulle aldrig lita på vad någon sa till 110% men man kan höra sig för och sedan bilda sig en egen uppfattning.
Om du nu blev så övertygad om informationerna runt Imppressiv, varför tog du inte till dej det och i tysthet avfärdade honom från din lista? Vilken nytta gör du för dig själv och för andra genom att sitta på nätet och meddela vad andra skrivit till dig i privata PM? Detta är nog det lägsta man kan syssla med.
Nu är det ju inte bara jag som pratat öppet om denna hingsten, utan det är flera andra, så du behöver inte enbart gå på mig. Varför ska det vara så hemligt när det gäller arabhingstars temperament? Du borde ta en titt på trådarna om halvblodshingstar. De sågas och dissas öppet utan att folk lyfter på ögonbrynen. Varför skulle man inte kunna göra det med arabhingstarna då? Varför är det okej att diskutera dess exteriöra avvikelser men inte dess felaktiga temperament? Vad är skillnaden? Ingenting, i mina ögon!
Så då har du konstaterat att det är en sanning att han har lynnesfel då? Tänk om det helt enkelt handlar om "personkemi"? Detta förekommer mellan djur och människa också!