Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag tänkt på den här tråden varje gång jag mockat, i över en månads tid. Någon skrev förut om en annons där de angett att hästen är renlig i boxen och tyckte det var udda/roligt. Någon annan skrev att hen lätt skulle se det som ett köpargument.
Jag instämmer! Varenda gång jag mockar åt nya donnan svär jag över grisiga hästar. Det tar tid, ryggen går av, det kostar skjortan i strö. Skulle LÄTT välja en renlig mellan två likvärdiga hästar - skulle betala mer för den renliga tom (man har igen det i strökostnad sen...)
Välling? Räcker det inte med valpfoder??Det ligger mycket arbete naturligtvis bakom och fodret
och vällingen är inte gratis.
Välling? Räcker det inte med valpfoder??
Aldrig hört faktiskt, därav frågan. De uppfödare jag besökt har valparna varit med mamman och sen när de växt till sig fått uppblött valpfoder, men det kanske inte går att göra så hos alla uppfödare?I princip alla valpar får välling. Tror aldrig någonsin jag köpt en valp som inte är uppfödd på delvis välling. Snällt mot magarna osv. Så även rasuppfödare ger valparna välling.
Aldrig hört faktiskt, därav frågan. De uppfödare jag besökt har valparna varit med mamman och sen när de växt till sig fått uppblött valpfoder, men det kanske inte går att göra så hos alla uppfödare?
Det jag minns från när mamma köpte valp, han fick ingen välling när han kom hem till oss och uppfödaren sa inget om det heller. Är det något som funnits hela tiden eller hur kommer det sig att det verkar vara så olika?Alltså de som fått välling har såklart varit med mamman. Inte att man tagit dem ifrån mamman! Och de äter den från fat/skål, inget nappande eller så
Men i övergången dia och foder så dyker välling upp hos många många uppfödare. Välling, köttfärs, uppblött foder osv. Så för de flesta uppfödare är välling en kostnadspost bland alla andra för att ta upp en valpkull.
Det jag minns från när mamma köpte valp, han fick ingen välling när han kom hem till oss och uppfödaren sa inget om det heller. Är det något som funnits hela tiden eller hur kommer det sig att det verkar vara så olika?
Idag på FB:
2 planket. En selen ca 136cm mig samt en välutbildad svettis som både är körd och riden
Känner att jag saknar både selen och svettis hemma, endast 15000 kr
Svettisar har jag redan, faktiskt flera stycken.Idag på FB:
2 planket. En selen ca 136cm mig samt en välutbildad svettis som både är körd och riden
Känner att jag saknar både selen och svettis hemma, endast 15000 kr
Men den gör det ju på kommando förstår du väl. För det är ju önskvärt att hästen kan stegra på kommando"Världens snällaste shettis."
Så är det en bild där den stegrar med ryttare....
Men den gör det ju på kommando förstår du väl. För det är ju önskvärt att hästen kan stegra på kommando
Fallskärmshoppning?Min kan stegra utan kommando, dock är hon 170 hög och det är allt annat än önskvärt
Men den gör det ju på kommando förstår du väl. För det är ju önskvärt att hästen kan stegra på kommando