Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blandras Schäfer/Rottweiler 10 veckor
Dom är sociala och friska och så vill jag dom ska förbli därför ser jag inte priset som det viktigaste.
Det ligger mycket arbete naturligtvis bakom och fodret
och vällingen är inte gratis.
Ändå så ser jag det som betydligt viktigare att dessa underbara krabater kommer till en rätt miljö snarast för grund dressyr.

Så om man betalar ett fullt valppris för dem, då blir de...sjuka?

haha!
Fast jag erkänner att projektet tilltalar mig (skulle dock inte betala för att ta mig an ett sådant jobb och en sådan risk så det går bort).

Fast det behöver inte vara varken risk eller projekt ju? Jag har en femårig grön valack. Ja han ser grå ut gör ögat dock ;)

Han är hur okomplicerad som helst, men han ligger efter i sin utbildning. Pga mig. Men jag dammade av honom häromveckan. Efter sex mån vila. Var bara sitta upp och rida ut. Inga problem alls. Men han är liksom inriden och ja, han är inriden, punkt. Men han är inte mer projekt att utbilda än nån annan.

Sen KAN grön innebära halvt ohanterad och plockades in från lösdriften i förra veckan.. Men det behöver inte betyda mer än outbildad.

Fast det behöver inte vara varken risk eller projekt ju? Jag har en femårig grön valack. Ja han ser grå ut gör ögat dock ;)

Han är hur okomplicerad som helst, men han ligger efter i sin utbildning. Pga mig. Men jag dammade av honom häromveckan. Efter sex mån vila. Var bara sitta upp och rida ut. Inga problem alls. Men han är liksom inriden och ja, han är inriden, punkt. Men han är inte mer projekt att utbilda än nån annan.

Sen KAN grön innebära halvt ohanterad och plockades in från lösdriften i förra veckan.. Men det behöver inte betyda mer än outbildad.

Just den här annonsen har jag läst. Hästen testar och gör stora bocksprång och är inte alls igång för dagen.

Hur menar du att "en sån risk att det går bort"? Färgen? :D

Självklart färgen.

Skämt åsido: det går bort att BETALA för risken.
Om priset var symboliskt (på riktigt, alltså någon tusenlapp) så kunde jag ta på mig risken.

Bockande stora hästar är riskabelt och inget jag betalar "riktiga" pengar för.
Annars är projekthästar något som jag tycker är kul och jag brukar lyckas rätt bra med dem.
Mina senaste projekthästar har dock kostat 1000kr/st (rätt antal nollor) och för sådana pengar är det värt att göra en chansning.

Sorry, jag var otydlig även om din tolkning självklart är den rätta!

@kryddelydd
Visste väl att du var bekymrad över det där med färgen! Grönt är skönt! Och att när man haft hästen ett tag och blivit bra kompisar, så kan färgen försvinna! Det är väl falsk marknadsföring?! Men om det kan trösta dig så vet jag att det finns fler gröna hästar i värden! Det finns säkert nån du har råd med! Och om den tappar färgen kan den bli lite grönare igen om man smörjer in den med ett gegga av färska, köttkvarnsmalda maskrosblad och en mindre hink karamellfärg! Det kan jag lova sitter i ordentligt och det finns ingen risk att färgen går ur!
PS.
Om jag nånsin får en grön bockade häst på halsen, ska jag ge dig 1000 kr för att ta emot den. (Hästen, inte halsen) Med löfte om att jag slipper se den igen! :);)

@kryddelydd
Visste väl att du var bekymrad över det där med färgen! Grönt är skönt! Och att när man haft hästen ett tag och blivit bra kompisar, så kan färgen försvinna! Det är väl falsk marknadsföring?! Men om det kan trösta dig så vet jag att det finns fler gröna hästar i värden! Det finns säkert nån du har råd med! Och om den tappar färgen kan den bli lite grönare igen om man smörjer in den med ett gegga av färska, köttkvarnsmalda maskrosblad och en mindre hink karamellfärg! Det kan jag lova sitter i ordentligt och det finns ingen risk att färgen går ur!
PS.
Om jag nånsin får en grön bockade häst på halsen, ska jag ge dig 1000 kr för att ta emot den. (Hästen, inte halsen) Med löfte om att jag slipper se den igen! :);)

Visst är det spännande det där med att det gröna har en benägenhet att rinna bort och bli till en helt annan färg!

Allmänt: man ser en hel del annonser nu, tycker jag, med hästar som man misslyckats med. Antingen säljaren själv eller någon tidigare ägare; med en aktuell säljare som verkar ha tagit sig vatten över huvudet.
Tråkigt.
För hästarna, som riskerar att bli vandringspokaler för att en del av oss inte har realistisk syn på vad vi själva klarar av (gäller självklart inte mig ;)).

Det är lite därför jag tagit till mig mina tusenkronorshästar: ingen hästbrist hos mig, inte, men båda tusenkronorshästar var sådana där man egentligen hade slakt som alternativ och det tyckte jag var synd på ganska unga och friska individer som "bara" utvecklat ganska otäckt beteende.
Den ena är en nu åttaårig islandsvalack som blev en trevlig ridhäst och kan bli en rätt OK tävlingshäst på lätt nivå.
Den andra är en nu fyraårig bruksnordis som verkar bli en trevlig ridhäst (verkar; har inte haft den så länge så jag har just inte ridit honom eftersom han inte var skodd när han kom och jag väntar på vettigt underlag).

Videor i annonser tycker jag om. Gillar betydligt mindre att folk promt ska lägga på nån musik på videon, det tillför inget tycker jag. Men oftast är det ju nån helt ok, normal låt ändå.

En video där musiken är en cover på Adeles Hello, fast med en sångtext som handlar om att knarka och bli hög tycker jag inte ger nåt speciellt seriöst intryck? :confused: Annars helt vettig ridvideo på en häst som ser trevlig ut. Hur tänkte de där?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 058
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 880
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama