Är ni också hjärntvättade?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte ni "tjockisar" som inte skrivit eller bara skrivit något i tråden ge mig lite PM så att jag kan kommentera i den här tråden att jag fått PM från er i ett försök att stärka mitt ethos i den här diskussionen?

"Näringsbrist" för att hon åt gifflar och drack pucko en lunch? :confused: Är du ens allvarlig nu eller driver du bara?

Jag hade inte mått bra av det kan jag säga. Och det är fler med mig som känner av sånt bara på ett mål.

Jag hade fö fått skällning av min läkare om jag inte var mer rädd om mig än så.

Det är fine att göra sånt ibland. Men det är inte ett smart sätt att minska polarisering.

Väldigt bra tråd men ett tag där höll jag på att tappa hoppet om Bukefalos, ärligt talat. Är vi inte mer normkritiska än såhär? Förstår vi inte vad strukturer har för effekt på oss människor? Sociala medier? Den som påstår sig stå utanför påverkan är antingen blind eller naiv.
Kroppspositivism handlar inte om att "normalisera ohälsa". Det handlar om att alla kroppar ska få delta på lika villkor i samhället. Och där är vi inte. Inte än.

Jag måste bar citera det här också, för jag är också så förvånad faktiskt....

Jag hade inte mått bra av det kan jag säga. Och det är fler med mig som känner av sånt bara på ett mål.

Det är fine att göra sånt ibland. Men det är inte ett smart sätt att minska polarisering.

Nu är vi ju där igen. "Jag, jag, jag". Det är genomgående i alla dina inlägg.

Man får för bövelen inte näringsbrist av att en gång byta lunchen mot gifflar och pucko.

Som är en osund handling som leder till näringsbrist och hormonella problem rätt så direkt under dagen.
Men du, nu får du nog besinna dig lite. Du är ute och cyklar om du tror att man direkt får näringsbrist eller hormonella problem av att äta så kallad utrymmesmat.
Näringsintaget räknas över tid. Vi äter ju olika hela tiden och det viktiga om vi pratat om att undvika brist är att sammantaget få i sig lagom av allt. Äter man sämre en måltid kompenseras det av att man äter bättre en annan gång. Äter man mindre till frukost blir man hungrigare och äter mer till lunch. Så funkar kroppen.
Och hormonella problem? Vad pratar du om egentligen?

"Näringsbrist" för att hon åt gifflar och drack pucko en lunch? :confused: Är du ens allvarlig nu eller driver du bara?

Världens konstigaste diskussion det här har blivit. SJÄLVKLART kan man äta gifflar och dricka pucko till lunch. Tänker på när jag var barn och det var kexchoklad och grillkorv på utflykt. När jag var student och ibland käkade chips och dipp till middag. Det handlar väl snarare om hur ofta man äter tomma kalorier, snarare än om man äter tomma kalorier alls.

/Singo - BMI på 21,2 trots alla kexchoklad och russin mellisar som barn

Men du, jag vet inte hur många gånger jag skrivit det nu, om DU inte mår bra av det, så ät inte gifflar! Men man får inte näringsbrist av att fika gifflar och pucko under ett mål!

Men alla vänner jag har har någon gång hoppat över ett mål.
Säg att man äter sen frukost på en helg. Sen åker och fikar med en vän på dagen och sen äter middag på kvällen.
Jag mår inte bra av det men många andra kan göra det någon gång utan att ta skada.

Fast 1800 passar ju inte för alla.
Nej. Jag vill inta vara överviktig. Punkt.

Du vill inte ligga nära kosmetisk övervikt enligt BMI och därför äter du en uträknad mängd mat för att hålla den vikt du önskar. Det är ju helt ok om det nu är så du vill leva, ingen kommer tvinga dig att göra annorlunda. Men det som behöver belysas är att du undviker att hamna utanför normen (att bli "mullig" eller närma sig liten övervikt) och därför valt att begränsa ditt näringsintag.
1800-2000 passar visst alla, om de kan stå ut med att deras kroppar inte är skapta i BMI 20 (typ).

Jag kan lova dig att som frustrerad anhörig till en som blev så sjuk att den lades in så tänker man den tanken trots att man själv gjort samma sak mot sig själv.
Jag förstår vad mina anhöriga kände.
För när man är frisk och själv börjat se annorlunda på mat och sin kropp förstår man inte även om man förstår.
Det skriker NEJ i kroppen på en.
Men man visar det inte. Man jobbar vidare med hur de mår och hoppas man ska få dem friska den vägen.

Folk måste få tänka saker, känna saker och vid fråga på ett diskutionsforum uttrycka saker inom rimliga gränser.
Ingen har gått till personangrepp eller dömt en grupp.
Man har bara lyft fler sidor av problemet.

Tycker mest du lyfts fram i denna diskussion.

Din ätstörningsläkare? Självklart hade du fått skäll. Med en ätstörning är det a och o att äta bra och regelbundet. Men det beror inte på att du kommer få näringsbrist direkt utan för att du ska undvika att återinsjukna.

Jag hade också känt av det om jag åt bulle till lunch. Jag hade blivit trött, kanske fått huvudvärk. Men sen hade jag ätit bra igen som jag brukar och inte haft några bestående effekter alls av saken.

Men du, jag vet inte hur många gånger jag skrivit det nu, om DU inte mår bra av det, så ät inte gifflar! Men man får inte näringsbrist av att fika gifflar och pucko under ett mål!

Det finns ju skäl till varför läkare förespråkar balanserade mål med rätt mängd kolisar, protein, fett varje mål. Och hur ofta man ska äta.
Hur vi äter och hur ofta vi äter påverkar våra hormoner.
De som forskar på nutrition kan tala om det för er.

Ingen kan tala om hur exakt alla individer mår av något. Man kan prata om forskning och sig själv och de man känner. Det gör vi alla.
Hade bara jag haft en egen uppfattning hade jag fått fundera mer. Nu håller de flesta jag känner med mig. Men jag förstår att det inte behöver vara representativt för den stora massan.

Man kan bli sjuk, man kan hålla sig frisk. Det är fortfarande inte omgivningens ensak, en orsak att döma ut alla tjockisar som sjuka eller ens lite relevant.

Det har jag inte påstått heller. Men om det nu är fetma du håller dig till under en längre period så är det faktiskt få som inte blir sjuka av fetman på något vis, jag svarar då du verkar blunda för just det.

Din ätstörningsläkare? Självklart hade du fått skäll. Med en ätstörning är det a och o att äta bra och regelbundet. Men det beror inte på att du kommer få näringsbrist direkt utan för att du ska undvika att återinsjukna.

Jag hade också känt av det om jag åt bulle till lunch. Jag hade blivit trött, kanske fått huvudvärk. Men sen hade jag ätit bra igen som jag brukar och inte haft några bestående effekter alls av saken.

Nej, min vanliga fys-läkare. Som forskat på nutrition med sin fru som är dr inom det.

Inom ätstörningsenheten hade de nog också reagerat och försökt prata med mig.

Nej, min vanliga fys-läkare. Som forskat på nutrition med sin fru som är dr inom det.

Inom ätstörningsenheten hade de nog också reagerat och försökt prata med mig.
Jag har extremt svårt att tro att en läkare eller expert på nutrition skulle reagera så himla mycket om du vid ett enskilt tillfälle åt bulle till lunch. Om de reagerar är det förmodligen för att de känner till din bakgrund med ätstörning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 401
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar