Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja just det, det har jag också gjort, då den första tandläkaren satt dit något som liknade ett väl tuggat tuggummi och tyckte att det var utmärkt bra så... det liknade inte ens en tand.Kom på att jag ju gjort om min krona på framtanden. Vet inte om det räknas som skönhetsingrepp.
Hade en krona innan efter en tandskada, men alltid varit missnöjd med den så när jag genomgick tandreglering passade jag på att bli remitterad för att även göra om kronan till en snyggare. Kändes liksom rätt när jag äntligen fått fina, raka tänder efter reglering att även fixa till den fula kronan.
Nu skriver ju TS i trådstarten "Börjar känna mig ensam om att inte ha gjort någon skönhetsoperation eller gjort någon form av injektioner." Så det var väl ändå det omröstningen handlade om, eller hur?ingrepp
- åtgärd som ger tydlig förändring, ofta om kirurgisk operationBesläktade ord: ingripa
Källa
https://sv.wiktionary.org/wiki/ingrepp
.................................................
Att det OFAST handlar om kirurgiska ingrepp innebär inte att det måste vara det. Eller hur ska jag tolka det ? Ska vi byta innebörd på ordet ingrepp ?
Min med! Den jag gick till för att göra om kronan var helt förundrad över hur dåligt man kunde göra. Och även tandregleraren tyckte att den var så ful och rekommenderade ny krona (nej hon sa det inte så utan på ett väldigt trevligt och proffsigt sätt). Så nöjd med min ny tand!Ja just det, det har jag också gjort, då den första tandläkaren satt dit något som liknade ett väl tuggat tuggummi och tyckte att det var utmärkt bra så... det liknade inte ens en tand.
Jag har röstat nej och jepp, jag räknar in botox och fillers!Jag funderar på var alla som röstat nej räknar in Botox och Fillers? Tycker inte det är helt ovanligt att man sorterar det som något vardagligt och att skönhetsingrepp måste innefatta att lägga sig under kniven under narkos, typ.
Jag är inte alls främmande för att göra något ingrepp, men har ingen direkt lust eller önskan. Lägger dock gärna tid och pengar på att försöka hålla ett ungdomligt utseende genom att vårda hyn så länge som möjligt. Skulle nog kunna tänka mig att åtgärda ögonlock någon gång framöver, men det är ingenting jag underhåller tankarna på så väldigt aktivt.
Något jag dock funderar på att göra är botox för huvudvärk och att fixa åderbrock på insidan av benen pga kliar och gör stundtals ont.
Självfallet är jag medveten att botox för huvudvärk inte är ett skönhetsingrepp... Men jag nämnde det eftersom botox KAN användas för skönhetsingrepp men det är inte något jag är intresserad av.Botox för huvudvärk sorterar inte på skönhetsingrepp.
Just botox är ett av de mer läskiga preparaten tycker jag eftersom det är ett så enormt potent nervgift, och samtidigt använt ganska mycket av både väl utbildade behandlare och mindre utbildade behandlare men också helt utan långtidsstudier - och presenteras allmänt som hyfsat riskfritt. Att medicinera nervgift för att ta bort/reducera sin kropps förmåga att använda specifika muskler, med avsevärd risk för spridning till omgivande muskler, nä, det låter inget vidare ens om det skulle funka perfekt utan andra biverkningar.
https://www.neurologiisverige.se/botoxbiverkningar/