Ah, då är jag inte helt ute och cyklar med andra ord, puh.Nej, jag håller med dig, det är därför jag reagerade så på annonsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, då är jag inte helt ute och cyklar med andra ord, puh.Nej, jag håller med dig, det är därför jag reagerade så på annonsen.
Anses det vara en merit när en sån ung häst kan byta i vartannat? Står även att den är långt utbildad för sin ålder, jag förstår inte riktigt varför man verkar stressa med prestation vid så ung ålder? Har jag missat något?
Då var jag inne på rätt spår, blev lite osäker ifall jag hade missat något.Nej det är ingen merit.
Seriebyten är ju något som ligger lååååååångt fram i utbildningen, och att som i denna annons ha det som ett säljargument att ens 4-åring gör byten i varannat -och på filmen visa obalanserade (vad annat kan man vänta sig av en fyraåring?) byten, om än i vartannat språng, där man VRÄKER runt hästen -är inget annat än pinsamt.
Den annonsen har dykt upp i mitt fb-flöde också, någon har gjort en "översättning" av annonstexten, lite taskigt men ganska roligt
Ska nu sälja min jätteTJOCKA halvblodsvalack som är född 2011. Han är långt utbildad för sin ålder samt är riktigt SNÄLL att ha och göra med EFTERSOM JAG INTE VET HUR MAN RIDER.
RYTTAREN gillar uppmärksamhet och är alltid först fram ATT ANMÄLA TILL TÄVLING. Hoppar bra samt går väldigt bra PÅ BOGARNA i dressyren med. Kan byten UTAN KVALITÉ samt byten i vartannat OM DU ÄR SNABB NOG ATT KASTA OM VIKTEN I SADELN och går stadigt i SKOTTKÄRREform.
Bara upp och tävla ÄVEN OM DU KOMMER SIST då det är de som fattas nu när grovjobbet ATT FÖRSTÖRA EN UNGHÄST är gjort. Hoppar allt och med glädje. Pigg och framåt samt arbetsvillig ÄVEN OM DU FLAXAR MED ARMARNA. Ca 165 cm. Hoppad 1m. Nätt och trevlig i modellen, OM DU BANTAR HONOM högrest och snygg KAN HAN BLI OM DU KAN RIDA. Kan även tänka mig avbetalning vid bra hem SOM KAN GÖRA OM OCH GÖRA RÄTT!
Film finns!
(Texten med versaler är alltså någon annan som ändrat/lagt till)
Hittade en bra dressyrtalang född 1996, borde inte "talangen" kommit fram för längesedan då?
EDIT: Tycker f.ö. det är lite synd om de stackars hästarna, som på ålderns höst(18-25+), blir vandringspokaler, de är ganska vanliga i annonser nu tycker jag, flera återkommer efter försäljning. Då hade jag nog avvägt avlivning istället, om jag nu absolut inte kunde ha kvar min häst.
Fast i skikten 18-20 finns det ju en mängd fina läromästare där det finns köpare. Har själv tittat på mycket sådana och inte sett att någon sålts vidare. 25+ däremot, det är inte helt okej.
Självklart kan de vara bra läromästare om de är pigga och friska fortfarande. Jag har sett en del som var till salu (och såldes) för ett till två år sedan och sedan är till salu igen nu. 25+arna blir jag nästan gråtfärdig när jag ser annonser på.
ja det är nog vad de flesta läser mellan raderna när man tittar på filmen. Det är uppenbart att definition av "stadig form" och "byten i varannat" kan vara väldigt bred stadig form för mig är något man bibehåller framförallt i övergångarna, men jag är ju bara en glad amatör på LB:1 nivå och som inte börjat med byten än
Det känns ungefär som en idoluttagning, förväntningarna på vad "idolen" ska prestera eftersom alla runtomkring h*n tycker h*n sjunger fantastiskt - och sedan så ylar sig igenom någon känd sång med knappt en ren ton - och det visar sig att det bara är mamma som varit h*ns enda kritiker.
En häst är en talang oavsett om den är tävlad eller inte. Totilas hade varit en talang även om han gått hela livet i en hage och skrotat.Hittade en bra dressyrtalang född 1996, borde inte "talangen" kommit fram för längesedan då?
Fast det är inget försäljningsargument längre i den åldern enligt migEn häst är en talang oavsett om den är tävlad eller inte. Totilas hade varit en talang även om han gått hela livet i en hage och skrotat.
Jag har aldrig skrivit något om försäljningsargument utan enbart kommenterat talang. Jag har inte läst annonsen men en häst kan vara högt utbildad och aldrig satt sin hov på en tävlingsplats pga bristande intresse eller tävlingsnerv hos ägaren, det är dock inte en sämre häst eller mindre talang för det.Fast det är inget försäljningsargument längre i den åldern enligt mig
Nej, en sån häst hade passat mig riktigt bra.Jag har aldrig skrivit något om försäljningsargument utan enbart kommenterat talang. Jag har inte läst annonsen men en häst kan vara högt utbildad och aldrig satt sin hov på en tävlingsplats pga bristande intresse eller tävlingsnerv hos ägaren, det är dock inte en sämre häst eller mindre talang för det.
Kallblodsvalack född -87 bortskänkes mot symbolisk summa. En såpass gammal häst ska väl ändå få gå kvar hemma tills man måste ta bort den, vissa verkar inte vilja ta sitt ansvar utan försöker skjuta över det på andra
Ja, tyvärr är det ju billigare att göra så än att betala för avlivningsprocessen...Kallblodsvalack född -87 bortskänkes mot symbolisk summa. En såpass gammal häst ska väl ändå få gå kvar hemma tills man måste ta bort den, vissa verkar inte vilja ta sitt ansvar utan försöker skjuta över det på andra
Vi har en gemensam vän, ser jag. Jag gillar verkligen inte att skratta åt andras misstag och jag rider själv inte så fantastiskt, men den där texten var ganska klockren...Den annonsen har dykt upp i mitt fb-flöde också, någon har gjort en "översättning" av annonstexten, lite taskigt men ganska roligt
Ska nu sälja min jätteTJOCKA halvblodsvalack som är född 2011. Han är långt utbildad för sin ålder samt är riktigt SNÄLL att ha och göra med EFTERSOM JAG INTE VET HUR MAN RIDER.
RYTTAREN gillar uppmärksamhet och är alltid först fram ATT ANMÄLA TILL TÄVLING. Hoppar bra samt går väldigt bra PÅ BOGARNA i dressyren med. Kan byten UTAN KVALITÉ samt byten i vartannat OM DU ÄR SNABB NOG ATT KASTA OM VIKTEN I SADELN och går stadigt i SKOTTKÄRREform.
Bara upp och tävla ÄVEN OM DU KOMMER SIST då det är de som fattas nu när grovjobbet ATT FÖRSTÖRA EN UNGHÄST är gjort. Hoppar allt och med glädje. Pigg och framåt samt arbetsvillig ÄVEN OM DU FLAXAR MED ARMARNA. Ca 165 cm. Hoppad 1m. Nätt och trevlig i modellen, OM DU BANTAR HONOM högrest och snygg KAN HAN BLI OM DU KAN RIDA. Kan även tänka mig avbetalning vid bra hem SOM KAN GÖRA OM OCH GÖRA RÄTT!
Film finns!
(Texten med versaler är alltså någon annan som ändrat/lagt till)