Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Flott och lättskrämd valack 5 år"

Ja ja, jag förstår att det kan vara bra att vara tydlig med att hästen är väldigt lättskrämd, men måste det stå i rubriken? känns som att det avskräcker många från att klicka och läsa vidare

Gillar resten av annonsörens annonser med, snacka om brutalt ärlig mot sina egna hästar... :p
Nästa rubrik är "temperamentsfull dam" och innehåller bla "Lättstressad, vimsig yrhöna. Vill mer än hon kan."

Resten av den lättskrämda annonsen är ju bla "Mycket känslig, har dåligt självförtroende och är väldigt lättskrämd. Har starkt flyktbeteende och har skenat mer än en gång." och "Tävlingsämne för dig som har bra balans, oändligt tålamod och inte är farträdd." Okej... Jag börjar förstå att hästen är typ livrädd vid ridning? :D :grin:

Gillar resten av annonsörens annonser med, snacka om brutalt ärlig mot sina egna hästar... :p
Nästa rubrik är "temperamentsfull dam" och innehåller bla "Lättstressad, vimsig yrhöna. Vill mer än hon kan."

Resten av den lättskrämda annonsen är ju bla "Mycket känslig, har dåligt självförtroende och är väldigt lättskrämd. Har starkt flyktbeteende och har skenat mer än en gång." och "Tävlingsämne för dig som har bra balans, oändligt tålamod och inte är farträdd." Okej... Jag börjar förstå att hästen är typ livrädd vid ridning? :D :grin:

jag gillar absolut brutalt ärligt - bättre än diplomatiskt förskönande

Hittat ytterligare en såndär fantastisk annons som man bara vill köpa osedd och skicka pengar direkt bara säljaren lovar att skicka hästen på lastbil nästa vecka!! :p

Frisiska Valack, svart pinto. 6 år gammal, ca 156 cm höjd. Är Barhufer, smide och Verladefrom. Mycket söt att hantera. Känner till alla typer av ljud, bilar, traktorer .... hundar, barn ... Om Fritid terräng ridit (English un Western). Bor i ett öppet stall. Pigga och friska. Med Pass och accessoarer. För ytterligare frågor eller nyare bilder, kan du gärna kontakta mig,

Egentligen gratis adoption
Pris 18 000 kr

Hästen på bilden är varken svart eller frieser, utan en fux som möjligtvis även är stickelhårig. Hästen rids barrelrace på bana och alltså inte i skogen som annonsen säger. :eek:

Men man kan sääääkert lita på att köparen är döseriös och superärlig!:devil:

Hittat ytterligare en såndär fantastisk annons som man bara vill köpa osedd och skicka pengar direkt bara säljaren lovar att skicka hästen på lastbil nästa vecka!! :p

Frisiska Valack, svart pinto. 6 år gammal, ca 156 cm höjd. Är Barhufer, smide och Verladefrom. Mycket söt att hantera. Känner till alla typer av ljud, bilar, traktorer .... hundar, barn ... Om Fritid terräng ridit (English un Western). Bor i ett öppet stall. Pigga och friska. Med Pass och accessoarer. För ytterligare frågor eller nyare bilder, kan du gärna kontakta mig,

Pris 18 000 kr

Hästen på bilden är varken svart eller frieser, utan en fux som möjligtvis även är stickelhårig. Hästen rids barrelrace på bana och alltså inte i skogen som annonsen säger. :eek:

Såg den säljaren också, men då var det en frieser på bilden, beskriven som holsteiner/halvblod, ett sto fast hästen hette Marko, och slutligen kategori islandshästar, inriktning western.
Pris 18000 eller "gratis adoption med allvar".

:D Älskar att hästen kommer med accessoarer också :rofl:

Åhå! Samma säljare igen. Den här gången en frieser både till bild, text, rätt kön och rätt kategori. Så hen gör ju framsteg :up:
Däremot kommer hästen med "full uppsättning av röntgenstrålar". :banana:

haha man måste ju beundra att de är så envetna!!!

och varför är det så ofta just frieser???? Viss att de är slående snygga, men bilderna är ju ofta inte alls på någon frieser, så det gör dem ju ingen nytta! Finns det någon dålig googleöversättning från något språk som jag missat som genererar detta?

Just det här med "mycket söt att hantera", skvallrar om att det är googles översättning. Personen kan visst vara seriöst, men mycket var ju tok pga att de inte kan prata svenska. :)

haha man måste ju beundra att de är så envetna!!!

och varför är det så ofta just frieser???? Viss att de är slående snygga, men bilderna är ju ofta inte alls på någon frieser, så det gör dem ju ingen nytta! Finns det någon dålig googleöversättning från något språk som jag missat som genererar detta?

haha det kanske finns någon undersökning på att just frieserköpare är mer godtrogna än övriga hästköpare ;)

Pris 18 000 kr

Alltså, jag skulle ju aldrig köpa en häst om den inte var stilmedveten nog att ha snygga accessoarer! :up:

Fullblod.
Vallack.
Superfint sto född 2009 ca 165cm. E. Urmann af hvarre, ue. Compact. Snäll i alla lägen både i ridningen och hanteringen! Snäll att sko, lasta, bada mm. Går i alla gångarter både på banan och i skogen, mest riden i skogen och går i alla gångarter gärna först men också efter utan problem. Lite riden ensam i skogen och det går också bra. Trafiksäker, van vid det mesta, inte mött någon motorcykel än. Börjar bli allt stadigare och bärig i ridningen och är positiv till nytt! Ring gärna för mer info annars maila.

Jönköping
Norrbotten. :meh:

Och bilderna är mycket lik en friser.

Fullblod.
Vallack.
Superfint sto född 2009 ca 165cm. E. Urmann af hvarre, ue. Compact. Snäll i alla lägen både i ridningen och hanteringen! Snäll att sko, lasta, bada mm. Går i alla gångarter både på banan och i skogen, mest riden i skogen och går i alla gångarter gärna först men också efter utan problem. Lite riden ensam i skogen och det går också bra. Trafiksäker, van vid det mesta, inte mött någon motorcykel än. Börjar bli allt stadigare och bärig i ridningen och är positiv till nytt! Ring gärna för mer info annars maila.

Jönköping

Roligt med namnet Marco också, till ett sto... eller var det en valack? Och "Ring gärna för mer info", finns inget nummer att ringa. :grin:

Det verkar vara många som tycker att det är roligt att lägga in fuskannonser på hästnet just nu. Såg i veckan en annons om ett isabellfärgat fullblod. Förutom att färgen inte förekommer bland fullblod var det olika hästar på bilderna. Jag anmälde annonsen och inom någon timme var den borta.

Fullblod.
Vallack.

Jönköping

Intressant, den ende hingst jag känner till som heter Compact är en arabhingst :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka