Annonsera mera hundar 2

Valp säljes vidare 3 dagar efter inköp pga brist på tid för de har ingen hundvakt 😕 förstår att livet händer ibland, men känns ändå sådär. Är tre dagar tillräckligt för att veta säkert att det inte finns någon annan lösning?
Det låter inte ens sant ..? Är det på blocket?

Jamen tre dagar och pga ingen hundvakt, det låter ju helt orimligt. Valparna brukar väl vara tio veckor och omplaceras pga allergi i familjen åtminstone (lika irriterande det)
Innan jag tog steget och köpte min första BC-valp, så var jag och tittade på en 10-veckors collie/BC-korsning som skulle omplaceras för att den stannade hela tiden när ägaren hade med den på joggingturer :cry::cry::cry::cry::cry: Jag lyckades rota fram uppfödaren på blocket och frågade varför de inte tog tillbaka valpen, och deras totalt ansvarslösa och nonchalanta svar gjorde att jag bestämde mig för att spara ihop och leta renrasigt.

Jag har fortfarande ett litet sår i hjärtat över den lilla bebisen som fick en sån start på livet

Innan jag tog steget och köpte min första BC-valp, så var jag och tittade på en 10-veckors collie/BC-korsning som skulle omplaceras för att den stannade hela tiden när ägaren hade med den på joggingturer :cry::cry::cry::cry::cry: Jag lyckades rota fram uppfödaren på blocket och frågade varför de inte tog tillbaka valpen, och deras totalt ansvarslösa och nonchalanta svar gjorde att jag bestämde mig för att spara ihop och leta renrasigt.

Jag har fortfarande ett litet sår i hjärtat över den lilla bebisen som fick en sån start på livet
Är folk dumma eller dumma är frågan :(

Joggar med en sådan liten valp??? :nailbiting:

Dagens fynd:
"Blandras yorkshireterrier och malteese, söker tik för parning Omparning ingår om tiken går tom.

Bruno är 5 år gammal och har allergivänlig päls, han är även jättesmart som kan allt från sitt och vänta till att ”spela död” när han blir skjuten med fingerpistol. Fler bilder och videos utlämnas vid begäran :)"

Dagens fynd:
"Blandras yorkshireterrier och malteese, söker tik för parning Omparning ingår om tiken går tom.

Bruno är 5 år gammal och har allergivänlig päls, han är även jättesmart som kan allt från sitt och vänta till att ”spela död” när han blir skjuten med fingerpistol. Fler bilder och videos utlämnas vid begäran :)"
Låter som ett barn skrivit.

Dagens fynd:

Woooow, de har helt klart fått med det absolut viktigaste kriteriet för att hunden ska passa bra till avel; den kan spela död om den blir skjuten med en fingerpistol. 😅
Det kan min också, men tyvärr är hon kastrerad (och inte ens två år gammal).Tänk vilka fina valpar det hade blev annars!

Intressant, förut såg man ju amstaff- eller pitbull-annonser överallt på blocket osv. Nu är det tydligt bully som gäller. Kollar man på hela landet så finns det 166 annonser för bully, 69 för amstaff, 22 för pitbull.

Labradoodle hamnar i skymundan med bara 32 annonser. Men, kollar man alla hundannonser med "dyrast först" är det ändå de annonserna som dyker upp först.

Dagens fynd:

Det var ju en hel del avelsmeriter där :D

Intressant, förut såg man ju amstaff- eller pitbull-annonser överallt på blocket osv. Nu är det tydligt bully som gäller. Kollar man på hela landet så finns det 166 annonser för bully, 69 för amstaff, 22 för pitbull.

Labradoodle hamnar i skymundan med bara 32 annonser. Men, kollar man alla hundannonser med "dyrast först" är det ändå de annonserna som dyker upp först.
Trodde bully-trenden skulle vara över nu, men icke. Deppigt eftersom aveln är generellt tras, tror inte jag känner en enda bully utan någon sorts kronisk sjukdom…

Dessutom börjar de där hemska exotic-bullysarna dyka upp också. Som knappt kan andas och benen sticker rakt ut åt sidan som på en ödla. Såg en för 50 000 kr häromdagen. Fattar inte hur folk tänker!!!

Såg en annons på en brun fluffig hund, stod att den var reggad i SKK, men inget nämnt alls om vilken ras det är.

Woooow, de har helt klart fått med det absolut viktigaste kriteriet för att hunden ska passa bra till avel; den kan spela död om den blir skjuten med en fingerpistol. 😅
Det kan min också, men tyvärr är hon kastrerad (och inte ens två år gammal).Tänk vilka fina valpar det hade blev annars!

Patella? PRA? Vem bryr sig om att testa sånt, den kan ju rätt så coola tricks! :idea:

För övrigt tycker jag falsk marknadsföring som "allergivänlig päls" och att mer eller mindre antyda att valparna kommer ha det borde vara olagligt. Hur vet dom att pälsen är det? Allergier funkar ju olika?

Trodde bully-trenden skulle vara över nu, men icke. Deppigt eftersom aveln är generellt tras, tror inte jag känner en enda bully utan någon sorts kronisk sjukdom…

Dessutom börjar de där hemska exotic-bullysarna dyka upp också. Som knappt kan andas och benen sticker rakt ut åt sidan som på en ödla. Såg en för 50 000 kr häromdagen. Fattar inte hur folk tänker!!!
En cool och unik hund som ingen annan har. Kan den dessutom ingen gå/andas slipper du tråkiga krav om motion och aktivering :meh:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 659
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 655
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 087
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ytlighet i ett förhållande.
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur