Sv: Är det ens tillåtet att göra så?!
Men när du kom hem så var du glad för att valpen fått det bättre och att du och säljaren var överens om att valpen saknade sin "mamma" och du skrev en lättad tråd om det.
Fast sen framkom det att du först i efterhand kommit på att du blivit manipulerad och överkörd...? Var det inte ganska tydligt på plats att allt inte gick rätt till? Jag förstår inte hur du kunde gå därifrån "nöjd" överhuvudtaget...?
Chock, helt enkelt. Sen när poletten trillar ner inser man att man blev grundlurad.
Tro mig, har man inte varit med om det själv kan det vara väldigt svårt att förstå! Jag har precis varit med om något liknande, fast i mitt fall handlade det om ett bodelningsmöte med mitt ex. I tisdags! Jag skickade in mina papper till bodelningsförrättaren för mer än två månader sedan, exet "har haft för mycket att göra" och i princip strulat med ALLT. Till slut begärde jag ett möte hos förrättaren för att få slut på det här + krävde att få kopior på hans papper minst en vecka före mötet, så att jag kunde ta ställning till dem innan. Exet hade fått ut kopior på mina papper någon vecka efter att jag hade skickat in dem för mer än två månader sedan.
Jag fick inte hem några kopior och ringde bodelningförrättaren och förklarade att om de inte tog kontakt med exet, så skulle han inte ens ha dem med till mötet. De förstod nog inte riktigt allvaret i eländet och sa åt honom att han skulle ha med dem till mötet, så skulle de ta kopior på plats. Haha! Exet hade inte ens rätt papper med sig, inte en siffra rätt, han avbröt konstant bodelningsförrättaren och viftade med andra papper och ville att hon skulle titta på andra siffror med jämna mellanrum. Man kan säga att både jag och förrättaren blev rejält överkörda båda två och exet lyckades även få bodelningsförrättaren att acceptera och godta hans muntliga info om siffrorna.
Exet är så jäkla bra på att manipulera att alla var glada och nöjda efteråt och jag t.o.m. kände mig glad i några timmar! Sen började allt långsamt sjunka in och nästa morgon mejlade jag bodelningsförrättaren och meddelade att jag inte kommer att skriva på några papper på så lösa och godtyckliga grunder och får verkligen en bodelning under tvist gå till på det här viset?
Exet hade varken med sig korrekta uppgifter på sin förmögenhet eller sina skulder. Jag kunde själv, dagen därpå, ta kontakt med den som hade info om hans skuld och få ut rätt uppgifter = knappt någon skuld alls. Det ska bli intressant att se hur stor förmögenheten faktiskt var vid brytpunkten, för nu kräver jag att få se papper på ALLT innan jag skriver under en NY uträkning.
Så, jo man kan absolut bli överkörd och dessutom tro att man är nöjd med resultatet, till en början. Det finns nog fler än man tror som är fräcka och skickliga nog att manipulera och vilseleda. Lägg till olaga frihetsberövande och hot om våld i TS fall....hon var nog väldigt glad och lättad = endorfiner = lyckokänslor, när hon till slut kom därifrån.
Var är mänsklighetsperspektivet i den här tråden?