Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjo!

Inte en annons som sådan utan en site på nätet som säljer hästgrejor. Jag hittade ett par ursnygga boots i rätt färg, men känner att jag tvekar att köpa nåt från en affär som beskriver sina boots såhär:
"Dessa stövlar garanterar optimalt skydd mot skador orsakade av smide. Tillverkad av 6 mm neopren och täckt med ventilerad och absorbera Nylex ®, med en insats på lökarna i hälarna för exakt positionering och ett säkert grepp. Nylon fodrad neopren anti-skavande kanter. Fäst med 2 självgripande remmar för perfekt passform."

(och jag förstår att det är en google-översättning eller liknande men det gör ingen skillnad, det känns oseriöst iaf).

/Lavinia

Ett seriöst företag kan väl lägga lite tid på att skriva en ordentlig beskrivning av produkten på svenska, om det är en svensk sida då.

Ja, det är ett svenskt företag och jag håller med.

(och skäms lite för att företaget jag jobbar på översätter från tyska till svenska och tvärt om med google translate. Ibland har vi fått skämmas ordentligt.).

/L
Ett seriöst företag kan väl lägga lite tid på att skriva en ordentlig beskrivning av produkten på svenska, om det är en svensk sida då.

Ingen annons men ang. sadlar.
Gick på en marknad där det i ett loppisstånd såldes en sadel. Tyvärr tog jag ingen bild men den var gammal och sliten. Något i stil med denna men såg tråkigare ut (jag kände inte på den)
pa110708_52580efe9606ee40d62c7a25.jpg

Pris 1000:-
Som hittat ;)

Det funkar inte riktigt så, att det handlar om seriös eller inte.
Företaget har en leverantör till sitt sortiment. Detta saluför företaget med samma upplägg i olika länder, fast med rätt valuta och moms etc för varje enskilt land.
Det är ganska vanligt att man kan se flaggor för olika länder och efter tryck på den når man de svenska villkoren, på hemsidan.
Företaget når på så vis en större marknad. För att göra det lätt för sig används google translate, när de bygger upp sin verksamhet. Stoooora företag har resurser att översätta själva.
Är man osäker kan man prova att kontakta företaget innan köp och se hur deras verksamhet fungerar i att vara tillmötesgående och svara på frågor som rör produkten.
Min fundering jag har om den här typen av företag är hur en eventuell retur fungerar, eftersom varans lager ligger utomland. Det brukar ta långt tid att skicka tillbaka och att få ny vara i annan storlek.

Jag såg en kommentar till en saluannons:

"lastbil anpassad för körning".
Jo. Helst.

(jo, jag vet att man nog avsåg att lastutrymmet är utrustat så man får med hästochvagn för kördisciplinen, men kul var det).
Själv blir jag nyfiken på hur stor den lastbilen är, för mig är lastbilar de som är tyngre än 3,5 ton. Vet en del kallar lätta lastbilar för enbart lastbilar också, men hursomhelst diggar "lastbil anpassad för körning", tur den är körduglig annars hade väl ingen velat köpa den lastbilen. :rofl: :rofl: :rofl:

Det funkar inte riktigt så, att det handlar om seriös eller inte.
Företaget har en leverantör till sitt sortiment. Detta saluför företaget med samma upplägg i olika länder, fast med rätt valuta och moms etc för varje enskilt land.
Det är ganska vanligt att man kan se flaggor för olika länder och efter tryck på den når man de svenska villkoren, på hemsidan.
Företaget når på så vis en större marknad. För att göra det lätt för sig används google translate, när de bygger upp sin verksamhet. Stoooora företag har resurser att översätta själva.

Kan ju bara tala för mig själv som kund, men jag hade valt en annan sida om jag hamnade på en sån, det finns så otroligt många webbsidor som säljer samma saker så det skulle verkligen krävas att en "google translate" försäljare skulle vara specifik och att produkten inte gick att hitta någon annanstans för att jag skulle kolla upp sidan vidare och kanske beställa.

Själv blir jag nyfiken på hur stor den lastbilen är, för mig är lastbilar de som är tyngre än 3,5 ton. Vet en del kallar lätta lastbilar för enbart lastbilar också, men hursomhelst diggar "lastbil anpassad för körning", tur den är körduglig annars hade väl ingen velat köpa den lastbilen. :rofl: :rofl: :rofl:

Det var inte en B-kortsbuss. En stoooor lastbil.

Mysigaste hästen :)

Inlagd: 2015-09-13 Annonsid: 75271
Kategori: Medryttare Annonstyp: Med häst Pris:500 kr
Jag letar efter en tjej eller kille som skulle vilja hjälpa till med min häst ca 1 gång i veckan, kan ev. bli aktuellt med mer. Han är en liten tinker (inte så kraftig och maxad d-ponny) på 5 år, världens snällaste och är underbar när han väl känner personen, gör aldrig någonsin något dumt men är lite osäker med nya människor. Är man lugn och försiktig är det aldrig några problem.
Jag söker främst någon som skulle vilja mysa och pyssla med honom. Är du intresserad av att jobba från marken är det superkul och något som han säkerligen skulle tycka om. Det kan bli aktuellt med ridning då och då också dock krävs det mycket mer av ryttaren om man sitter på, men som sagt främst någon som kanske vill promenera, leka från marken och mysa. Han är verkligen supertrevlig och inte alls unghästig. Det finns ridhus, ridbana och massor av vägar i skogen och på grusvägar. Ca 10-15 min utanför Norrköping.

Pris går ev. att diskutera men jag hade tänkt ca. 500kr/månad. Jag vill även att man ska kunna hjälpa till med stallpass. Det är oftast ett pass/månad med undantag för vissa månader då det inte är något.

Är folk HELT från vettet ? Vem vill betala för att sköta någons häst och dessutom ta stallpass.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka