ANMÄLDA till bruks -09

Sv: ANMÄLDA till bruks -09

Ok, men varför försöker de i år igen? Har dock hört att det är lättare att bli gdk som 4-åring, men varför vet jag inte:confused:

Ok, men varför försöker de i år igen? Har dock hört att det är lättare att bli gdk som 4-åring, men varför vet jag inte:confused:
De är gissningsvis nöjda med hans utveckling.

Det ska bara vara de treåringar av absolut toppklass som blir godkända, eftersom de testas i ett begränsat prov.
En 4-åring hinner utvecklas mer och kanske visa fler talanger.
Vilket som är lättast, att få 3- eller 4-åring godkänd, beror nog på vem man frågar...

Senast ändrad:

Ett påpekande från moderatorn, som har grovstädat i tråden.
FLERA av er bör tänka lite extra på hur ni uttrycker Er på forumet! Det ska vara trevligt att läsa här och det är definitivt inte trevligt att läsa när ni hackar på varandra!
Det är inte heller särskilt lämpligt att sprida "information" om hur dumma/idiotiska/otrevliga etc namngivna hingstar är eller vad namngivna hingstägare/ryttare/utbildare har gjort, vi hoppar över det också!

Går man in och kollar resultatet ifjor så hade han 88766 = 35 ext (måste ha 38 exteriört för att kunna bli gdk som 3 åring) och sedan 6/6 i hoppningen (måste ha minst 8,5 alltså 8/9 för att bli gdk som treåring) därefter bröt han iom att det inte fanns en chans för honom att bli gdk iom att det är hopphingst han är. Tidigare fick man inga poäng alls om man bröt så det var många som valde det när kritiken inte blivit så bra för att det inte skulle finnas gamla poäng att plocka fram, detta ändrades alltså ifjor så därför finns poängen på de delmoment de genomfört.

Vart hittar du poängen ?
Vill nämligen veta Aniriscos poäng :) (3åring förra året e Numero Uno)

Nej det har jag då inte gjort!
Jag gillar Calido väldigt mycket, en av de få C-hingstarna jag gillar men jag kommer inte använda honom på mina xxor. Jag har tittat på flera söner som jag gillar men någon Golden Cross tror jag ej att det är.
Möjligtvis kan blodet gå på halvblods stoet.

Vilka xx linjer syftar du på?

Verkligen roligt med Odermus och att köpet är klart.O är en otrolig förärvare,dock förädlar han inte på samma sätt som pappa och avkommorna får i regel ett skarpare temperament.Typmässigt är O mkt Calido-(dubbel begåvad dessutom),vilket Cagancho inte är-han är mer typad av sitt möderne än sitt fäderne.

Håller med om att Bleckert hade en mycket dålig rygg men tror inte man ska skylla Colman för det-han ser absolut inte ut så och jag har sett en hel del avkommor som alla är av mycket bra typ och ffa alla hoppar mkt bra:)

Tyvärr är inte denna exteriöra svaghet helt ovanlig hos Carthago hästarna-skulle själv aldrig använda söner med detta blod utan vetskap om deras förrävning.

Rascalino själv fanns tidigare tillgänglig via Flyinge på FAI men jag tror knappt han fick ett enda sto då...

Visserligen var han fortfarande riktigt ung och har idag bekräftat sin förärvning, vilket måhända kan locka lite fler stoägare till hans blod.

Jag funderade mycket på honom när han fanns här tidigare men tycker mig inte ha något sto som passar sådär riktigt bra..

När han visades på Flyinges hingstvisning var han inte tillgänglig dock tyckte alla som såg honom där att det var en mkt fin hingst. Han var 4år det året och hade jag haft ett sto som skulle betäckts så hade jag använt honom på stört.

Finare ridbarhet har jag nog aldrig sett på en så ung häst.

Som jag förstår det så blev han tillgänglig betydligt senare så jag tror att de flesta som var intresserade av honom missade honom pga det

Verkligen roligt med Odermus och att köpet är klart.O är en otrolig förärvare,dock förädlar han inte på samma sätt som pappa och avkommorna får i regel ett skarpare temperament.Typmässigt är O mkt Calido-(dubbel begåvad dessutom),vilket Cagancho inte är-han är mer typad av sitt möderne än sitt fäderne.

Han borde ligga bra på mitt xx då? Hon har gått 1,40 så hon förtjänar en fin hingst ;).

Tyvärr är inte denna exteriöra svaghet helt ovanlig hos Carthago hästarna-skulle själv aldrig använda söner med detta blod utan vetskap om deras förrävning.

Helt rätt att Carthago ibland lämnar långa ryggar men Colman är faktiskt en av de bästa sönerna även när det gäller detta.Det är som vid all avel viktigt att känna till både hingstens och sitt stos ev svagheter för att i möjligaste mån undvika exteriöra fel.Att använda en Carthagohingst till ett sto med lång svag rygg är ju inget att rekommendera precis.Men Carthago har så många andra goda egenskaper som man vill ha hos en hopphäst och det är som alltid viktigt att se till helheten och inte bara en egenskap.

Är det någon som vet något om Cantini e.Contendro I - Calido, gillar den stammen skarpt!!!

*kl*

Chicago City (ex Chicago Z, e Carthago- Matchero), som ska visas, fick i helgen en godkänd son i Belgien. Bilder på sonen finns här.

*kl*
inte alls varit inne i bruks i år men blev glatt överraskad i år att Business x kommer dit :) Vilket lyft för angol om han lyfts fram. En mkt trevligt hingst ... här ska tummarna hållas blåa :)

Ja, han är riktigt fin, men något måste gått snett då han står som brun i anmälningslistan? Sist jag såg honom var han skimmel :angel:

Jaha, skriver de in vilken färg de föddes i? Visste jag inte.

KL
De som jag är mest intresserad är:
Z, Odermus R, Chipollini S, Caribo, Cantini, Right Man :D Top of the hill kan också vara intressant då jag gillar Clover Hill.

Är detta första gången som xx-hingstar helt saknas i anmälningslistan till ett Bruksprov?
Business x finns ju med, men här måste det väl till någon slags dipens om det skall vara möjligt att godkänna honom, eftersom Stubin x (trevlig tävlingshäst) väl inte var gdk, eller har han varit godkänd som anglo? Någon som har kläm på hur detta hänger ihop?

Tycker det kunde vara lite mer SF linjer med då de franska hingstarna dominerar FEI Hopplista(förärvning). Digital VT klart spännande ur den synpunkten.

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 952
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 602
Senast: Vingra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 615
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka