Sv: ANMÄLDA till bruks -09
Bleckert blev godkänd med dispens för sin exteriör (får ej ha betyg under 7) vilket diskuterades ganska flitigt då, dessutom var verkligen hans rygg då anskrämlig (rejält öppen ländrygg, svag överlinje och tydligt sänkt i ryggen såg riktigt svankig ut under ryttare) tror att du här har anledningen till att han inte blev så mkt använd. Idag (eller ja sista jag såg honom ifjor) så ser ryggen betydligt bättre ut nu när han musklat på sig, tror dock inte han varit tillgänglig för avel mer än första året ?
Har hittills sett tre avkommer efter honom och tyvärr får jag säga att två av dem har exakt hans rygg.
Bleckert Boy var ju e. Colman-Rocco, han vann väl dessutom bruks och ändå finns bara 23 listade hästar e. honom på blup!!
Vet inte om Colman är för okänd för oss i sverige ??
Kollade lite snabbt på Quin som också är välstammad och med ett mkt bra mödrene (dessutom är ju Quick Star mkt mer välkänd här än Colman)och vann bruks och som bara har 17 reg. avk. på blup, vad tror ni de beror på att folk inte använder bruksvinnarna? Om att det "klingar av" när dom börjar tävla o synas mer man man skulle tro att det skulle ge en hel del ston bara det att dom vinner bruks!
(Jag vet att Corlensky är ett undantag som toppade, men iaf)
Bleckert blev godkänd med dispens för sin exteriör (får ej ha betyg under 7) vilket diskuterades ganska flitigt då, dessutom var verkligen hans rygg då anskrämlig (rejält öppen ländrygg, svag överlinje och tydligt sänkt i ryggen såg riktigt svankig ut under ryttare) tror att du här har anledningen till att han inte blev så mkt använd. Idag (eller ja sista jag såg honom ifjor) så ser ryggen betydligt bättre ut nu när han musklat på sig, tror dock inte han varit tillgänglig för avel mer än första året ?
Har hittills sett tre avkommer efter honom och tyvärr får jag säga att två av dem har exakt hans rygg.