Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Ja vi får väl se men jag funderar att på senare år avla med ngn av dem hingstarna eller nån annan snygging med Juni/Junis föl då hon blir äldre.Det beror på hur fölet blir som vuxen och så:)Men jag hoppas att kunna ta föl på Junis avkomma med en snygg hingst;)

Kommer att bli super tror jag!:d Hans ungar är jättefina.

madde++++

jo jag tror det... alla saker som Pselma har lite sämre med har han jätte bra! så de kompleterar varann perfekt! hehe men man ska inte ropa hej förens man är över ån!

men jag håller tummarna, HÅRT! :laugh:

Enda felet med Thee Apprentice är väl att han står i skåne.......;)

madde++++

Det håller jag med om!!
tar 6 timmar för mig att åka ner! :o

Men det är det värt!

Mitt sto trivs väldigt mycket med att vara dräktig så kanske på senare år ska jag betäcka igen,VIlka förslag på hingstar tkr ni då?Jag är väldigt sugen på Araasa Farid/Mambo/Diesel :)

om du ska betäcka på senare år så har det hunnit komma många många nya hingstar så det är omöjligt att säga

Haha ja det förstårs;)Men jag är väldigt sugen på att få en avkomma efter araasa farid:D Men som sagt så kommer det fler hingstar:D

Om du inte ska betäcka om redan i år så kan det vara bra att vänta tills årets fölunge tittat ut (och gärna vuxit upp lite) och då få lite kläm på hur den blev. Då kan det ge en fingervisning om vad du skulle vilja få mer/mindre av hos nästa föl. De blir inte alltid som man tänkt sig... ;)

Jag menar alltså på äldre dar om kanske 5 år eller nåt sånt;)

Ja men då har du ju alla chanser att veta vad som blev bra och mindre bra med den första fölungen. Vuxna, inridna avkommor är alltid lättare att "utvärdera".

*kl*
en lite avel off fråga, men vet itne vart jag ska fråga annars...
hur långt vågar jag raka i nacken på min åring?
just nu är det 10 cm, men det syns inte ens när man släpper ut manen...:crazy:

Här kommer några bilder från Turbocupen :D!

Arab9.jpg

Arab1.jpg

Arab3.jpg

Arab4.jpg

Arab6.jpg

Arab10.jpg

/Mikaela M

Jättefina bilder! Ingen som har några resultat?

Camilla *som hade tänkt åka men passande nog bröt högerarmen för två veckor sen...*

Väldigt fina bilder! men fanns det inga fler hästar? eller resultat?
kommer på lövhamra iaf! o kumla o strängnäs...
fint väder hade ni iaf ser jag KUL!

Det var få anmälningar till turbocupen i lördags, och sedan reducerades de få till ännu färre pga, dödsfall i hagen, ihopsydda hästar osv........

4 tappra kom och placerades så här:

1. TS My Doll f. 2007 e. Ege u TS My Bonnie ägare. Susanna Björk 89 p
2. Wetlina f. -97 e Luxor u Walewska ägare Madeleine Sundin 85 p

delad 3:e plats Millenia f.-99 e Alt u Espmira ägare Anne Hammar 84 p
Wox f 2003 e Glaz u Wasa ägare Anita Jonsson 84 p

Roligt hade vi och fint väder var det!!!

Det här gör ju att ni som kommer till Vallentuna och Strängnäs har större chans att placera er bra totalt, eftersom vi räknar 2 resultat.

madde++++

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 123
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 303
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka