Antidepp till autister, finns det något som funkar?

förvirrad

Trådstartare
Nu har jag läst i många trådar här, via andra forum och pratat med en del autister i verkliga livet. En sak som slagit mig är att jag inte är ensam om att antidepp inte fungerar.
Det jag funderar på finns det någon autist som fått antidepp att fungera? Är en autist depression ens samma sak som en NT depression rent kemiskt i hjärnan?
 
Nu har jag läst i många trådar här, via andra forum och pratat med en del autister i verkliga livet. En sak som slagit mig är att jag inte är ensam om att antidepp inte fungerar.
Det jag funderar på finns det någon autist som fått antidepp att fungera? Är en autist depression ens samma sak som en NT depression rent kemiskt i hjärnan?
Brintellix fungerade jättebra för mig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 849
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 651
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp