Vill du ge stackarn en hjärtinfarkt?
Jag tror inte att ni tycker om mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill du ge stackarn en hjärtinfarkt?
Jodå, jag gör! Jag fördömer dem juJag tror inte att ni tycker om mig
Någon som kan förklara för en som inte är så insatt i hundar vad som är "" med det här?En hundannonons som jag lagt in på facebook för något år sedan och fick upp bland minnen.
"Mamma är renrasig Siberian Huskie - race varianten, bolltokig, intelligent och tränar för blodspår.
Pappa är en renrasig Bordercollie med meriterande föräldrar, ska när han passerar 15 månader ta vallhundsprov och tävla i lydnad.
En planerad parning och medveten blandras. Huskiens lugna temperament hämmar det nervösa i bordercollien, vilket ger underbara, lugna bordercollies med mycket arbetsvilja och stort tålamod."
Herregud
Någon som kan förklara för en som inte är så insatt i hundar vad som är "" med det här?
Jaha, jag kan inte så mycket om raserna men misstänkte att det var något med dom, men inte riktigt hundra på vad, men nu förstår jag.Att man tror att man ska kunna få lugna BCvalpar genom att para in en helt annan högtempererad ras med en individ som dessutom verkar ha stressproblem (bolltokig)
Någon som blir intresserad? Detta är hela annonsen... Inga bilder eller filmer finns i annonsen.
"Helt vanlig stor brun häst
Trevlig trygg häst ca 170 cm
Vi har hoppat runt 80-120 cm Ej tävlad Pris går att diskutera vid snabb smidig affär"
Sånt gör mej bara så arg och lessen för hästens skull. Förstår att de vill ha hästen såld men att försöka dölja att hästen haft sådana problem är inte okej.Blev så beklämd häromdagen. En väns vän ska köpa häst och hittar en väldigt trevlig. Personen blir stormförtjust i hästen vid provridning men först då framkommer att den har ett röntgenfynd. Min vän frågade mig om det hela då det var risk för reservationer i försäkringen och jag sa 'nej allt kommer skyllas på detta'. Efter hand kryper det fram mer. Det röntgenfynd som nämndes vid provridningen är endast ett av flera. Det finns bla pålagringar i minst en led samt ytterligare röntgenfynd i hovar och även i någon annan led. Hästen var rejält halt för mindre än ett halvår sedan men är nu friskförklarad. När jag studerar filmen reagerar jag först på att hästen endast visas i trav i ena varvet samt att den vid längning ser knackig ut fram. Vid ytterligare tittande på filmen så inser jag att hästkraken är halt bak också och så dålig som jag är på att se bakbenshältor så lär det vara rätt rejält .
I annonsen nämns altså inte ett enda ord om att hästen har haft problem.
Nu har jag tänkt på den här tråden varje gång jag mockat, i över en månads tid. Någon skrev förut om en annons där de angett att hästen är renlig i boxen och tyckte det var udda/roligt. Någon annan skrev att hen lätt skulle se det som ett köpargument.
Jag instämmer! Varenda gång jag mockar åt nya donnan svär jag över grisiga hästar. Det tar tid, ryggen går av, det kostar skjortan i strö. Skulle LÄTT välja en renlig mellan två likvärdiga hästar - skulle betala mer för den renliga tom (man har igen det i strökostnad sen...)
Håller med!Nu har jag tänkt på den här tråden varje gång jag mockat, i över en månads tid. Någon skrev förut om en annons där de angett att hästen är renlig i boxen och tyckte det var udda/roligt. Någon annan skrev att hen lätt skulle se det som ett köpargument.
Jag instämmer! Varenda gång jag mockar åt nya donnan svär jag över grisiga hästar. Det tar tid, ryggen går av, det kostar skjortan i strö. Skulle LÄTT välja en renlig mellan två likvärdiga hästar - skulle betala mer för den renliga tom (man har igen det i strökostnad sen...)
Oh, det är en sån annons jag skulle kunna svara på.............. Fast jag absolut inte vill ha nåt russ, egentligen.....Under rubriken Ponnyer till salu:
"Ett russ för den russlöse
Har du inget russ? Eller har du kanske ett för lite? ... "
Känner mig träffad för jag varken har eller känner ngt större behov av att vara medrussad!
Under rubriken Ponnyer till salu:
"Ett russ för den russlöse
Har du inget russ? Eller har du kanske ett för lite? ... "
Känner mig träffad för jag varken har eller känner ngt större behov av att vara medrussad!