Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte väl mest att det var lite udda att den beskrevs som just "tävlad" på den nivån. Kollade tdb och den har startat 3 LC, det är allt.

Den kostar 75, inget halvblod. 13 år. Men vem vet, för någon är det kanske ett kap 😉
Jag blir lika förvånad varje gång jag ser på hästannonser. Priserna är höga på de flesta hästar av ridhästmodell. De behöver inte ens vara tävlade bara de är snälla och hyfsat grundridna.
Att betala närmare 100.000 för en schysst hobbyhäst för lättare tävling är inget konstigt.

Jag så en annons om en ägare som sökte en kamikazepilot till sin häst som hittills inte gått att rida in. Ägaren skriver att man bör ha dubbla livförsäkring, typ.

Ett svar är från en mamma som tycker att hennes dotter i yngre tonåren kan passa :eek::(:confused:

Jag så en annons om en ägare som sökte en kamikazepilot till sin häst som hittills inte gått att rida in. Ägaren skriver att man bör ha dubbla livförsäkring, typ.

Ett svar är från en mamma som tycker att hennes dotter i yngre tonåren kan passa :eek::(:confused:
Ska vi gissa att det är en mamma som inte kan något om hästar själv utan fått höra att dottern är så duktig på ridskolan och att dottern därför får rida svårare hästar/flytta upp en grupp.

Jag tror tyvärr det ligger i att vissa inte förstår hur farlig en häst faktiskt kan vara. Även om en häst inte menar att skada någon så är det ett stort djur med mycke muskler.
Då har de inte mött en häst. Ever. Alltså, jag gillar hästar men möter man en "vanlig" häst i storlek så känner man sig lätt ynklig i förhållande till storleken :grin:

Då har de inte mött en häst. Ever. Alltså, jag gillar hästar men möter man en "vanlig" häst i storlek så känner man sig lätt ynklig i förhållande till storleken :grin:
Ja du man undrat ju vad vissa tänker helt klart. Är bara att läsa en del bukefalisters erfarenheter för att undra om vissa personers hjärnkapacitet ligget på minus.

tmp-cam-1362025056.webp

Rimligt namn. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 489
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
613
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
510
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka