Sryoqwe
Trådstartare
Jag ifrågasatte inte hennes kompitens som lärare till de allra flesta. Det här är inte första lektionen, men jag har aldrig träffat henne.Eftersom du verkar efterfråga ett ärligt svar (bra!) så svarar jag ärligt utifrån den information du har delat med dig här:
Ja, jag tycker det var väldigt otrevligt! Framför allt reagerar jag på ifrågasättandet av hennes kompetens och inställning. Du har inte träffat läraren tidigare och tolererar inte att hon känner sig fram för att hitta en bra kommunikationsform med dig utan kräver att hon ska fingertopskänsla från minut 1, samtidigt som du medger att du ofta är sarkastisk och därmed svårtolkad.
Jag tolkar det dessutom som att skolan verkligen försöker anpassa undervisningen efter dina behov och du avfärdar den inom några minuter genom att säga "då kan du ha undervisning med någon annan".
Jag antar att ni båda två jobbar på efter bästa förmåga och tror att du verkligen har mycket att vinna på att sänka garden och ge henne en chans. Det låter som du har väldigt högt ställda krav på hur andra ska agera mot dig men inte riktigt tycker att du behöver leva upp till samma krav vad gäller ömsesidig respekt och välvilja.
Skolan försöker, men inte utefter vad som sagts flera gånger. De chansar vilt, och det hjälper inte när vi påpekar det och ber de lyssna.