Antidepp till autister, finns det något som funkar?

förvirrad

Trådstartare
Nu har jag läst i många trådar här, via andra forum och pratat med en del autister i verkliga livet. En sak som slagit mig är att jag inte är ensam om att antidepp inte fungerar.
Det jag funderar på finns det någon autist som fått antidepp att fungera? Är en autist depression ens samma sak som en NT depression rent kemiskt i hjärnan?

Nu har jag läst i många trådar här, via andra forum och pratat med en del autister i verkliga livet. En sak som slagit mig är att jag inte är ensam om att antidepp inte fungerar.
Det jag funderar på finns det någon autist som fått antidepp att fungera? Är en autist depression ens samma sak som en NT depression rent kemiskt i hjärnan?
Brintellix fungerade jättebra för mig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?