Arabavel 2009/2010 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2009/2010 forts

SH eller Svensk Galopp kommer ta över registreringen. Svensk Galopp hoppas jag :)
Det är bara att hoppas att ARAB samarbetar och lämnar över registrena.

Detta är en glädjens dag! Hoppas nu folket i ARAB inser att de inte klarar av att driva en registratur, vare sig ekonomiskt eller tekniskt.

Eller hur!

En snabb fråga; Behöver en arabhingst lösa licens för att betäcka ett sto som hingstägaren själv äger? För att kunna registrera fölet korrekt?

SH eller Svensk Galopp kommer ta över registreringen. Svensk Galopp hoppas jag :)
Det är bara att hoppas att ARAB samarbetar och lämnar över registrena.
Jag skulle vara mkt mkt förvånad om ARAB AB lämnar över registerna frivilligt, det är alltför mkt prestige i detta fallet, några personer som anser att dom kan göra precis som dom vill kommer aldrig att ge sig utan en rejäl fight!

Tyvärr är jag rädd att du har rätt.
Hoppas dock att jag har fel. Stryelsen lär ju vara rätt körd i arabsammanhang om de inte lämnar över det hela. De visar också att allt snack om hur dålig (kriminell) den förra styrelsen var bara är just snack och utan substans. Frågan är om de vill smutskasta sina egna namn på det sättet.

Jag tittade nyss på SAHFs hemsida. Den är uppdaterad sedan imorse. Översta nyhet är att man numera kan köpa ett livstids medlemskap i föreningen, kostar bara 10 000 kr. Någon som känner sig manad? :D

typ kl

Nu är man ju bara nyfiken på vilka som tar över, och när man kan regga sin häst. Jag vill regga Ella nuuuu!!! :p Helst igår :D

Hennes papper ligger ju dock hos ARAB... kanske kan det bli problem där om de inte vill samarbeta...

Det är nog ingen ny nyhet, men manad känner jag mig inte!
Hohohohohohoooo *brister ut i ett tomteskratt*

KL

Jag antar att det finns en hel del arabföl, som ägarna ännu inte vågat regga pga allt strul med ARAB.

Tror ni ARAB kommer att, via språngrullor och fölrapportering "tjalla" om vilka föl som inte sökt pass än? Vad är böterna? Ett antal tusen kronor?

Jag börjar tro att det är det som ska göras nu de 2 veckor kansliet har stängt.

Har för mig att en person skrev i en annan tråd (inte en tillförlitlig källa med andra ord) att dennes kompis fick betala 800 kr/häst.

Om de gör detta, visar de ju återigen hur oproffessionella de är. Jag hoppas verkligen att Du inte har rätt:).

Borde de f ö inte ha någon form av tystnadsplikt i sitt ämbete? Även om de inte visat prov på detta vid utlämnande av tidigare anställda etc.

Jag hoppas verkligen att alla orkar kämpa så det kommer en förändring till stånd, jag ser gärna SH som registrator då jag kan se stordriftsfördelar med denna organisation.

Heder åt alla som kämpar för förändring i ARAB och SAHF.

Jag undrar om det är någon som överhuvudtaget avlar på araber idag med tanke på att fölen inte blir sålda eller blir sålda till rysligt dåliga priser? :confused:

Suck, håller verkligen med ... Det gäller att man har ett brinnande intresse och är villig att lägga till mycket av sina egna pengar för att kunna hålla det igång. Plus hur många timmar som helst av obetalt arbete. Undrar vad som kan göras för att vända trenden ...

Nu har UC Davies tydligen lyckats identifiera genmutationen som resulterar i CA. Så from nu så är det inte längre ett markörtest, utan ett direkt test för genmutationen.

Det innebär att tex slu kan börja testa för CA.

Gud så bra!!!!!! Wow vad glad jag blir! Framsteg helt klart! Då kan jag testa Ella och Pselma till våren!

De har publicerat nyheten på Facebook, vet inte om det funkar att länka om man inte är med i deras grupp:

länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 604
Senast: Ceta
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka