Är det ens tillåtet att göra så?!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SorayaX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 90
  • Visningar Visningar 9 881
Sv: Är det ens tillåtet att göra så?!

Varför får jag känslan att du tror jag hade vansköt hunden?
Säljaren sa till mig själv att hon först inte hade någon möjligthet att ta tillbaka hunden utan att hon ringt en annan när hon sålde den till mig. Och en timme efter när jag hade vaknat upp från chocken så skriver hon till mig att hon ska behålla den? När vi var och kolla på honom så sa hon dessutom att hon hade köpt en valp för inte så länge sen, en pudel men den var hemsk så den sålde hon efter 3 dagar. Jag tror inte hon själv vet vad hon vill.

KL
Om någon snackat skit om mig till henne om hur jag sköter hundar så undrar jag hur i helsike dem kan veta det då jag inte haft hund i staden jag lever i just nu.

Jag ber ingen på buke att välja varken min eller säljarens sida. Jag ville skriva av mig och allt blev så jäkla rörigt men som Lupin skrev det är svårt för folk att förstå om man själv inte varit med om det. Jag tänker INTE anmäla då jag inte vill smutsa ner mina händer. Jag har lugnat mig och även om det gick orättvist till så finns det andra valpar där ute som letar nya hem!

Skuggan_

Hur kan du få det till att hon tror att du misskött hunden?

Och om det nu gått till på det sättet du beskriver så är det väl inte dina händer som blir smutsiga? Det skulle ju bara hjälpa hundvärlden på traven att få ytterligare en otroligt oseriös människa att kanske tänka om.
Jag tycker också att det luktar skumt om hela historien.

Ja och för att du säger emot dig själv. Historien är fruktansvärt luddig.

Jadu jag har skrivit ett par gånger att det blev väldigt luddigt.

Men det är din åsikt!

Skuggan_

Skrev jag nåt om vanskötsel?:confused: Eh, nej. Vill bara höra den andra versionen eftersom du bytt åsikt flera gånger och historien låter helt otrolig. Jag tror absolut att säljaren gjort fel, det är nästan solklart. Men varför h*n gjorde som h*n gjorde är en annan historia. Misstänker att säljarens historia är ganska olik din. Dock kan ni båda anse att ni gjort rätt.

KL

Nu är han återigen ute på blocket dock utan bild, höjt pris och nu är han 10 veckor gammal, jag fattar ingenting:crazy:
Vet inte om jag får länka, så jag väntar med det.

Skuggan_

Senast ändrad:

Tycker du verkligen att det saknas i tråden? :confused: TS har ju fått hur mycket uppbackning som helst.

Halvt kl

Jag håller med jag har både fått uppbackning och inte. Dem som har gett mig det är jag jätte tacksam över! Men som alltid har folk rätt att tänka och tycka det dem vill!

Skuggan_

Allt blir bara mer o mer förvirrat.
Menar du att du själv ansåg att hunden skulle säljas till en annan, o ändå köpte du hunden?

Allt blir bara mer o mer förvirrat.
Menar du att du själv ansåg att hunden skulle säljas till en annan, o ändå köpte du hunden?

Nej utan hon sa till mig när jag var där dagen efter jag hade köpt hunden att hon hade ringt till en annan som var intresserad och sagt att hunden fortfarande var till salu.

KL

Släpp detta nu, jag har hittat en annan kennel med en annan ras som passar mig och min familj bättre.
Hund stackarn är till salu igen och jag hoppas att den inte kastas fram och tillbaka för mycket då det absolut inte är okej. Som jag sa tänker jag inte polisanmäla, ni får tycka och tänka vad ni vill om det.

Skuggan_ som återigen tackar buke!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 826
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 388
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 553
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?