Görel
Moderator
"Svenskt halvblod säljes. Valack till salu. f-03 e. (fullblodspappa) u. (swb mamma)."
Vad är felet med det?
Alla fullblodsraser är godkända inkorsningsraser och ger raskod 04.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Svenskt halvblod säljes. Valack till salu. f-03 e. (fullblodspappa) u. (swb mamma)."
Vi kan nog iaf utgå ifrån att det inte är ett fullblod oavsett variant.
Det är vi helt överens om! Erkänner att jag missade raden med ordet fullblod, tänkte bara att en oldenborgare av gammal modell kanske skulle kunna se ut som en frieser.
Jaha, det hade jag inte koll på. Tack för att du upplyste mig Jag reagerade mest på att en fbl/hbl-korsning klassades som svenskt halvblod för mitt huvud är svenskt halvblod detsamma som swb, alltså endast halvblod i de närmsta leden.Vad är felet med det?
Alla fullblodsraser är godkända inkorsningsraser och ger raskod 04.
Under kategorin fullblod kan man hitta nästan vad som helstVi kan nog iaf utgå ifrån att det inte är ett fullblod oavsett variant.
Jaha, det hade jag inte koll på. Tack för att du upplyste mig Jag reagerade mest på att en fbl/hbl-korsning klassades som svenskt halvblod för mitt huvud är svenskt halvblod detsamma som swb, alltså endast halvblod i de närmsta leden.
Gäller det endast fullblodsraser eller även andra raser?En häst kan ha 99.5% fullblodsraser i sig och ändå vara rasren SWB om den sista 0.5% är av rätt ras.
Kolla in Jovial 369 http://www.sporthorse-data.com/d?i=553309
Gäller det endast fullblodsraser eller även andra raser?
Tack för info! Ska sluta kapa tråden nuEndast fullblodsraser per automatik. Många andra varmblodiga ridhästraser brukar godkännas.
Våra moderna varmblodiga ridhästar, SWB, är framavlade genom att korsa in xx, ox och x. Det finns alltså inget som heter korsning arab/halvblod, fullblod/halvblod, anglo/halvblod utan de får alla raskod 04 vilket är raskoden för SWB.
Jaha, det hade jag inte koll på. Tack för att du upplyste mig Jag reagerade mest på att en fbl/hbl-korsning klassades som svenskt halvblod för mitt huvud är svenskt halvblod detsamma som swb, alltså endast halvblod i de närmsta leden.
Trillade över en annons igår kväll (hittar den dock inte nu) om en 4-åring som i rubriken har det mycket säljande "byter i vartannat!".. och i annonstexten trycker man på att den är långt "framme" i sin utbildning och byter ned till vartannat.
Vet inte om jag tycker att det är en merit på en fyraåring...
Inte i mina ögon. Får mig att tänka på Don Dorn.
Såg också den annonsen, tänkte i mitt stilla sinne att de bytena var nog inte helt rena och hände nog bara en gång... När jag sedan såg filmen så bekräftades mina tankar.Trillade över en annons igår kväll (hittar den dock inte nu) om en 4-åring som i rubriken har det mycket säljande "byter i vartannat!".. och i annonstexten trycker man på att den är långt "framme" i sin utbildning och byter ned till vartannat.
Vet inte om jag tycker att det är en merit på en fyraåring...
Vad tycker vi om den 11-årige hästen med kissing spines och för knappt två år sedan fraktur/fissur ena fram, som säljs som "multitalang"???
Vad tycker vi om den 11-årige hästen med kissing spines och för knappt två år sedan fraktur/fissur ena fram, som säljs som "multitalang"???