Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rubriken på en annons under hästar

GRATIS ENGELSK BULLDOG VALPARNA

:banghead:
Resten av texten gör inte direkt att annonsen ser seriösare ut

hon är en blandning i mellan Rottweiler/ Alaskan husky
hon har fått alla sina sprutor och hon är cipad,
hon är 1 år gammal hon är inte helt rumsren riktigt men hon har blivit väldigt duktigt på att säga till när hon behöver gå ut, hon tuggar på saker ibland när hon e uttråkad, när man e ute med henne kan hon vilja jaga fåglar,

Så duktigt att en ett år gammal hund nästan är rumsren.....just det såldes av anledning av den klassiska allergin, åååå jag bara hatar hatar hatar dessa idioter som sätter dom här stackars blandningarna till världen !

Blandras Schäfer/Rottweiler 10 veckor
Dom är sociala och friska och så vill jag dom ska förbli därför ser jag inte priset som det viktigaste.
Det ligger mycket arbete naturligtvis bakom och fodret
och vällingen är inte gratis.
Ändå så ser jag det som betydligt viktigare att dessa underbara krabater kommer till en rätt miljö snarast för grund dressyr.

P.g.a plötsligt ändrade familjeförhållanden är min 8-veckor gamla valp som bara bott hos mig i ett dygn nu till salu.

*random info*

Hon är otroligt smart, lyhörd och full energi. Därför har rumsrenhets- och ensamhetsträningen gått med väldigt snabba steg och redan gett bra resultat. Hon är en otroligt mysig valp som älskar att gosa och träffa nya människor.

Ah just ja, rubriken står "amstaffvalp" så är det länkat till "uppfödarens annons" då är mamman Dobermann/Amstaff/Rottweiler och pappan "bully"/amstaff

:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Nu har jag tänkt på den här tråden varje gång jag mockat, i över en månads tid. Någon skrev förut om en annons där de angett att hästen är renlig i boxen och tyckte det var udda/roligt. Någon annan skrev att hen lätt skulle se det som ett köpargument.

Jag instämmer! Varenda gång jag mockar åt nya donnan svär jag över grisiga hästar. Det tar tid, ryggen går av, det kostar skjortan i strö. Skulle LÄTT välja en renlig mellan två likvärdiga hästar - skulle betala mer för den renliga tom (man har igen det i strökostnad sen...)

Min har också blivit mycket renligare när jag bytte plats på höet+vattnet :love:
Samma med kompisens häst som fick en större box :D

I princip alla valpar får välling. Tror aldrig någonsin jag köpt en valp som inte är uppfödd på delvis välling. Snällt mot magarna osv. Så även rasuppfödare ger valparna välling.
Aldrig hört faktiskt, därav frågan. De uppfödare jag besökt har valparna varit med mamman och sen när de växt till sig fått uppblött valpfoder, men det kanske inte går att göra så hos alla uppfödare?

Aldrig hört faktiskt, därav frågan. De uppfödare jag besökt har valparna varit med mamman och sen när de växt till sig fått uppblött valpfoder, men det kanske inte går att göra så hos alla uppfödare?

Alltså de som fått välling har såklart varit med mamman. Inte att man tagit dem ifrån mamman! Och de äter den från fat/skål, inget nappande eller så

Men i övergången dia och foder så dyker välling upp hos många många uppfödare. Välling, köttfärs, uppblött foder osv. Så för de flesta uppfödare är välling en kostnadspost bland alla andra för att ta upp en valpkull.

Alltså de som fått välling har såklart varit med mamman. Inte att man tagit dem ifrån mamman! Och de äter den från fat/skål, inget nappande eller så

Men i övergången dia och foder så dyker välling upp hos många många uppfödare. Välling, köttfärs, uppblött foder osv. Så för de flesta uppfödare är välling en kostnadspost bland alla andra för att ta upp en valpkull.
Det jag minns från när mamma köpte valp, han fick ingen välling när han kom hem till oss och uppfödaren sa inget om det heller. Är det något som funnits hela tiden eller hur kommer det sig att det verkar vara så olika?

Vi har fött upp hundar i mer än femton år och aldrig någonsin gett välling förutom sista kullen då det var tolv stycken och några småttingar behövde extra i flaska. Vi blöter upp torrfoder/färskfoder (beroende på vad de får just då) och ger valparna, aldrig någonsin välling.

Det jag minns från när mamma köpte valp, han fick ingen välling när han kom hem till oss och uppfödaren sa inget om det heller. Är det något som funnits hela tiden eller hur kommer det sig att det verkar vara så olika?

Är nog mycket tycke och smak. Och till viss del mode.

Men det är för att återknyta till tråden och in topic att valpar fått välling - så länge det inte är det enda de fått då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 059
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V