ANMÄLDA till bruks -09

Sv: ANMÄLDA till bruks -09

Ah, den lät till att passa dig :). Härligt med en Calido-son till, den kanske ligger fint på mitt fullblod?

Hur många Calido söner har vi tillgängliga här nu, 5???
+ Calido själv...

Fast den här Odermus har nog för mig personligen den intressantaste härstamningen.

Ja, kollade upp den en del igår kväll och den känns riktigt :d. Dessutom har den ju bevisat sin förärvning vilket inte gör saken sämre! Den ska jag kolla in, plus Cardento - Quito d B, som borde funka bra på mitt andra sto. Fast jag skulle ju inte ta en treåring till henne i år :angel:.

Säger jag nu så blir den inte gk eller kommer inte ens till start.

Jag har en annan Calido son på span jag ;) men det är oklart om jag kommer kunna betäcka det stoet i år och den passar inte riktigt nåt av mina andra ston.

Den här Odermusen passar också bara det stoet jag ev. ej ska betäcka så jag behöver inte ens fundera på det fören i maj.

*knapplån*

kul att Flyinge köper in lite nytt blod.. ska bli kul att se Odermus på bruksprovet :) blir dock lite linjeavel tror jag om jag tar honom till mitt Cortus sto? men det kanske inte gör något? eller vad säger ni?

*kl*

Är det bara jag som tycker det känns som väldigt många anmälda hingstar?

/Camilla

Och så kommer Odermus R (Calido-Ramiro Z-Joost-Abgar xx) som Flyinge har köpt.
Får försöka ordna med barnvakt på något sätt.
Han kommer från en härlig, förärvningssäker stofamilj (halvbror med Mermus R) och har ett hoppindex på 152. Mums.
Så bra att Flyinge sålde av lite för att handla sådana här killar! :)
mvh

Håller med! Mycket intressant! Fast jag skulle ju inte avla mer halvblod... har sålt mina avelsston.
MEN den hingsten passar mycket bra på en av tävlingshästarna... :angel:

J Cardento - Quito d B, som borde funka bra på mitt andra sto. Fast jag skulle ju inte ta en treåring till henne i år :angel:.

Säger jag nu så blir den inte gk eller kommer inte ens till start.

Jag vill veta allt sen!:D Är det till Voltairemärren?

ja, va kul att det är en "Calido" med!! Någon som vet något om den?

Jag har problemet att jag ej har ett sto som egentligen passar Calidosonen Cagancho tex, skulle vilja ha ett xx sto o se vad calido ger eller någon av hans söner.

Mitt sto är 1.70 cm o vet ej säker vad hon ger för storlek. (Bara att hon hade en 1.75 m stor avkomma efter Calino)

Någon som vet om Calido ger "stora" avkommor?

Jag kan inte säkert säga om Calido själv, men jag vet en Calido-son som har totalt sex helsyskon med ponnymammor alla kommer att bli minst 165 cm (möjligen med undantag för en som kanske blir strax under) åtminstone en är över 170. Med hbl ston har det blivit avkommor en bra bit över 170, de stona har avkommor med andra hbl hingstar som är runt 165 cm.

Så den lilla erfarenhet jag har av en Calido-son är att det blir stora avkommor

Ja, Calido ger generellt stora avkommor.
min 4-åring är dräktig med honom och hon är 170 nu, så det ska bli intressant och se vad det blir för gigantisk häst som tittar ut ;)
Har dock sett ett par "mindre" (kanske runt 160+?), den ena hade Accord II på mödrenet den andra kommer jag inte ihåg (de va hösten när den va 4 som jag såg den senast så den har säkert vuxit någon cm?)

Här hittar ni mer info om Odermus R
http://www.roelofsstal.nl/horses/73/2/horses.html

Det är Stal Roelofs som ägde honom förut, som ni ser finns det en hel del fina hästar ur samma linje som honom!!

dom har även pappan till wests nya Nintender, Namelus R.

(Var så nära att köpa en 3-åring precis innan dom köpte Nintender e. Namelus-Odermus, ångrar nu att jag inte gjorde de är den stammen helt plötsligt fick så mkt svensk anknytningen men den va borta innan jag insåg de, tusan också!! Fin va den!!)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 952
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 602
Senast: Vingra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 615
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka