Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är en sådan.Jag känner en hel del som haft långa relationer som de inte alls betraktar som "sketna exrelationer" utan som delar av sitt liv, som de absolut inte skulle ha velat vara utan.
Ja precis.Det är ju ofta ett realiserat värde i form av glädje och lycka.
För mig är ett förhållande en investering, ett företag med två 50/50 kompanjoner.
Jag skulle inte kunna motivera mig att investera i en relation, eller i en annan person, om jag inte kalkylerade utifrån att det handlade om en livstidsrelation.
Att jag kan missta mig är jag givetvis medveten om, och är även något jag räknar med, men när det slutar med uppbrott så kommer jag inte tycka annat än att det var bortkastat.
Nu träffas vi för att ha så kul vi kan ha det när vi tillsammans tar en dag i taget och sedan ser vi vart det slutar - är för andra, inte för mig.
Även om det betraktas som ett misslyckande. Så är det väl inte bortkastat att ha haft 10 fantastiska år bara för att de 2 sista månaderna var dåliga och det blev ett uppbrott? Hur kan uppbrottet ta bort glädjen man redan upplevt?
Jag hänger inte med i kausaliteten riktigt här.
Hur kan uppbrottet ta bort glädjen man redan upplevt?
Tänk då på alla som blir bortgifta mot sin vilja och inte kan göra sambo somNär man inleder en relation är man förhoppningsvis lycklig - annars hade den väl inte inletts?
För mig är ett förhållande en investering, ett företag med två 50/50 kompanjoner.
Jag skulle inte kunna motivera mig att investera i en relation, eller i en annan person, om jag inte kalkylerade utifrån att det handlade om en livstidsrelation.
Att jag kan missta mig är jag givetvis medveten om, och är även något jag räknar med, men när det slutar med uppbrott så kommer jag inte tycka annat än att det var bortkastat.
Visst kan det göra det. Självklart. Det behöver inte vara två månader det kan räcka med två sekunder. Och allt är borta.
Alla dina relationer är alltså för resten av livet - annars är det bortkastad tid?
Själv ser jag relationer som Inte_ung. HÄR & NU-konsumtion, förhoppningsvis känns det så jättemånga dagar. Och i tron att det kommer att göra så, gifte jag mig.
Men inte kan jag se någon av mina tidigare relationer som bortkastad tid! Tvärtom. Jag är nöjd med mitt liv som det är idag, och idag är ju summan av DÅ. Jag kunde inte ha gjort bättre investeringar i mitt liv.
Visst kan det göra det. Självklart. Det behöver inte vara två månader det kan räcka med två sekunder. Och allt är borta.