Är det bara jag..

Har du gjort någon form av skönhetsingrepp?

• Ja

Röster: 35 8,6%
  • Nej

Röster: 374 91,4%

• Antal omröstningsdeltagare
    409
Är snart 47 och har inte gjort några skönhetsingrepp. Har genomgått tandreglering (för förbättrad funktion) och borttagning av några födelsemärken (p g a misstänkt cellförändring) som förbättrat mitt utseende.
Är ganska ointresserad av att se bra ut.
Inga tatueringar eller hål gjorda.

Om jag hade pengarna så är det möjligt eftersom jag har mycket överflödig hud och en hel del fett på magen och under brösten. Men det är inget som jag prioriterar ekonomiskt utan möjligen om jag fick gott om pengar. Jag kan göra mycket annat roligt för pengarna.

Botox för huvudvärk sorterar inte på skönhetsingrepp.

Just botox är ett av de mer läskiga preparaten tycker jag eftersom det är ett så enormt potent nervgift, och samtidigt använt ganska mycket av både väl utbildade behandlare och mindre utbildade behandlare men också helt utan långtidsstudier - och presenteras allmänt som hyfsat riskfritt. Att medicinera nervgift för att ta bort/reducera sin kropps förmåga att använda specifika muskler, med avsevärd risk för spridning till omgivande muskler, nä, det låter inget vidare ens om det skulle funka perfekt utan andra biverkningar.

https://www.neurologiisverige.se/botoxbiverkningar/

T ex kan botoxinjektioner ge ögonproblem som torrhet lärde jag mig precis nyligen. Nä, läskigt, verkligen!

Skulle aldrig falla mej in.

Däremot ser jag och vet jag rätt många, alldeles för många faktiskt, som gjort olika ingrepp, små som några större, innan ens fyllda 25..
Det är något som börjar vara normalt är mitt intryck och jag tycker det är skrämmande.

Jag har börjat få arg/ elevenrynka vilket jag inte känner mig så nöjd med. Men accepterar läget. Kommer inte göra något ingrepp åt det då jag har anlag att få väldigt fula ärr.

Men jag kommer högst troligt att operera mitt navelbråck jag fick under graviditeten. Det är ganska stort och sticker ut och så är det svårt att komma åt och göra rent i naveln.

Ja botox och fillers. Botox är det bästa som finns mot början till rynkor.
Har även bränt bort rynkor under och vid sidan av ögonen. Jag tycker det är trist när smink fastnar i rynkorna och gör så att man ser ännu äldre ut.

Kan säga att jag har fått en hel del positiva bieffekter av min botox. Ffa så får jag sällan huvudvärd, slipper få "ilningar" i näsroten och så blir hyn bättre.
Förstår att man inte vill sätta nervgift i ansiktet men för mig så är det inte längre bara en estetisk grej som det var från början.

Kan säga att jag har fått en hel del positiva bieffekter av min botox. Ffa så får jag sällan huvudvärd, slipper få "ilningar" i näsroten och så blir hyn bättre.
Förstår att man inte vill sätta nervgift i ansiktet men för mig så är det inte längre bara en estetisk grej som det var från början.
Jag fick samma "bieffekt". Ingen huvudvärk längre.

Jag har aldrig gjort några ingrepp och det fanns tidigare inte ens på kartan att jag skulle vilja. Meeeen, av kombon ålder och två graviditeter har jag uttänjd hud på magen. Den gick inte tillbaka när jag gick ner gravidkilona, och jag tycker det är rätt obekvämt. Men jag är rädd för att sätta kniven i min friska kropp och dessutom för snål, så jag får leva med det.

Skulle aldrig falla mej in.

Däremot ser jag och vet jag rätt många, alldeles för många faktiskt, som gjort olika ingrepp, små som några större, innan ens fyllda 25..
Det är något som börjar vara normalt är mitt intryck och jag tycker det är skrämmande.
Kan ju vidare säga att det är ingen i min umgängeskrets jag umgås med rent privat, som gjort ingrepp (förutom medicinskt) men man har ju människor omkring sej ändå.

Och det är normalt att vilja fylla läpparna och annat smått och gott. Det pratas om det i vardaglig ton och är så självklart och normalt.

Jag har passerat 50 och inser att jag måste göra något åt mina ögonlock som hänger så pass att de påverkar synen. Men det är inte för att se bättre ut utan för att se bättre ut 😀
Har samma ögonlock, de skymmer lite.
Har varit och kollat dem inför operation men har svårt att ta steget då jag aldrig tidigare tänkt att jag skulle göra någon estetiska ingrepp, att någon ska "skära i mig".
Rädd att det ska ta för mycket så att jag inte kan blinka eller att det ska bli någon med nerver/blinkningar - trots att min läkarvän säger att det är ytterst liten risk för sådant.
Även om nu detta är mest för synen så syns inte mina ögonfransar och folk säger då och då att jag ser trött ut.
Så om de två detaljerna skulle förbättras så vore det ju också bra förstås.
Jag är 63.

Jag gör Botox i pannan, mot rynkor, skrattrynkor och mot migrän och har gjort det regelbundet i 4års tid. Värt varenda krona för att slippa huvudvärk som är förlamande plus att jag inte har så mkt rynkor längre.
Har även gjort fillers i läpparna 2ggr eftersom jag inte gillar att åldern gör gör att läpparna krymper ihop och blir skrynkliga. Jag tycker det är trist att åldras och känner mig helt enkelt bekvämare utan mängden utav rynkor.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 712
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 741
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka