Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu på "stor annonssajt":

En 4-åring med medfödd svankrygg (kraftig) som säljes "pga tidsbrist"... Kan det månne vara så att man kommit på att den blir svår att hitta sadel till? ;)

Såg också den, men jag började fundera över ärftlighet, eftersom jag har en häst efter samma hingst.

annonseras som "kallblod", hela annonstexten är med:

Tänkte kolla upp lite om det finns nån seriös människa där ute som kanske skulle vilja köpa min underbara hingst? Då jag ska flytta till stan så känner jag att jag inte kommer ha så mycket tid för min älskling.vill inte sätta nått pris på honom tycker att detta är svårt. Så kom gärna med bud absolut inga skambud

Man undrar vilken kallblodig ras?

Tänkte kolla upp lite om det finns nån seriös människa där ute som kanske skulle vilja köpa min underbara hingst? Då jag ska flytta till stan så känner jag att jag inte kommer ha så mycket tid för min älskling.vill inte sätta nått pris på honom tycker att detta är svårt. Så kom gärna med bud absolut inga skambud

Undrar hur annonsören tänker ??
Såg en liknande igår blandrashane snäll trevlig säljes till gott hem på landet. . Ingenting om hunden väger 3 eller 30 kg eller egenskaper hos den..

Och lite petitesser som ålder, om den är inriden eller inkörd (eller utbildad..blablabla), mankhöjden (1m eller 1,9m, liksom..)... Men äsch, nu ska vi inte vara så kinkiga! :p

"Priset är prutat och klart! Dock dyrare vid långsammare affär!"

hm så de sätter ett pris och om köparna tvekar så höjer de priset? Funderar på och hur tänker prishöjningen ska gå till, 10kr/dag? - från det att man kontaktar dem? :p låter krångligt :p ;)

Får mig att tänka på de som skriver att priset stiger i takt med utbildningen. Såg det just på fyraåringen som byter i vartannat. Om man inte lyckats sälja hästen på någon månad, är det då inte bättre att sänka priset än att hota med att höja det?

Får mig att tänka på de som skriver att priset stiger i takt med utbildningen. Såg det just på fyraåringen som byter i vartannat. Om man inte lyckats sälja hästen på någon månad, är det då inte bättre att sänka priset än att hota med att höja det?

Det naturliga känns ju som att man sätter ett pris och sen sänker det ifall det blir en snabb affär. Tankevurpan blir ju när man försöker göra tvärtom. det funkar inte riktigt lika bra omvänt.

Jag har tänkt att de som höjer prisen iochmed utbildning måste räkna med att affären drar ut, eller blir de hästarna snabbare utbildade än andra hästar? skänkelvikning avklarad på en vecka?

"Golden valpar tik o hanne leverans klara nu.
Kommer efter fria föreldrar utan några hälsoproblem...
Valpar är 100% renrasiga Golden Retriever

Alla papper klara för flytt
Chippade
Avmaskade
Vaccinerade
Registreras i Jbv
Välkomna att höra av er

Dem här hundar kommer att vara i storlek av Labrador,Schäffer,Rottweiler..."

Eller varför inte i storlek av just golden då? :idea:

"Golden valpar tik o hanne leverans klara nu.
Kommer efter fria föreldrar utan några hälsoproblem...
Valpar är 100% renrasiga Golden Retriever

Alla papper klara för flytt
Chippade
Avmaskade
Vaccinerade
Registreras i Jbv
Välkomna att höra av er

Dem här hundar kommer att vara i storlek av Labrador,Schäffer,Rottweiler..."

Eller varför inte i storlek av just golden då? :idea:

Klassas dessutom som blandrasvalpar eftersom det ser ut att saknas SKK-papper.

Annons: Jag söker en sadel som är 17 tum med normal bomvidd. Ska passa svängd rygg och inte kosta så mycket!
Svar: Jag har en gammal stübben, 17", normal bom, 1200 kr.
Annonsören: Den är tyvärr för dyr!

Vad kan man hitta för sadlar om man tycker 1200 är dyrt??
Jag såg en person pruta på en helt funktionell syntet sadel för 500, hon lade ett bud på 200kr "annars får det vara". :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18