Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Söker en stor häst nu helst frieser, new forrest, nordesvensk eller Islandshäst kan var andra raser
För billigaste pris helst bortskänkes då jag knappt har pengar
jag som ska ha den är 13 med 10 års riderfarenhet
Hästen kommer behandlas som en prins eller prinsessa
den kommer bli riden 1-2 gånger i veckan och kommer inte tävlas
Hästen kan vara nära på slakt men jag vill ha en kompis för livet"

Ursäkta mig, men är folk korkade?

Säljes billigt då hon inte går igenom longerings prov vid besiktning. Inga reaktioner på böjprov och inga röntgen förändringar. Kiropraktor gissar på att kotorna bakom sadeln ligger för tajt. Hon säljes inte som tävlings ponny eller projekt ponny, utan hon ska bara vara till avel eller skogsridning då hon har en rörelse störning.

Man tycker alltså att ett sto med en rörelsestörning som kan bero på att kotorna ligger för tätt är lämplig till avel.

Dessutom är jag lite fascinerad över alla som försöker att sälja sina icke dräktiga ston till avel när betäckningssäsongen precis tagit slut.

"Söker en stor häst nu helst frieser, new forrest, nordesvensk eller Islandshäst kan var andra raser
... Dvs annonsören vill ha en medryttar häst 2 ggr i veckan då hen inte har pengar eller tid för att motionera hästen mer än 2 ggr i veckan.
Låter som ngt en 13 åring kan skriva ihop, rent önsketänkande.

Undra vem det är som ska stå för omkostnaderna då det knappt finns pengar att köpa en häst? Får nästan hoppas att en sådan annons inte får några svar. :nailbiting:

... Dvs annonsören vill ha en medryttar häst 2 ggr i veckan då hen inte har pengar eller tid för att motionera hästen mer än 2 ggr i veckan.
Låter som ngt en 13 åring kan skriva ihop, rent önsketänkande.

Så kan det inte vara. Den vill ha en häst gratis, helt ska den skänkas eftersom annonsören inte har pengar.

Jag kan faktiskt inte tolka det på något annat sätt.

Hittade en annons på en fyraåring som var välutbildad och kunde byten i vartannat. På videon gick den inte ens i form.:-o 

Hittade en annons på en fyraåring som var välutbildad och kunde byten i vartannat. På videon gick den inte ens i form.:-o 
Gick i form? Tyckte den gick fint för åldern. Tittade dock inte igenom hela filmen och tycker texten var lite konstig. Men knappast något fel i formen överlag..

Gick i form? Tyckte den gick fint för åldern. Tittade dock inte igenom hela filmen och tycker texten var lite konstig. Men knappast något fel i formen överlag..

Tycker också den gick rimligt för en fyraåring.
Men kanske inte riktigt som det lät och utlovades i texten :angel:

haha man måste ju beundra att de är så envetna!!!

och varför är det så ofta just frieser???? Viss att de är slående snygga, men bilderna är ju ofta inte alls på någon frieser, så det gör dem ju ingen nytta! Finns det någon dålig googleöversättning från något språk som jag missat som genererar detta?

Det betyder fullblod eller renrasig på tyska och holländska.

Tycker också den gick rimligt för en fyraåring.
Men kanske inte riktigt som det lät och utlovades i texten :angel:

Ja, men självklart var det bra för en fyraåring, det jag reagerade på var att om det står att hästen kan byten i vartannat (även om det osannolikt nog gäller en fyraåring) så förväntar iaf jag mig något helt annat än det som visades på filmen.

EDIT: Den nya filmen var klart bättre...

Senast ändrad:
Ja, men självklart var det bra för en fyraåring, det jag reagerade på var att om det står att hästen kan byten i vartannat (även om det osannolikt nog gäller en fyraåring) så förväntar iaf jag mig något helt annat än det som visades på filmen.

EDIT: Den nya filmen var klart bättre...
Jag såg filmen också (den nya, inte sett den gamla), slutet kändes lite stressat när de försökte göra byten i vartannat.

Anses det vara en merit när en sån ung häst kan byta i vartannat? Står även att den är långt utbildad för sin ålder, jag förstår inte riktigt varför man verkar stressa med prestation vid så ung ålder? Har jag missat något?[/QUOT

Nej, jag håller med dig, det är därför jag reagerade så på annonsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka