Annonsera mera hundar 2

Det måste ju bero på rasen och så tänker jag? Om mitt sällskapsfluff eller en golden retriever plötsligt blir mordisk mot katter och dylikt (skulle visserligen vara spännande se den utveckling med min hund som är i storlek av en normalstor katt) så kan man ju anta att något gått tokigt jämfört med en vinthund eller husky där det är förväntat.
Ja den typen av raser har ju lite längre till jakt men nog borde det finnas individer som fortfarande har det i sig?

"Min vackra Pomeranian wonder queen har fått en första kull på 7 av de mest fantastiska färgerna i hela Pomeranians. Perfekt med barn. Så fina naturer. Så väldigt lojal, lugn, mild, tillgiven, kärleksfull och smart. Född 02/11/23 redo att hitta eviga hem 11/02/24. De kan ses med mamma nu. Insättning säkrar din valda valp 🐶 . De fick 1:a 2:a injektionen och avmaskade, loppade och oberoende veterinär kontrollerade och mikrochippade på sidan av de kommer med valpstartpaket. Lägger upp fler bilder allt eftersom de utvecklas❤️"

Med bilder som ser ut som de som säkert dyker upp om man googlar pomeranian puppy...
Den typen av spam är verkligen överallt och det verkar som en och annan gick på det under coronan när det var brist på hundar.

"Min vackra Pomeranian wonder queen har fått en första kull på 7 av de mest fantastiska färgerna i hela Pomeranians. Perfekt med barn. Så fina naturer. Så väldigt lojal, lugn, mild, tillgiven, kärleksfull och smart. Född 02/11/23 redo att hitta eviga hem 11/02/24. De kan ses med mamma nu. Insättning säkrar din valda valp 🐶 . De fick 1:a 2:a injektionen och avmaskade, loppade och oberoende veterinär kontrollerade och mikrochippade på sidan av de kommer med valpstartpaket. Lägger upp fler bilder allt eftersom de utvecklas❤️"

Med bilder som ser ut som de som säkert dyker upp om man googlar pomeranian puppy...

Låter som Google translate, alltså scam-varning

Dameranian ( dvärg tax och Pomeranian mix )
Våra urgulliga Valentines valpar är äntligen här
De är födda 14 februari 2024 och är leveransklara 10 april 2024 när de är 8 veckor
De är beige till färgen en del med en aning merle mönster
De är efter sunda snälla barnvänliga föräldrar mamman är dvärgtax och pappan är en liten Pomeranian och valparna är uppvuxna med allt i ett normalt hem
Det finns både tikar och hanar

15 000 🤷‍♀️

Valpfabrik, smuggel eller valpar som bara finns i fantasin ...

Ja,jag undrar bara vilka som går på det. Om det verkligen finns valpar är ju sannolikheten hög att det är smuggelhundar antar jag.
Fler än man kan tro jag har läst flera gånger om folk som blivit lurade på handpenningar och hundar som ska skickas från ett annat land.
Den onda i mig kan inte låta bli att tycka det är lite rätt åt dom.
Ska man köpa ett djur bör man läsa på hur det går till tycker jag.

Fler än man kan tro jag har läst flera gånger om folk som blivit lurade på handpenningar och hundar som ska skickas från ett annat land.
Det gäller nog inte bara fejkvalpar. Tingningsavgift som inte ges tillbaka om köparen ångrar sig är vanligt på blocket (ibland är handpenningen så hög som 1/3 av totalpriset, även om det nog inte är sådär superlagligt…)

Har funderat på hur mycket extra köksavlare tjänar på folk som impulsbetalar för att tinga en valp men sen ångrar sig.

Det gäller nog inte bara fejkvalpar. Tingningsavgift som inte ges tillbaka om köparen ångrar sig är vanligt på blocket (ibland är handpenningen så hög som 1/3 av totalpriset, även om det nog inte är sådär superlagligt…)

Har funderat på hur mycket extra köksavlare tjänar på folk som impulsbetalar för att tinga en valp men sen ångrar sig.
Så är det säkert men just det jag nämnde är folk som blivit lurade av spammare.
Dvs dom har skickat pengar utomlands till hundens fraktkostnad.

Ser med jämna mellanrum annonser där säljaren skriver att valparna är registrerade eller har papper/stamtavla. När man sedan läser lite noggrannare ser man att det inte är en SKK-registrering. Jag tycker det är fult att skriva på ett sätt som riskerar att lura den som inte är så insatt i hundvärlden. Jag har inget emot oregistrerade hundar eller blandraser i sig men tycker inte man ska låtsas som att man säljer något annat än det man faktiskt säljer.

Ser med jämna mellanrum annonser där säljaren skriver att valparna är registrerade eller har papper/stamtavla. När man sedan läser lite noggrannare ser man att det inte är en SKK-registrering. Jag tycker det är fult att skriva på ett sätt som riskerar att lura den som inte är så insatt i hundvärlden. Jag har inget emot oregistrerade hundar eller blandraser i sig men tycker inte man ska låtsas som att man säljer något annat än det man faktiskt säljer.
Tyvärr är det ju flera av poo/doddle klubbarna zom gör ztamtavlor, men inte zådana ztamtavlor zom vi tänker på

Dameranian ( dvärg tax och Pomeranian mix )
Våra urgulliga Valentines valpar är äntligen här
De är födda 14 februari 2024 och är leveransklara 10 april 2024 när de är 8 veckor
De är beige till färgen en del med en aning merle mönster
De är efter sunda snälla barnvänliga föräldrar mamman är dvärgtax och pappan är en liten Pomeranian och valparna är uppvuxna med allt i ett normalt hem
Det finns både tikar och hanar

15 000 🤷‍♀️

"en aning merle mönster "? Är dom merle eller inte?

Man läser om detta hela tiden på Facebook, både engelska och svenska. Folk som har lurats på handpenning om inte hela summor på tiotusentals. Först priset på valpen, sen är det tull, sen besvär med tullen och så fortsätter det.

Tyvärr är det ju flera av poo/doddle klubbarna zom gör ztamtavlor, men inte zådana ztamtavlor zom vi tänker på

I USA är det vanligt att säga "kommer renrasig med stamtavla" och så är det en klubb där du kan registrera din bordslampa som en schäfer typ.

Man läser om detta hela tiden på Facebook, både engelska och svenska. Folk som har lurats på handpenning om inte hela summor på tiotusentals. Först priset på valpen, sen är det tull, sen besvär med tullen och så fortsätter det.

I USA är det vanligt att säga "kommer renrasig med stamtavla" och så är det en klubb där du kan registrera din bordslampa som en schäfer typ.
Den ziztnämnda klubben reggaz färgglada frallor i heter något på W ??? kommer inte ihåg, någonztannz hemma har jag en zådan ztamtavla, mamma ekorre pappa zkiftnyckel o avkomman fralla i färgen grön med lila prickar, eller om det var tvärt om, behöver jag zäga att jag är bannad i alla frallagrupper på fb zen år tillbaka

Merle påverkar inte rött pigment så på en sobel så syns merleteckningen många gånger väldigt otydligt. På en recessivt röd så döljs merle helt
IMG_5155.webp

Valp säljes vidare 3 dagar efter inköp pga brist på tid för de har ingen hundvakt 😕 förstår att livet händer ibland, men känns ändå sådär. Är tre dagar tillräckligt för att veta säkert att det inte finns någon annan lösning?

Och visste man inte det för tre dagar sen när man köpte valpen?! 🙄
Och om det inte är ett sådant fall där de vill ha mer pengar för den än att lämna tillbaka till uppfödaren så är det ju också en riktigt jävla kass uppfödare som inte tar tillbaka en valp efter bara tre dagar 😞

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 659
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 655
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 087
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• 07:or del 23
  • Föl 2023